F1 Feketepont járhat jövöre a pilótáknak - 12 büntetőpont versenyeltiltás jelent majd
A Spanyol Nagydíj csütörtöki napja még nem elsősorban a vasárnapi versenyről, mint inkább a csapatvezetők véleménynyilvánításáról szólt, a sport közeli jövője kapcsán. Az istállók vezetői olyan fontos kérdésekben szavaztak, mint az évközi tesz, illetve a jövő évtől hatályos büntetések új rendszerének bevezetéséről.
A csapatok vezetői megszavazták az új büntető pontrendszert, mely elsősorban azt hivatott korlátozni, hogy a pilóták többször is elkövessenek hasonló szabálytalanságot. A német Auto Motor und Sport és a Speed Week úgy értesült, hogy a szerdai egyeztetésen az FIA műszaki delegáltja, Charlie Whiting versenyigazgató is jelen volt, és ismertette az irányítótestület elképzelését. E szerint a pilóták az elkövetett szabálysértésekért büntető pontokat kapnak, és amennyiben egy versenyzőnek összegyűlik 12 büntetőpont, úgy az automatikusan a szuperlicensz ideiglenes bevonását vonja maga után.
A csapatfőnökök az igen szigorú elképzelést 7-4 arányban fogadták el, ami azt is jelzi, hogy koránt sincs teljes egyetértés az ügy kapcsán.
A javaslat a jövő hónapban kerül a FIA Motor Sport Világ Tanács elé.
Az új büntetőrendszer nem teljesen váltaná fel a jelenleg alkalmazott szisztémát, mely rajtbüntetést és figyelmeztetést is magában foglal, hanem ezek mellett a stewardok pontbüntetéssel is súlythatják a pályán történt szabálytalankodásokat.
Michael Schmidt német tudósító arról számolt be, hogy egy neve elhallgatását kérő csapatfőnök az így kapcsán indulatosan így tette fel a kérdést: „Mi van akkor, ha Vettel a Német Nagydíj előtt összeszed 12 pontot, vagy Alonso a Spanyol Nagydíj előtt? El fogják őket tiltani a saját otthoni futamukról?”
Az elképzelés szerint a pilóták olyan esetekben kaphatnak pontbüntetést, ha a megengedettnél gyorsabban hajtanak a bokszutcában, ha ütközés történik miattuk, vagy veszélyesen vezetnek, ha a bokszutca kijáratánál ráhajtanak a fehér vonalra, figyelmen kívül hagynak zászlójelzést, és még számtalan, egy átlagos versenyen is gyakran előforduló esetben.
Hogy ez végül jövőre realitás lesz-e, még nem tudható, ám van a mezőnyben nem egy pilóta, aki ha bevezetik az új szabályzót, tojást rakhat a lába és a gázpedál közé, ez pedig nem biztos, hogy jót tesz a sportnak.
A csapatfőnökök szavaztak a Ferrari felvetéséről, hogy hozzák vissza az általános évközi teszteket, és bár volt néhány támogatója a javaslatnak, a többség végül leszavazta az elképzelést.
FormaNet