2013. jan 08.

F1 Horner részben elismerte, hogy a késői fejlesztések Vettelre voltak szabva

írta: FormaNet
F1 Horner részben elismerte, hogy a késői fejlesztések Vettelre voltak szabva

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a napokban érdekes nyilatkozatot tett. Horner elismerte, hogy az RB8-as késői, a szezon második felére elkészült fejlesztései is nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy az addig rendkívül jól teljesítő Mark Webber jelentősen alulmaradt csapattársával, az idén harmadik világbajnoki címét megszerző Sebastian Vettellel szemben.

Nem Webbert segítették a késői frissítések.jpg

A 2012-es évad első tíz versenye sokkal jobban alakult a Red Bull ausztrál pilótája számára, mint arra számítani lehetett, hiszen a Német Nagydíjat követően még ő volt a világbajnoki cím legfőbb kihívója a csapatnál, Fernando Alonso mögött, tíz pontra megelőzve az akkor még kétszeres világbajnok csapattársát. A szezon második felében azonban Vettel rendkívül megerősödött, és Interlagosban megszerezte harmadik világbajnoki címét, míg Webber végül a pilóták pontversenyében a hatodik helyre csúszott vissza.

Azt követően, hogy a Red Bull Szingapúrban jelentős frissítéseket vezetett be az RB8-on, Vettel zsinórban négy futamgyőzelmet aratott, és az év végéig további 141 pontot gyűjtött, miközben ausztrál márkatársa mindössze 47 egységgel növelte az utolsó futamig pontjai számát.

Ezzel kapcsolatban nemrégen a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo is érdekes megjegyzést tett, azokra a kritikákra, mely szerint a Ferrarinál nagyon látványosan nyomják Alonsót minden tekintetben. Montezemolo szerint nem véletlen, hogy a Red Bullnál is Webber autója az, amivel gyakrabban történnek problémák.  

Christian Horner most elismerte, az RB8-nál a szezon második felében bevezetett fejlesztések Vettelre voltak kihegyezve.

„Biztos, hogy Seb többet volt képes kihozni a frissítésekből, mint Mark” – nyilatkozta a csapatfőnök.

„Úgy tűnt, jobban illeszkednek ezek az ő elvárásaihoz, mert Mark számára sohasem voltak teljesen kényelmesek. De ennek ellenére még így is meg tudta szerezni a pole-t Koreában, első sorból indult Abu Dzabiban, és Braziliában is megelőzte Sebet az időmérőn.”

„Seb elsősorban a versenyeken tudta kiaknázni az autóban rejlő lehetőségeket.”

A csapatfőnök is érzi, hogy ezek a dolgok némiképpen ellentétesek a szezon első felében mutatott teljesítményekkel, hiszen akkor még Webber volt az, aki a csapat húzó pilótája volt.

„Természetesen a szezonkezdéskor, még a Melbourne előtti frissítések Sebastian számára nem feküdtek, ennek ellenére sikerült fontos pontokat szereznie, szóval amikor sikerült az autó teljesítményét megtalálnia, képes volt az a maga hasznára fordítani.”

000 facebook_banner.jpg

Bár az eredmények alapján továbbra is Sebastian Vettel mondható a Red Bull első számú pilótájának, Horner úgy gondolja, a két pilóta között legalább olyan szoros volt a csata, mint a McLaren tavalyi párosa, Jenson Button, és Lewis Hamilton között.

„Azt gondolom, pályáról pályára változnak a körülmények. Brazíliában Lewis és Jenson között volt a hinta, és a különböző pontszámok közöttük forogtak. Hasonlóan ehhez a stílushoz, és ehhez a vonalhoz, van úgy, hogy az egyik pilóta többet tud az autó fejlesztéséből kihozni, mint a másik.”

„Nyilvánvaló, hogy ez kemény Mark számára, hiszen ő egy világklasszis pilóta, de neki a világ legjobbjával kell felvenni a harcot. Ezt bármelyik pilóta számára nehéz elfogadni” – nyilatkozta kissé magyarázkodva Christian Horner.

FormaNet

001_fórum logo.png

 

Szólj hozzá

forma1 red bull formula1 mark webber sebastian vettel christian horner