F1 Massa elismerte, hogy az időmérőn a taktika része volt a riválisok büntetése is
Ahhoz kétség sem férhet, hogy a mai Bahreini Nagydíjon ismét kiemelt jelentősége lesz a Pirelli abroncsoknak, és az ehhez kapcsolódó gumitaktikának. Erről az időmérőt követően a top 3 pilóta is beszélt, és a kvalifikáción a hatodik helyet megszerző Felipe Massa is elmondta, hogy szombat délután, némi hazardírozást is bevállalt annak érdekében, hogy a futamon, a kemény keverékeken rajtolhasson. Massa időmérős taktikájának fontos része volt, hogy számításba vették a rivális pilóták rajthely büntetéseit.
Miután Mark Webber Kínából magával hozott egy három rajthelyes büntetést, és az időmérő előtt kiderült, hogy Lewis Hamilton Mercedesében váltót kell cserélni, ami öt rajthelyes büntetést jelent a brit pilóta számára, a Ferrarinál lehetőséget láttak abban, hogy Felipe Massa némi kockázatot bevállalva a Q3-ban a keményebb keverékeken fussa meg a gyors körét, így a mai futamon a tartósabb abroncsokkal állhat fel a rajtrácsra.
A stratégiai elképzelés működött, mivel Massának így is sikerült a hatodik helyet megszereznie, és a büntetések miatt végül csapattársa, Fernando Alonso mellől, a negyedik rajtkockából indulhat, ám ennek ellenére a brazil nem teljesen bizonyos abban, hogy ez kifizetődő lesz a futamon.
„Azt hiszem, ennek lehet pozitív hatása. Lehetőséget láttam abban, hogy pozíciót tudunk szerezni, a két autó büntetése miatt. Ez az, amiért a keményebb abroncsokra összpontosítottam. Gondoltam, próbáljuk meg, kissé szerencsejáték, ami működhet is meg nem is. Nem tudhatjuk, de ha jól működik az nagyon jó dolog lehet a versenyen.”
Jenson Button, a tízedik helyről szintén a keményebb keveréken rajtolhat, miután a Q3-ban nem futott gyors kört, és ezzel a McLaren brit pilótája elégedett, ám Felipe Massának vannak bizonyos aggodalmai, hogy a kemény keverék akadályozhatja a jó eredmény elérésében. A brazil pilóta úgy gondolja, hogy éppen a futam rajtja lehet az a pont, amikor nem feltétlenül a keményebb abroncsok működnek majd megfelelően.
„Úgy gondolom, hosszabb távon a keményebb némiképp egyenletesebb. A kopása valamivel jobb, mint ahogy a keményebbnek egyébként is az, ezért talán valamivel jobb lehet. Szóval majd meglátjuk, talán a pálya is javul valamennyit, és jobb lesz, de ami érdekes lehet még, hogy a keményebbeken nehezebb lehet a rajt. Lehet, hogy a többiekhez képest kicsit rosszabbul rajtolok, de majd meglátjuk mi lesz” – nyilatkozta Felipa Massa a Bahreini Nagydíj időmérőjét követően.
FormaNet, Varga Viktória