2013. már 03.

F1 Rosberg elsőségével ért véget a téli felkészülés

írta: FormaNet
F1 Rosberg elsőségével ért véget a téli felkészülés

A Formula-1-es mezőny utolsó kollektív tesztprogramját tejesítette Barcelonában, ahol a szombati naphoz hasonlóan, most is a Mercedes dominált. Nico Rosberg a téli program legjobb idejével zárta a napot, mögötte pedig Fernando Alonso és Jenson Button végzett a legjobb háromban. Az Infiniti Red Bull Racing továbbra sem villogtatta meg idei konstrukciójának valódi képességeit, és a regnáló bajnok  csak a nyolcadik legjobb időt autózta, több mint két másodperces lemaradásban a nap első felében élre álló Rosberghez képest. 

 rosberg - barcelona.jpg

Lewis Hamilton szombaton a szezon előtti tesztek legjobb köridejével fejezte be téli felkészülését, majd a zárónap délelőttjén csapattársa, Nico Rosberg ezt négy tizeddel megdöntötte. A Mercedes mögött Fernando Alonso Ferrarija volt a leggyorsabb, a spanyol szuper lágy gumikon egy rövid etapban bő három tizedes hátrányban zárkózott fel Rosberg mögé.

A McLaren bajnoka, Jenson Button a délelőtt első felében kemény gumikon rótta a köröket, majd az ebédszünethez közeledve lágy Pirellikre váltott, amikkel a harmadik legjobb időt jegyezte.

Szinte a második mögött a Ferrari jött Jenson Button McLaren. A 2009-es világbajnok töltötte az elején a ülésszak keményebb gumi, de már késő fut jelöletlen Pirellis (gyaníthatóan a puha vegyület), hogy a végén a harmadik.

A brit mögött egy tizedes hátrányban a sauberes Nico Hülkenberg, majd további egy tizedmásodperc lemaradásban a különböző beállításokat tesztelő Force India skót versenyzője, Paul di Resta sorakozott fel.

A Red Bull Racing továbbra sem volt hajlandó megmutatni az RB9-es valódi erejét, és a regnáló bajnok, Sebastian Vettel programja a kemény vegyületekre összpontosult, és a nap első felében a német heteid helyen zárt, Pastor Maldonado mögött, aki délutánra átadta az autót Valtteri Bottasnak. A csapat olyannyira titokzatos, hogy olykor még az abroncsok is jelzés nélküliek voltak az autón, hogy ne tudják milyen keveréken tesztelnek.

A szombaton betegeskedő Kimi Räikkönennek nem indult szerencsésen a napja, mert sebességváltó problémák miatt szinte az egész délelőttöt a garázsban kellett töltenie. A Lotusban váltót kellett cserélni, de a csapat a gondok közepette is megtalálta a pozitívumot, és a Twitteren viccesen megjegyezték, hogy a sebesságváltót legalább nem Párizsból kell hozatniuk, mint ahogy tegnap a visszarendelt Romain Grosjeant. Räikkönen néhány perccel a szünet előtt iratkozott fel a tabellára, ami egy utolsó helyre volt elég. A finn bajnok mindössze hét kört tette meg a katalán ringen.

Versenyző

         Csapat

  Köridő                           Kör

1

 N.Rosberg

Mercedes

 1:20.130                     53

2

 F.Alonso

Ferrari

 1:20.494  +0.364         64

3

 J.Button

McLaren

 1:21.444  +1.314         44

4

 N.Hülkenberg

Sauber

 1:21.541  +1.411         46

5

 Di Resta

Force India

 1:21.664  +1.534         38

6

 P.Maldonado

Williams

 1:22.415  +2.285         42

7

 S.Vettel

Red Bull

 1:22.514  +2.384         59

8

 C.Pic

Caterham

 1:23.115  +2.985         53

9

 J.Bianchi

Marussia

 1:23.167  +3.037         62

10

 D.Ricciardo

Toro Rosso

 1:23.628  +3.498         46

11

 K.Räikkönen

Lotus

 1:25.228  +5.098           7

 

Délután a Williamsnél és a Marussiánál történt pilótacsere: Valtteri Bottas, illetve Max Chilton váltotta le csapattársát.

A két élmenő, Rosberg és Alonso autóját is megtankolták a nap második felében, és amíg a Mercedes újra a hosszú etapokra fókuszált, addig a Ferrari programjába aerodinamikai mérések is helyet kaptak.

A megszokott versenyszimulációk sem hiányoztak, többek között a Sauber, a Force India és a Caterham is ezzel foglalatoskodott.

Az ebédszünet után végre Kimi Räikkönen is komolyabban munkához láthatott, végül a lágy gumikon az ötödik helyet szerezte meg. Az első négy versenyző sorrendje az első négy órához képest semmit nem változott. A finn a force indiás Di Restát előzte be, majd a skót mögött is maradt Maldonado-Vettel duója, míg Bottas a délután folyamán a kilencedik leggyorsabb kört jegyezte a Williamsszel. Az utolsó négy helyet a Caterham, a Toro Rosso valamint a Marussia két újonca kapta meg. 

Az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt ez volt a csapatok utolsó lehetősége, hogy minél jobban megismerjék és tökéletesítsék versenyautóikat, így nem meglepő, hogy a mezőny fele több, mint 100 kört tett meg a Circuit de Catalunya versenypályán. Köztük az élen záró Rosberg volt a legszorgalmasabb 131 körével.

 Negyedik tesztnap eredménye: 

Versenyző

Csapat

Köridő                      Kör

1

 N.Rosberg

Mercedes

 1:20.130s               131

2

 F.Alonso

Ferrari

 1:20.494 +0,364     120

3

 J.Button

McLaren

 1:21.444 +1,314     122

4

 N.Hülkenberg

Sauber

 1:21.541 +1,411     118

5

 K.Räikkönen

Lotusz

 1:21.658 +1,528       50

6

 Di Resta

Force India

 1:21.664 +1,534      112

7

 P.Maldonado

Williams

 1:22.415 +2,285      42

8

S. Vettel

Red Bull

 1:22.514 +2,384     100

9

 V.Bottas

Williams

 1:22.524 +2,394      31   

10

 C.Pic

Caterham

 1:23.115 +2,985      116

11

 J.Bianchi

Marussia

 1:23.167 +3,037      62

12

 D.Ricciardo

Toro Rosso

 1:23.628 +3,498       91

13

 M.Chilton

Marussia

 1:24.103 +3,973      49

000 facebook_banner.jpg

 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

barcelona forma-1 formula-1 kollektív teszt