F1 A Lotus egyelőre gyors és hibátlan, a Mercedes tovább szenved - Jerez 2. nap
Romain Grosjean már az első tesztnapja után is le volt nyűgözve új versenyautójától, a mai napon ezt teljesítményével is bebizonyította. 95 körével nem csak gond nélküli programot teljesített a francia, de Jenson Button tegnapi szárnyalásához hasonlóan a Lotus is nagy fölénnyel, a hét eddigi legjobb köridejével zárt az élen. A második helyen a szintén megbízhatónak és jónak tűnő Force India végzett, a harmadik pedig a Toro Rosso ausztrál versenyzője, Daniel Ricciardo lett. A Mercedes még egy zűrös napot tudhat maga mögött, miután Lewis Hamilton fékprobléma miatt kavicságyban végezte.
Az első naphoz hasonlóan, ma is hűvös, de napsütéses idő fogadta a csapatokat a dél-spanyolországi Jerezben. A tesztelők névsora tegnaphoz képest annyiban változott, hogy a McLarennél Sergio Pérez váltotta az első tesztnap legjobbját, Jenson Buttont, míg a Mercedesnél Lewis Hamilton vette át Nico Rosberg helyét. A Force India a már kedden is szorgosan köröző Paul di Restával kezdett, délután pedig tesztpilótáját, James Rossitert állította munkába. A Marussia még úgy érkezett az első kollektív teszthétre, hogy hivatalosan csak egy versenyzője volt Max Chilton személyében, ám a mai reggelen bejelentették Luiz Razia leigazolását, ami nem volt nagy meglepetés, hiszen a brazil ifjonc a múlt héten véletlenül már elkotyogta az örömhírt. Razia a reggeli bejelentést követően autóba is ült, bár némi késéssel, mert a csapat még jó ideig dolgozott a tegnapi felfüggesztés problémán.
A többi istállónál maradt a keddi felállás, többek között a Red Bullnál és a Lotusnál is csütörtökön lesz helycsere, míg a Ferrarinál Felipe Massa három napot kapott, majd pénteken Pedro de la Rosa váltja a brazilt. Közben Fernando Alonso tovább folytatja az edzéseket, és twitteren beszámolta arról, hogy 108 kilométert tekert alacsony intenzitással (3 óra 52 perc alatt), majd délután edzőteremben folytatja a munkát. Button szintén "elcsipogta", hogy kerékpározással lazított, az ő távja 70 kilométer volt.
A kilenc órai kezdést követő fél órában máris előkerült a piros zászló, mégpedig Daniel Ricciardo Toro Rossója miatt, ami az Ayrton Sennáról elkeresztelt sikán előtt megállt a pályán, így bő negyed órára megszakítottál a tesztet. Egy óra elteltével hét versenyző neve mellett szerepelt mért kör, közülük Mark Webber 1:20-as idejével vezette a listát, amiről hiányzott még Pérez, Maldonado, Grosjean és Hamilton is.
A kényszerszünet után lassan újra megélénkül a forgalom, és a hiányzók is megkezdték a munkát. Ricciardo is hamar visszatért a pályára, így autójával nem lehetett túl nagy probléma, sőt 1:19-es körével az ausztrál átvette honfitársától a vezetést.
Hamilton 1:22.716-os idővel debütált Jerezben, majd a következő körökben tovább javított, és néhány perc elteltével az ő neve mellett is 1:19-es köridő szerepelt, hasonlóan Gorsjeanhoz és Webberhez. A 2008-as bajnok azonban nem sokáig élvezhette első tesztnapját, ugyanis az egyik kanyarban elfékezte magát, és belecsúszott a gumifalba, aminek következtében a Mercedes első futóműve kicsit megsérült, és letört az első szárny. Később kiderült, Hamilton kicsúszását a hátsó fék meghibásodása okozta.
Újabb néhány perces szünet után Grosjean a közepes Pirelliken 1:19.080-nal az élre ugrott, mögötte Ricciardo, Hamilton és Webber sorakozott a legjobb négyben, a 11 versenyzőből álló sort pedig Felipe Massa zárta a Ferrarival. A tesztnap feléhez érve többen is csatlakoztak az 1:19-esek "táborához", többek között a maranellóiak brazilja is. Félidőnél (12.30) a következő volt a sorrend:
Versenyző |
Csapat |
Köridő |
Kör |
|
1 |
R. Grosjean |
Lotus |
1:19.080 |
34 |
2 |
D. Ricciardo |
Toro Rosso |
1:19.134 +0.054 |
41 |
3 |
N. Hülkenberg |
Sauber |
1:19.502 +0.422 |
40 |
4 |
L. Hamilton |
Mercedes |
1:19.519 +0.439 |
15 |
5 |
M. Webber |
Red Bull |
1:19.533 +0.453 |
41 |
6 |
Di Resta |
Force India |
1:19.549 +0.469 |
49 |
7 |
S. Pérez |
McLaren |
1:19.572 +0.492 |
33 |
8 |
F. Massa |
Ferrari |
1:19.914 +0.834 |
29 |
9 |
Van der Garde |
Caterham |
1:21.916 +2.836 |
33 |
10 |
L. Razia |
Marussia |
1:24.398 +5.318 |
25 |
11 |
P. Maldonado |
Williams |
1:27.124 +8.044 |
7 |
Mivel Jerezben nincs hivatalos ebédidő, így a csapatok maguk osztják be idejüket. Ahogy az első napon, most is egy óra környékén csendesedett el a pálya, de voltak azért kivételek, például Grosjean. A francia versenyző lágy gumikon még egy óra előtt megfutotta a hét eddigi leggyorsabb körét, majd rövid időre az újonc Luiz Razia pályán megálló kocsijától harmadjára is előkerült a piros jelzés. A Lotus ezt követően tovább gyorsult, majd egy négykörös etapban 1:18.218-nál állította meg az órát, és a nap végéig ez maradt a legjobb idő.
A Mercedesnél délelőtt még úgy gondolták, hogy Hamilton még visszatérhet a pályára, ám később a csapat megerősítette, hogy nagyobb problémát kell orvosolni, így csak csütörtökön folytatják a tesztet. Hamilton összesen 15 kört tudott megtenni első napján. Ez még így is néggyel több, mint ami kedden Rosbergnek megadatott. A brit bajnok mindenesetre nem aggódta túl a dolgot, mert véleménye szerint az ilyen incidensek hozzá tartoznak a tesztekhez. Mindemellett kiemelte, hogy addig amíg nem történt meg a probléma, addig nagyon is kényelmesen érezte magát az autóban.
A Williams kuplung gondokkal találta szemben magát, így Maldonado a nap első felében csak 7 kört tett meg a kicsit felturbózott tavalyi kocsival, kora délután azonban munkához látott, végül összesen 71 kört tudott maga mögött, és legjobb köre a kilencedik helyre lett elegendő.
Egy órával a leintés előtt a Paul di Restát leváltó James Rossiter is csatlakozott a mezőnyhöz, ekkor már többen is túl voltak néhány hosszabb etapon. A Ferrari, a Red Bull, a Lotus és a McLaren is délutánra időzítette a hosszabb távokat, valószínűleg ezért sem változott az élen a helyzet. A nap leghosszabb etapja (14 kör) egyébként a Toro Rossóban ülő Ricciardóé lett.
A teszt egy újabb piros zászlóval ért véget, mivel Grosjean és Hülkenberg autójá is megállt a pályán, minden bizonnyal csak a benzin fogyasztották ki autójukból, ami ilyenkor teljesen megszokott.
Grosjean egyedüliként ment be 1:19 alá, a második helyen záró Di Resta közel nyolc tizedmásodperccel maradt el, míg a harmadik legjobb időt autózó Ricciardo már majdnem egy másodperccel. A legtöbb kilométer a negyedik helyen záró Mark Webber Red Bulljába került. Az ausztrál veterán 101 kört teljesített második tesztnapján. Holnap a háromszoros világbajnok, Sebastian Vettel veszi át a stafétát. 99 körével az ötödikként végző Nico Hülkenberg is szép napot tudhat maga mögött még úgy is, hogy bő egy másodpercet kapott a Lotustól. A német pilótát Hamilton, Pérez és Massa hármasa követte, a brazil már több mint másfél másodperccel volt lemaradva a Lotustól. A Ferrari ugyanakkor továbbra is hangsúlyozza, hogy egyáltalán nem a köridőkkel foglalkoznak. Massa leginkább aerodinamikai tesztekkel töltötte a napját, délután még három hosszabb etapot is teljesített. A sereghajtó nem nagy meglepetésre továbbra is a Marussia.
2. tesztnap eredménye:
Versenyző |
Csapat |
Köridő |
Kör |
|
1 |
R. Grosjean |
Lotus |
1:18.218 |
95 |
2 |
Di Resta |
Force India |
1:19.003 +0.785 |
95 |
3 |
D. Ricciardo |
Toro Rosso |
1:19.134 +0.916 |
83 |
4 |
M. Webber |
Red Bull |
1:19.338 +1.120 |
101 |
5 |
N. Hülkenberg |
Sauber |
1:19.502 +1.284 |
99 |
6 |
L. Hamilton |
Mercedes |
1:19.519 +1.301 |
15 |
7 |
S. Pérez |
McLaren |
1:19.572 +1.354 |
81 |
8 |
F. Massa |
Ferrari |
1:19.914 +1.696 |
78 |
9 |
P. Maldonado |
Williams |
1:20.693 +2.475 |
71 |
10 |
J. Rossiter |
Force India |
1:21.273 +3.055 |
19 |
11 |
Van der Garde |
Caterham |
1:21.311 +3.093 |
88 |
12 |
L. Razia |
Marussia |
1:23.537 +5.319 |
31 |
FormaNet, Varga Viktória