2012. okt 30.

F1 Mallya: Ha Hülkenberg megy, jöhet Sutil

írta: FormaNet
F1 Mallya: Ha Hülkenberg megy, jöhet Sutil

A Force India körül mostanában egyre több a bizonytalanság, egyrészt a csapatfőnök, Vijay Mallya üzleti ügyeit illetően, másrészt jelenlegi pilótájuk, Nico Hülkenberg sauberes szerződése kapcsán. A csapatfőnök hivatalosan még nem értesült a német pilóta távozásáról, és elmondta, mind Hülkenbergnek, mind pedig Paul di Restának felajánlotta a hosszabbítást. Amennyiben hivatalossá válik Nico távozása, úgy Mallya nem tartja kizártnak, egykori pilótájuk, Adrian Sutil visszatérést.

Sutil és Mallya.jpg

Az indiai üzletember a hétvégén hazájában a Reutersnek elmondta, hogy a jövő évi pilótapáros, és a csapat pénzügyei is szóba kerülnek azon az igazgatótanácsi megbeszélésen, melyet a héten tartanak a Sahara Group képviselőivel.

Úgy tűnik, az előzetes találgatások ellenére (melyek szerint a skót pilóta a McLaren és a Mercedes látószögébe került) Di Resta marad az indiai alakulatnál, ám a másik pilótaülés sorsa egyelőre bizonytalan.

„Felajánlottam a szerződéshosszabbítást mindkét pilótánknak. A médiából hallottam, hogy Nico már aláírt a Sauberrel. Nos, ha ez így van, akkor sok szerencsét kívánok neki” – nyilatkozta Mallya.

„Hivatalosan Nico még semmit sem jelentett be. Még nem ült le velem, hogy elmondjon bármit is. Ezt várnám tőle, ha más útra tér. Kiváló a kapcsolatom vele, ő egy remek srác. Jó munkát végez a számunkra.

Amikor a csapatfőnöktől azt kérdezték, hogy amennyiben Hülkenberg távozik, tudnak-e hasonló kvalitású pilótát a helyére szerződtetni, Mallya elmosolyodott: „Igen, abszolút, miért is ne? Soha sem szabad elfelejteni, hogy mindig van egy potenciális lehetőség, mégpedig Sutil. Sutil mindig gyors. Szóval van néhány lehetőségünk.”

„És abban is bizonyos vagyok, hogy számára is megfontolandó.”

Adrian Sutil teljes F1-es karrierjét a csapatnál töltötte, első szerződését még a Midlandel kötötte, amit azonnal átvett a Spyker, mely csapattall 17 futamon állt rajthoz, majd a Force India megalakulásával a Spyker már új néven, új tulajdonossal, az első indiai istállóként folytatta pályafutását. Itt Sutil 73 nagydíjon állt rajthoz.

A tehetséges német pilóta karriere tavaly tört derékba azt követően, hogy egy német bíróság a Kínai Nagydíjat követő verekedésben, a lotusos Erik Lux ellen elkövetett súlyos testi sértésben bűnösnek találta, és 18 hónapos felfüggesztett börtönre és kétszázezer euro megfizetésére büntette. Az ítéletnek egyenes következménye volt, hogy az idei évre nem talált pilótaülést. Most azonban ismét reménykedhet. Sutilt idén több versenyen is látták a Force India motorhome-jában, ami szintén arra utal, hogy van kapcsolata az alakulattal.

Mallya elmondta, hogy szeretné, ha Hülkenberg maradna, ám amennyiben valóban távozik a csapattól, akkor sem lesz keserű szájíze a dolog miatt

Annak ellenére, hogy nem írhatom vele újra alá 2012-ben, továbbra is szívesen látom. Az ő általa képviselt műveltséget szeretem a csapatomnál. Nagyon barátságos és fesztelen. Szóval Nico mindig is része lesz a csapatnak. Nem fogok az útjába állni.”

A Force India jelenleg a hetedik helyen áll a konstruktőrök versenyében, 23 ponttal lemaradva a legfőbb rivális Sauber mögött. Tavaly a csapat a hatodik helyen zárta a szezont.

Az idiai alakulat a szezon második felében talán következetesebben hozza az eredményeket, ám a svájci gárda idén négy dobogós helyezést szerzett, míg a Force India legjobb eredménye két negyedik hely volt, melyet Hülkenberg Belgiumban, Di Resta pedig Szingapúrban ért el.

Az istálló pályafutásának eddigi legjobb eredmény a 2009-es Belga Nagydíjon elért második hely, melyet Giancarlo Fisichella jegyzett.

Erről a csapatfőnök így beszélt: ”Ez (2009-es Belga Nagydíj) az a dicsőséges pillanat, melyet mindannyian dédelgetünk. De amit látni szeretnék, az nem az ilyen villanás, hanem az egyenletes fejlődés, amit már demonstráltunk. A szezon hátralévő részében továbbra is vadászunk a Sauberre. Semmi sem lehetetlen.”

Mallya elmondta, hogy elégedett azzal a fejlődéssel, amit a csapat 2007 óta elért, ám úgy érzi, eljött az ideje, hogy megtervezzék a fejlődés második ütemét.

„Nagyon világos számunkra, hogy szükség van néhány fontos befektetésről döntenünk. Van tőkénk, melynek egy része az a 100 millió dollár, mely üzletet a Saharával kötöttem, hogy a társaság alapjainak fejlődése ezzel a tőkeinjekcióval biztosítva legyen. Most pedig arról kell döntenünk, hogy hogyan költsük ezt el, mert ha most akarjuk elindítani a kihívást a Lotus és a Mercedes felé, hogy felérjünk a top ötbe, akkor szükségünk lesz jobb eszközökre és jobb berendezésekre.”

Az indiai óriásvállalat, a Sahara Group tavaly októberben szállt be a Force Indiába 100 millió dollárral, mely során új részvényeket bocsájtott ki a cég, így a társaság azonos részesedéssel bír mint Vijay Mallya, ami 42,5 százalék. Mallya elmondta, hogy a Sahara a 100 milliót három részletben fizeti, az utolsó részlet 2013-ban lesz esedékes.

A cég felől is érkeztek kedvezőtlen pénzügyi jelentések, mégpedig egy olyan, az Indiai Legfelsőbb Bíróság által hozott ítéletről, mely alapján 4,6 milliárd dollárt kell visszafizetniük a befektetőiknek, mivel két illegális tevékenység is a cég profiljába került.

000 facebook_banner.jpg

Mallya (akinek a Kingfisher légitársasága a hatalmas veszteségei miatt szintén bajban van - ezzel kapcsolatosan elmondta, hogy a társtulajdonos cég alapítója,  Subrata Roy Sahara az Indiai Nagydíj hétvégéjén találkozott Bernie Ecclestone-nal, és a kedvezőtlen hírekkel kapcsolatban így fogalmazott: „Ne hallgassatok arra, amit a média mond. Mi itt vagyunk, és itt is maradunk.”

Hogy a Force India jelenlegi tulajdonosainak anyagi nehézségei megoldódnak-e, csak remélni tudjuk, egy azonban bizonyos. A Mallya által említett, második fejlesztési fázishoz komoly pénzre van szükség, és ha mindkét tulajdonos anyagi problémákkal küzd, az jelentősen visszavetheti az alakulat fejlődést, és teljesítményét.

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma1 formula1 force india adrian sutil vijay mallya sahara group nico hülkenberg