2013. már 29.

F1 Egyre közelebb a Thai Nagydíj - A Red Bull is beszáll az ázsiai pálya építésébe

írta: FormaNet
F1 Egyre közelebb a Thai Nagydíj - A Red Bull is beszáll az ázsiai pálya építésébe

A száguldó cirkusz ázsiai térhódítása úgy tűnik nem állt meg Indiában, és - ahogy arról az elmúlt pár évben márt többször is esett szó - egyre közelebb kerül egy thaiföldi futam lehetősége. Jelenleg már ott tart a dolog, hogy a Thai kormány áprilisban dönthet a futam megrendezéséről, és a cél, 2015-ben nagydíjat rendezni, mégpedig Szingapúr után másodikként, lámpafényes, éjszakai futamot, Bernie Ecclestone nagy megelégedésére.

Thajföld.jpg

Az ázsiai országban komolyabban 2011 szeptemberében merült fel egy F1-es futam gondolata,( Erről itt olvashattok) és úgy néz ki, hogy az ötlet nem csupán hirtelen fellángolás volt. Március közepén Bernie Ecclestone sejtelmesen válaszolt arra a kérdésre, hogy mi a helyzet a thaiföldi futammal kapcsolatban. A FOM vezér akkor csak ennyit mondott: „Ez egy nagyon jó kérdés”

Mostanra odáig jutott a dolog, hogy a Thai kormány szavaz a beruházásról, és rövidesen akár az új, utcai pálya építési munkálatai is elkezdődhetnek.

A szavazás előreláthatóan április végén, vagy legkésőbb május elején megtörténhet, hogy elég idő legyen az előkészületekre, és hogy a szervezők a végleges tervekkel elkészülhessenek, mielőtt benyújtják azokat a kabinetnek végső jóváhagyásra.

Amennyiben a kormány zöld utat ad a projektnek, úgy előreláthatóan már 2015-ben futamot rendeznének Bankok utcáin, Szingapúrhoz hasonlóan, éjszakai kivilágítás mellett.

A Thaiföldi Kormány Sportügyi Hatóságának vezetője, Kanokphand Chulakasem elmondta, hogy jelenleg még semmiféle szerződés, vagy megállapodás nincs az ország, a szervezők és Ecclestone cége, a FOM között, ám a kormány jóváhagyása után röviddel ez is megtörténik.

000 facebook_banner.jpg

A nagyszabású projekt mögött két fő befektető áll (a kormányzati támogatás mellett),  a Red Bull, és a söripari óriás cég, a Shingha. A két cég a jelentések szerint a beruházás 40 százalékát biztosítja, míg a maradék 60 százalékot kormányzati forrásokból kívánják fedezni.

A Formula-1 egy Thaiföldi Nagydíjjal újabb lépéssel távolodhat el Európától, hacsak addigra nem sikerül Ecclestone-nak rávenni az istállókat arra, hogy hozzájáruljanak a jelenleg max. 20 futamos versenynaptár bővítéséhez. 

FormaNet, Varga Viktória 

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

thaiföld forma1 red bull bankok formula-1 f1-es pályák