F1 Rosberg elsőségével ért véget a téli felkészülés
A Formula-1-es mezőny utolsó kollektív tesztprogramját tejesítette Barcelonában, ahol a szombati naphoz hasonlóan, most is a Mercedes dominált. Nico Rosberg a téli program legjobb idejével zárta a napot, mögötte pedig Fernando Alonso és Jenson Button végzett a legjobb háromban. Az Infiniti Red Bull Racing továbbra sem villogtatta meg idei konstrukciójának valódi képességeit, és a regnáló bajnok csak a nyolcadik legjobb időt autózta, több mint két másodperces lemaradásban a nap első felében élre álló Rosberghez képest.
Lewis Hamilton szombaton a szezon előtti tesztek legjobb köridejével fejezte be téli felkészülését, majd a zárónap délelőttjén csapattársa, Nico Rosberg ezt négy tizeddel megdöntötte. A Mercedes mögött Fernando Alonso Ferrarija volt a leggyorsabb, a spanyol szuper lágy gumikon egy rövid etapban bő három tizedes hátrányban zárkózott fel Rosberg mögé.
A McLaren bajnoka, Jenson Button a délelőtt első felében kemény gumikon rótta a köröket, majd az ebédszünethez közeledve lágy Pirellikre váltott, amikkel a harmadik legjobb időt jegyezte.
Szinte a második mögött a Ferrari jött Jenson Button McLaren. A 2009-es világbajnok töltötte az elején a ülésszak keményebb gumi, de már késő fut jelöletlen Pirellis (gyaníthatóan a puha vegyület), hogy a végén a harmadik.
A brit mögött egy tizedes hátrányban a sauberes Nico Hülkenberg, majd további egy tizedmásodperc lemaradásban a különböző beállításokat tesztelő Force India skót versenyzője, Paul di Resta sorakozott fel.
A Red Bull Racing továbbra sem volt hajlandó megmutatni az RB9-es valódi erejét, és a regnáló bajnok, Sebastian Vettel programja a kemény vegyületekre összpontosult, és a nap első felében a német heteid helyen zárt, Pastor Maldonado mögött, aki délutánra átadta az autót Valtteri Bottasnak. A csapat olyannyira titokzatos, hogy olykor még az abroncsok is jelzés nélküliek voltak az autón, hogy ne tudják milyen keveréken tesztelnek.
A szombaton betegeskedő Kimi Räikkönennek nem indult szerencsésen a napja, mert sebességváltó problémák miatt szinte az egész délelőttöt a garázsban kellett töltenie. A Lotusban váltót kellett cserélni, de a csapat a gondok közepette is megtalálta a pozitívumot, és a Twitteren viccesen megjegyezték, hogy a sebesságváltót legalább nem Párizsból kell hozatniuk, mint ahogy tegnap a visszarendelt Romain Grosjeant. Räikkönen néhány perccel a szünet előtt iratkozott fel a tabellára, ami egy utolsó helyre volt elég. A finn bajnok mindössze hét kört tette meg a katalán ringen.
Versenyző |
Csapat |
Köridő Kör |
|
1 |
N.Rosberg |
Mercedes |
1:20.130 53 |
2 |
F.Alonso |
Ferrari |
1:20.494 +0.364 64 |
3 |
J.Button |
McLaren |
1:21.444 +1.314 44 |
4 |
N.Hülkenberg |
Sauber |
1:21.541 +1.411 46 |
5 |
Di Resta |
Force India |
1:21.664 +1.534 38 |
6 |
P.Maldonado |
Williams |
1:22.415 +2.285 42 |
7 |
S.Vettel |
Red Bull |
1:22.514 +2.384 59 |
8 |
C.Pic |
Caterham |
1:23.115 +2.985 53 |
9 |
J.Bianchi |
Marussia |
1:23.167 +3.037 62 |
10 |
D.Ricciardo |
Toro Rosso |
1:23.628 +3.498 46 |
11 |
K.Räikkönen |
Lotus |
1:25.228 +5.098 7 |
Délután a Williamsnél és a Marussiánál történt pilótacsere: Valtteri Bottas, illetve Max Chilton váltotta le csapattársát.
A két élmenő, Rosberg és Alonso autóját is megtankolták a nap második felében, és amíg a Mercedes újra a hosszú etapokra fókuszált, addig a Ferrari programjába aerodinamikai mérések is helyet kaptak.
A megszokott versenyszimulációk sem hiányoztak, többek között a Sauber, a Force India és a Caterham is ezzel foglalatoskodott.
Az ebédszünet után végre Kimi Räikkönen is komolyabban munkához láthatott, végül a lágy gumikon az ötödik helyet szerezte meg. Az első négy versenyző sorrendje az első négy órához képest semmit nem változott. A finn a force indiás Di Restát előzte be, majd a skót mögött is maradt Maldonado-Vettel duója, míg Bottas a délután folyamán a kilencedik leggyorsabb kört jegyezte a Williamsszel. Az utolsó négy helyet a Caterham, a Toro Rosso valamint a Marussia két újonca kapta meg.
Az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt ez volt a csapatok utolsó lehetősége, hogy minél jobban megismerjék és tökéletesítsék versenyautóikat, így nem meglepő, hogy a mezőny fele több, mint 100 kört tett meg a Circuit de Catalunya versenypályán. Köztük az élen záró Rosberg volt a legszorgalmasabb 131 körével.
Negyedik tesztnap eredménye:
Versenyző |
Csapat |
Köridő Kör |
|
1 |
N.Rosberg |
Mercedes |
1:20.130s 131 |
2 |
F.Alonso |
Ferrari |
1:20.494 +0,364 120 |
3 |
J.Button |
McLaren |
1:21.444 +1,314 122 |
4 |
N.Hülkenberg |
Sauber |
1:21.541 +1,411 118 |
5 |
K.Räikkönen |
Lotusz |
1:21.658 +1,528 50 |
6 |
Di Resta |
Force India |
1:21.664 +1,534 112 |
7 |
P.Maldonado |
Williams |
1:22.415 +2,285 42 |
8 |
S. Vettel |
Red Bull |
1:22.514 +2,384 100 |
9 |
V.Bottas |
Williams |
1:22.524 +2,394 31 |
10 |
C.Pic |
Caterham |
1:23.115 +2,985 116 |
11 |
J.Bianchi |
Marussia |
1:23.167 +3,037 62 |
12 |
D.Ricciardo |
Toro Rosso |
1:23.628 +3,498 91 |
13 |
M.Chilton |
Marussia |
1:24.103 +3,973 49 |
FormaNet, Varga Viktória