F1 A Pirelli célja a nagyobb tapadás, ami az aerodinamika jelentőségét csökkentené
A jerezi tesztek alapján egyelőre semmiféle erősorrendet nem lehet felállítani, és ez a szezon ezen szakaszában teljesen természetes, ám a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery úgy véli, a tesztek egyébként sem mutatnak megfelelő adatokat a csapatok számára, hiszen a levegő hőmérséklete miatt, a spanyol pályák télen alkalmatlanok a megfelelő referencia adatok vonatkozásában. A Pirelli szakembere azt is elárulta, mi az idei évre kitűzött legfontosabb célja az olasz gumigyártónak.
Hembery az első kollektív teszthetet követően vonta le azt a tanulságot, hogy télen a spanyol pályák alkalmatlanok a hatékony tesztelésre, és ezzel a megállapítással a szakemberek, köztük Ross Brawn is egyetért.
”Ez nem megfelelő referencia a pálya aszfaltjának állapota miatt" – nyilatkozta az olasz gumiszállító cég sportigazgatója a brazil O Estado de S.Paulonak, utalva a pálya meglehetősen érdes felületére, és az átlagos versenykörülményektől jelentősen alacsonyabb aszfalthőmérsékletre.
„Azt hiszem, jövőre el kellene mennünk Bahreinbe, vagy Abu Dzabiba.”
A szakember a pályával szemben megfogalmazott kritikák ellenére azonban alapvetően elégedett a teszten tapasztaltakkal, és úgy gondolja, a 2013-as gumiabroncsok előrelépést jelentenek a tavalyi abroncsokhoz képest.
„A pilótáktól és a mérnököktől pozitív visszajelzéseket kaptunk.”
„Úgy tűnik, elértük azt a célunkat, hogy gyorsabbak legyenek az abroncsok, és nagyobb tempónál is meglegyen az optimális tapadás, illetve csúcsteljesítményt szélesebb tartományban is leadják.”
„A szándékunk az volt, hogy nagyobb legyen a mechanikai tapadás, ami csökkenti az aerodinamika jelentőségét.”
„Ez arra vezet bennünket, hogy azt jósolhatjuk, kisebb lesz a teljesítménybeli különbség a nagy és a közép csapatok között” – nyilatkozta a Pirelli szakembere.
FormaNet, Varga Viktória