F1 Horner részben elismerte, hogy a késői fejlesztések Vettelre voltak szabva
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a napokban érdekes nyilatkozatot tett. Horner elismerte, hogy az RB8-as késői, a szezon második felére elkészült fejlesztései is nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy az addig rendkívül jól teljesítő Mark Webber jelentősen alulmaradt csapattársával, az idén harmadik világbajnoki címét megszerző Sebastian Vettellel szemben.
A 2012-es évad első tíz versenye sokkal jobban alakult a Red Bull ausztrál pilótája számára, mint arra számítani lehetett, hiszen a Német Nagydíjat követően még ő volt a világbajnoki cím legfőbb kihívója a csapatnál, Fernando Alonso mögött, tíz pontra megelőzve az akkor még kétszeres világbajnok csapattársát. A szezon második felében azonban Vettel rendkívül megerősödött, és Interlagosban megszerezte harmadik világbajnoki címét, míg Webber végül a pilóták pontversenyében a hatodik helyre csúszott vissza.
Azt követően, hogy a Red Bull Szingapúrban jelentős frissítéseket vezetett be az RB8-on, Vettel zsinórban négy futamgyőzelmet aratott, és az év végéig további 141 pontot gyűjtött, miközben ausztrál márkatársa mindössze 47 egységgel növelte az utolsó futamig pontjai számát.
Ezzel kapcsolatban nemrégen a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo is érdekes megjegyzést tett, azokra a kritikákra, mely szerint a Ferrarinál nagyon látványosan nyomják Alonsót minden tekintetben. Montezemolo szerint nem véletlen, hogy a Red Bullnál is Webber autója az, amivel gyakrabban történnek problémák.
Christian Horner most elismerte, az RB8-nál a szezon második felében bevezetett fejlesztések Vettelre voltak kihegyezve.
„Biztos, hogy Seb többet volt képes kihozni a frissítésekből, mint Mark” – nyilatkozta a csapatfőnök.
„Úgy tűnt, jobban illeszkednek ezek az ő elvárásaihoz, mert Mark számára sohasem voltak teljesen kényelmesek. De ennek ellenére még így is meg tudta szerezni a pole-t Koreában, első sorból indult Abu Dzabiban, és Braziliában is megelőzte Sebet az időmérőn.”
„Seb elsősorban a versenyeken tudta kiaknázni az autóban rejlő lehetőségeket.”
A csapatfőnök is érzi, hogy ezek a dolgok némiképpen ellentétesek a szezon első felében mutatott teljesítményekkel, hiszen akkor még Webber volt az, aki a csapat húzó pilótája volt.
„Természetesen a szezonkezdéskor, még a Melbourne előtti frissítések Sebastian számára nem feküdtek, ennek ellenére sikerült fontos pontokat szereznie, szóval amikor sikerült az autó teljesítményét megtalálnia, képes volt az a maga hasznára fordítani.”
Bár az eredmények alapján továbbra is Sebastian Vettel mondható a Red Bull első számú pilótájának, Horner úgy gondolja, a két pilóta között legalább olyan szoros volt a csata, mint a McLaren tavalyi párosa, Jenson Button, és Lewis Hamilton között.
„Azt gondolom, pályáról pályára változnak a körülmények. Brazíliában Lewis és Jenson között volt a hinta, és a különböző pontszámok közöttük forogtak. Hasonlóan ehhez a stílushoz, és ehhez a vonalhoz, van úgy, hogy az egyik pilóta többet tud az autó fejlesztéséből kihozni, mint a másik.”
„Nyilvánvaló, hogy ez kemény Mark számára, hiszen ő egy világklasszis pilóta, de neki a világ legjobbjával kell felvenni a harcot. Ezt bármelyik pilóta számára nehéz elfogadni” – nyilatkozta kissé magyarázkodva Christian Horner.
FormaNet