2013. ápr 22.

F1 A Pirelli a törmelékeket, míg Massa az abroncsok szerkezetét is okolja a defektekért

írta: FormaNet
F1 A Pirelli a törmelékeket, míg Massa az abroncsok szerkezetét is okolja a defektekért

A Ferrari számára egyértelműen kudarc volt a Bahreini Nagydíj, miután mindkét pilótát előre nem látható technikai problémák hátráltatták. Fernando Alonso számára a legfőbb ellenfél saját autójának állítható hátsó szárnya volt, míg Felipe Massát két defekt is megakadályozta abban, hogy a negyedik helyről indulva jó eredményt érjen el. Massa sérült abroncsait megvizsgálva a Pirelli egyértelműen megállapította, hogy a defekteket nem anyaghiba, hanem a pályára került törmelék okozta.

Massa defektje Sakírban.jpg

A Ferrari brazil pilótája a szombati időmérőn a toppilótáktól eltérő gumitaktikát alkalmazva - belekalkulálva a riválisok büntetését is - kemény keveréken rajtolhatott a negyedik helyről. Ugyan hamar kiderült, hogy ez a stratégia nem hozott előnyt számára, de nem ez volt Massa legnagyobb problémája a futam során. A 31 esztendős versenyző két extra bokszkiállást is kénytelen volt végrehajtani, mindkét alkalommal jobb hátsó defekt miatt.

Bár Massa nem volt bizonyos a defekt kiváltó okait illetően, a Pirelli első vizsgálatai egyértelműen megállapították, hogy a kerék problémákat a pályán lévő törmelékek okozták, és nem az abroncsok szerkezeti hibája.

„Az első alkalommal egy nagy vágást tapasztaltunk a futó felületen, míg a második esetben a gumi oldalfalán volt vágás. A futófelületen egy nagy lyuk volt látható” – nyilatkozta Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatója az első vizsgálatokat követően.

„Plusz az egyik esetben szénszálas alkatrészt is találtunk ami egy másik autóról származott, valami nagy darab karbon törmeléket. Ez azt is mutatja, hogy sok törmelék volt a pályán.”

000 facebook_banner.jpg

Felipe Massa azonban két különböző okra gyanakodott. A brazil pilóta számára a második eset egyértelmű, és ő maga is úgy gondolja, hogy a defektet egy vágás okozhatta, ám az első esettel kapcsolatban nem ennyire biztos abban, hogy valami kiszúrta a kerekét.

„A legnagyobb probléma, hogy szerintem a lyukak két különböző ok miatt keletkeztek. Az első talál az lehetett, hogy a gumi rétegenként levált, míg a második defekt lehetett.”

„Senkivel sem értem össze, így valószínű, hogy törmelék volt. Az első alkalommal elkezdett nagyon vibrálni (az autó) a hátsó egyenesben, és ez annyira felerősödött, hogy el kellett vennem a lábamat a gázról.”

„A második az defekt volt. Az utolsó kanyarban voltam, és egyszer csak nem volt gumi, mindenféle előjel nélkül csak úgy eltűnt. Ezelőtt ilyen sohasem fordult elő velem, hogy két defekt egy versenyen" - nyilatkozta Felipe Massa a versenyt követően.

Pirelli magyarázza a defekteket a Ferrarinak.jpg

Hembery az eset kapcsán arra fogja kérni a Ferrarit, hogy közösen még egyszer elemezzék végig az esetet, hogy pontosan megtudhassák mi történt.

„Az emberek kételkednek abban, hogy ezt törmelék okozta, és azt mondják, 'hát persze, biztos, hogy ezt kell mondanod'. Éppen ezért érdekel, hogy valóban mi történt, mert sikerült megszereznünk alkatrész darabokat, amik okozhatták, és ezek nem apró darabok. Nagyon is drámai ez a dolog.”

„Nem tudjuk, hogy Felipe érintkezett-e bármelyikkel, ezért van szükség arra, hogy beszéljünk erről a Ferrarival, mert nem követünk minden egyes autót körbe-körbe.”

„Ahogy azt eddig láthattuk, eddig nem volt törmelék, így ez vezethetett oda, hogy defektek legyenek. Ahogy a levegő felmelegedett, azonnal volt néhány defekt” – vélekedett Paul Hembery, ezzel talán arra is utalva, hogy az abroncsokban túl nagy volt a versenyen a nyomás, ami miatt még sérülékenyebbek lehetnek a gumik.

 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

 

Szólj hozzá

ferrari pirelli forma1 felipe massa bahreini nagydíj formula-1 massa defektje