2013. feb 06.

F1 A Lotus egyelőre gyors és hibátlan, a Mercedes tovább szenved - Jerez 2. nap

írta: FormaNet
F1 A Lotus egyelőre gyors és hibátlan, a Mercedes tovább szenved - Jerez 2. nap

Romain Grosjean már az első tesztnapja után is le volt nyűgözve új versenyautójától, a mai napon ezt teljesítményével is bebizonyította. 95 körével nem csak gond nélküli programot teljesített a francia, de Jenson Button tegnapi szárnyalásához hasonlóan a Lotus is nagy fölénnyel, a hét eddigi legjobb köridejével zárt az élen. A második helyen a szintén megbízhatónak és jónak tűnő Force India végzett, a harmadik pedig a Toro Rosso ausztrál versenyzője, Daniel Ricciardo lett. A Mercedes még egy zűrös napot tudhat maga mögött, miután Lewis Hamilton fékprobléma miatt kavicságyban végezte. 

lotu-grosjean jerez.jpg

 

Az első naphoz hasonlóan, ma is hűvös, de napsütéses idő fogadta a csapatokat a dél-spanyolországi Jerezben. A tesztelők névsora tegnaphoz képest annyiban változott, hogy a McLarennél Sergio Pérez váltotta az első tesztnap legjobbját, Jenson Buttont, míg a Mercedesnél Lewis Hamilton vette át Nico Rosberg helyét. A Force India a már kedden is szorgosan köröző Paul di Restával kezdett, délután pedig tesztpilótáját, James Rossitert állította munkába. A Marussia még úgy érkezett az első kollektív teszthétre, hogy hivatalosan csak egy versenyzője volt Max Chilton személyében, ám a mai reggelen bejelentették Luiz Razia leigazolását, ami nem volt nagy meglepetés, hiszen a brazil ifjonc a múlt héten véletlenül már elkotyogta az örömhírt. Razia a reggeli bejelentést követően autóba is ült, bár némi késéssel, mert a csapat még jó ideig dolgozott a tegnapi felfüggesztés problémán.

alonso.jpgA többi istállónál maradt a keddi felállás, többek között a Red Bullnál és a Lotusnál is csütörtökön lesz helycsere, míg a Ferrarinál Felipe Massa három napot kapott, majd pénteken Pedro de la Rosa váltja a brazilt. Közben Fernando Alonso tovább folytatja az edzéseket, és twitteren beszámolta arról, hogy 108 kilométert tekert alacsony intenzitással (3 óra 52 perc alatt), majd délután edzőteremben folytatja a munkát. Button szintén "elcsipogta", hogy kerékpározással lazított, az ő távja 70 kilométer volt. 

A kilenc órai kezdést követő fél órában máris előkerült a piros zászló, mégpedig Daniel Ricciardo Toro Rossója miatt, ami az Ayrton Sennáról elkeresztelt sikán előtt megállt a pályán, így bő negyed órára megszakítottál a tesztet. Egy óra elteltével hét versenyző neve mellett szerepelt mért kör, közülük Mark Webber 1:20-as idejével vezette a listát, amiről hiányzott még Pérez, Maldonado, Grosjean és  Hamilton is.

A kényszerszünet után lassan újra megélénkül a forgalom, és a hiányzók is megkezdték a munkát. Ricciardo is hamar visszatért a pályára, így autójával nem lehetett túl nagy probléma, sőt 1:19-es körével az ausztrál átvette honfitársától a vezetést. 

Hamilton  1:22.716-os idővel debütált Jerezben, majd a következő körökben tovább javított, és néhány perc elteltével az ő neve mellett is 1:19-es köridő szerepelt, hasonlóan Gorsjeanhoz és Webberhez. A 2008-as bajnok azonban nem sokáig élvezhette első tesztnapját, ugyanis az egyik kanyarban elfékezte magát, és belecsúszott a gumifalba, aminek következtében a Mercedes első futóműve kicsit megsérült, és letört az első szárny. Később kiderült, Hamilton kicsúszását a hátsó fék meghibásodása okozta.

hamilton - jerez.jpg

Újabb néhány perces szünet után Grosjean a közepes Pirelliken 1:19.080-nal az élre ugrott, mögötte Ricciardo, Hamilton és Webber sorakozott a legjobb négyben, a 11 versenyzőből álló sort pedig Felipe Massa zárta a Ferrarival. A tesztnap feléhez érve többen is csatlakoztak az 1:19-esek "táborához", többek között a maranellóiak brazilja is. Félidőnél (12.30) a következő volt a sorrend

Versenyző

      Csapat

  Köridő

Kör

1

 R. Grosjean

Lotus

 1:19.080

34

2

 D. Ricciardo

Toro Rosso

 1:19.134  +0.054

41

3

 N. Hülkenberg

Sauber

 1:19.502  +0.422

40

4

 L. Hamilton

Mercedes

 1:19.519  +0.439

15

5

 M. Webber

Red Bull

 1:19.533  +0.453

41

6

 Di Resta

Force India

 1:19.549  +0.469

49

7

 S. Pérez

McLaren

 1:19.572  +0.492

33

8

 F. Massa

Ferrari

 1:19.914  +0.834

29

9

 Van der Garde

Caterham

 1:21.916  +2.836

33

10

 L. Razia

Marussia

 1:24.398  +5.318

25

11

 P. Maldonado

Williams

 1:27.124  +8.044

7

 

Mivel Jerezben nincs hivatalos ebédidő, így a csapatok maguk osztják be idejüket. Ahogy az első napon, most is egy óra környékén csendesedett el a pálya, de voltak azért kivételek, például Grosjean. A francia versenyző lágy gumikon még egy óra előtt megfutotta a hét eddigi leggyorsabb körét, majd rövid időre az újonc Luiz Razia pályán megálló kocsijától harmadjára is előkerült a piros jelzés. A Lotus ezt követően tovább gyorsult, majd egy négykörös etapban 1:18.218-nál állította meg az órát, és a nap végéig ez maradt a legjobb idő. 

A Mercedesnél délelőtt még úgy gondolták, hogy Hamilton még visszatérhet a pályára, ám később a csapat megerősítette, hogy nagyobb problémát kell orvosolni, így csak csütörtökön folytatják a tesztet. Hamilton összesen 15 kört tudott megtenni első napján. Ez még így is néggyel több, mint ami kedden Rosbergnek megadatott. A brit bajnok mindenesetre nem aggódta túl a dolgot, mert véleménye szerint az ilyen incidensek hozzá tartoznak a tesztekhez. Mindemellett kiemelte, hogy addig amíg nem történt meg a probléma, addig nagyon is kényelmesen érezte magát az autóban. 

A Williams kuplung gondokkal találta szemben magát, így Maldonado a nap első felében csak 7 kört tett meg a kicsit felturbózott tavalyi kocsival, kora délután azonban munkához látott, végül összesen 71 kört tudott maga mögött, és legjobb köre a kilencedik helyre lett elegendő. 

Egy órával a leintés előtt a Paul di Restát leváltó James Rossiter is csatlakozott a mezőnyhöz, ekkor már többen is túl voltak néhány hosszabb etapon. A Ferrari, a Red Bull, a Lotus és a McLaren is délutánra időzítette a hosszabb távokat, valószínűleg ezért sem változott az élen a helyzet. A nap leghosszabb etapja (14 kör) egyébként a Toro Rossóban ülő Ricciardóé lett. 

A teszt egy újabb piros zászlóval ért véget, mivel Grosjean és Hülkenberg autójá is megállt a pályán, minden bizonnyal csak a benzin fogyasztották ki autójukból, ami ilyenkor teljesen megszokott. 

massa jerez.jpgGrosjean egyedüliként ment be 1:19 alá, a második helyen záró Di Resta közel nyolc tizedmásodperccel maradt el, míg a harmadik legjobb időt autózó Ricciardo már majdnem egy másodperccel. A legtöbb kilométer a negyedik helyen záró Mark Webber Red Bulljába került. Az ausztrál veterán 101 kört teljesített második tesztnapján. Holnap a háromszoros világbajnok, Sebastian Vettel veszi át a stafétát. 99 körével az ötödikként végző Nico Hülkenberg is szép napot tudhat maga mögött még úgy is, hogy bő egy másodpercet kapott a Lotustól. A német pilótát Hamilton, Pérez és Massa hármasa követte, a brazil már több mint másfél másodperccel volt lemaradva a Lotustól. A Ferrari ugyanakkor továbbra is hangsúlyozza, hogy egyáltalán nem a köridőkkel foglalkoznak. Massa leginkább aerodinamikai tesztekkel töltötte a napját, délután még három hosszabb etapot is teljesített.  A sereghajtó  nem nagy meglepetésre továbbra is a Marussia. 

 

000 facebook_banner.jpg

2. tesztnap eredménye:

Versenyző

  Csapat

 Köridő

Kör

1

 R. Grosjean

Lotus

 1:18.218

95

2

 Di Resta

Force India

 1:19.003  +0.785

95

3

 D. Ricciardo

Toro Rosso

 1:19.134  +0.916

83

4

 M. Webber

Red Bull

 1:19.338  +1.120

101

5

 N. Hülkenberg

Sauber

 1:19.502  +1.284

99

6

 L. Hamilton

Mercedes

 1:19.519  +1.301

15

7

 S. Pérez

McLaren

 1:19.572  +1.354

81

8

 F. Massa

Ferrari

 1:19.914  +1.696

78

9

 P. Maldonado

Williams

 1:20.693  +2.475

71

10

 J. Rossiter

Force India

 1:21.273  +3.055

19

11

 Van der Garde

Caterham

 1:21.311  +3.093

88

12

 L. Razia

Marussia

 1:23.537  +5.319

31

 

Első tesztnap eredménye

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 jerez formula-1 kollektív teszt