2012. dec 11.

F1 Hülkenberg jó gyerek volt, így egy versenyképes kocsit kért a Mikulástól 2013-ra

írta: FormaNet
F1 Hülkenberg jó gyerek volt, így egy versenyképes kocsit kért a Mikulástól 2013-ra

Miután tartalékpilótából idén versenyzővé lépett elő a Force Indiánál, Nico Hülkenberg is azon fiatal tehetségek közé írta be magát, akik lenyűgöző megvillanásokat produkáltak a 2012-es szezonban. F1-es versenyzőként még csak második teljes idényét futotta, és a harmadikat már egy harmadik istállónál, a Saubernél fogja megkezdeni. Hülkenberg remekül zárta le a 2012-es évet, és Interlagosban nem sok hiányzott ahhoz, hogy megszerezze F1-es pályafutásának első dobogós helyezését. A formula1.com-nak adott exkluzív interjúban a 25 esztendős német szezonzáró meneteléséről is mesélt, illetve elmondta, sokat fejlődött ebben az évben, és abban bízik, hogy jövőre ugyanonnan indul, ahol Brazíliában abbahagyta. Biztos ami biztos, ehhez egy versenyképes kocsit is kér a Mikulástól. 

28. nico hülkenberg.JPG

Nico, mi van közted és az interlagosi versenypálya között? 2010-ben pole pozíciót szereztél ott, idén pedig egy jó ideig vezetted a versenyt. Úgy tűnik igazi szerelem van köztetek…

Nico Hülkenberg: Haha, igen, úgy tűnik, jó kapcsolatunk van egymással. Csakúgy mint az emberek, a pályák is nagyon különböző személyiségek. Néhányukkal azonnal megtalálod a hangot, míg másokkal egy életen át tart a küzdelem. Interlagos és én jóban vagyunk. Nagyon szeretem ezt a helyet. Nagyon különleges a légkör, és a város, Sao Paolo. Igazán különleges hely.

Amikor vezetted a Brazil Nagydíjat, gondoltál arra, hogy a győzelem is lehetséges számodra?

NH: Nos, akár hiszik, akár nem, hogy őszinte legyek, nem volt annyi időm, hogy gondolkodjam. Annyira trükkösek voltak a feltételek, hogy maximálisan arra kellett összpontosítani, hogy éppen mi történik a pályán. Különösen akkor, amikor csak én és Jenson (Button) maradtunk kint slickeken, miközben kicsit szemerkélt az eső. Nagyon nehéz volt a pályán maradni, és tartani a lépést, szóval esélytelen volt, hogy közben ábrándozzak. Persze reméltük, hogy a célig megőrizhetem az elsőséget, ugyanakkor tudtam, hogy még hosszú az út odáig. Láttuk mi mindent történt egészen a kockás zászlóig.

Beszélnél még a versenyről? Mi járt a fejedben, amikor már tudtad, hogy a dobogós helyezés elveszett?

NH: Annyira eseménydús verseny volt, hogy nehéz minden részletre visszaemlékezni, de mindent összevetve a legfontosabb tény az volt, hogy már az elejétől kezdve jó volt a sebességünk. Lépést tudtam tartani az élmezőnnyel, és néhány autót még meg is előztem. Amikor elkezdett esni az eső, onnantól kezdve a legfontosabb és legnehezebb dolog a gumik kezelése volt. Néhány körrel az áthajtásos büntetés után fordult meg a fejemben, hogy elvesztettem a dobogós helyet. Nyilvánvaló, hogy csalódott voltam, a verseny egészét tekintve viszont büszke is voltam magamra, és természetesen a csapatomra is, mert fantasztikus munkát végeztek.  

Mivel 2011-ben kihagytál egy szezont, eleinte úgy tűnt, hogy időre van szükséged, hogy újra felvedd a tempót, majd a szezon végére már látszott, hogy ez sikerült is. Ezt a lendületet viszed tovább 2013-ra?

NH: Igen, ez ​​a cél, hiszen már nem lesz bemelegítő rész, szóval személy szerint remélem, hogy onnan indulhatok, ahol 2012 végén befejeztem, és ez igencsak ígéretes hely. Bár csapatot váltok, így meg kell ismernünk egymást, de biztos vagyok abban, hogy mindez simán fog menni.

Egy újonc lesz a csapattársad a Saubernél. Készen állsz arra, hogy te vezesd a csapatot?

NH: Igen, úgy érzem, készen állok. Ez nem jelent külön nyomás számomra, inkább motivál, de őszinténszólva nem látom, hogy sokban különbözne a szerepem attól, mint ami idén is volt. Egyszerűen csak a munkámra összpontosítok, és megpróbálok jó eredményeket elérni.

Mérlegelnéd a Force India 2012-es szezonját? Mesélj mi volt benne a jó, a rossz és a csúf…

NH: Számomra ez egy jó év volt Force Indiával, és sok jó emléket fogok őrizni 2012-ből. Mint már említettem, kellett egy kis idő a visszarázódáshoz, mivel 2011-ben nem versenyeztem, de úgy vélem, a csapat és én is igazán jó eredményeket értünk el az év folyamán. A csapat a fejlesztésekkel javulni tudott, és persze én is fejlődtem, szóval csak jó dolgokról tudok beszámolni, rosszról és csúfról nem!

000 facebook_banner.jpg

Mit tanultál idén önmagadról?

NH: Aktív versenyzőként a 2012-es volt a második évem, így bőven volt mit tanulni, és azt hiszem az év során versenyzőként sikerült előrelépéseket tennem, különösen az időmérőkön. Úgy érzem, hogy ezen a területen javultam az év folyamán. Az F1 egy nagyon technikás és összetett sport, így a tapasztalat nagy előnyt jelent. Ez egy kicsit egyszerűen hangzik, de végül nagy különbségeket jelenthet, hogy mennyi versenyt futottál már.

Mit fogsz csinálni a következő két hónapban, amíg februárban el nem kezdődnek a téli tesztek?

NH: Megpróbálok kicsit pihenni, felzárkózni kicsit a társadalmi életbe, és a barátaimmal kikapcsolódni. Például nem láttam még az új James Bond filmet. Aztán néhányszor ellátogatok majd Hinwilbe, az új csapatomhoz, amint pedig januárban elkezdődik az új év, én is elkezdek keményen dolgozni, edzeni, hogy a február első hetében kezdődő tesztre készen álljak. És egy fontos dolgot majdnem elfelejtettem: nem most van a Mikulás ideje? Ahogy a dalocska kérdezi: „Tudod már, hogy rossz vagy jó voltál?” Én jó voltam, ezért kérném, hogy a  Mikulás hozzon nekem a zsákjában egy versenyképes kocsit 2013-ra. (Nevet)

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

 

Szólj hozzá

forma-1 sauber formula-1 nico hülkenberg