2013. máj 18.

F1 A rekorder McLaren ezúttal dupla pontszerzéssel is elégedett lenne Monacóban

írta: FormaNet
F1 A rekorder McLaren ezúttal dupla pontszerzéssel is elégedett lenne Monacóban

A Formula-1 eddigi 59 Monacói Nagydíján 15 alkalommal a McLaren csapata diadalmaskodott, amivel a konstruktőrök között magasan rekordernek számít, hiszen a második helyen álló Ferrari nyolc futamgyőzelemmel büszkélkedhet. A wokingiak ezúttal azonban nem készülnek megváltani a világot a hercegségben, sőt azzal is elégedettek lennének, ha Barcelona után most is mindkét autó pontszerző helyen érne célba.

jenson button - monaco 2012.jpg

Jenson Button 2009-ben a Brawn GP színeiben nyerte meg a Monacói Nagydíjat, ezen kívül pedig még két alkalommal pezsgőzhetett a hercegségben. Tavaly a 13. rajtkockát kaparintotta meg az időmérőn, végül a kockás zászlót nem láthatta meg, miután a 70.körben ütközés miatt kiesett. Button természetesen további előrelépésben bízik a teljesítményt illetően.

"Monaco semelyik Formula-1-es pályához sem hasonlítható. A kvalifikációs kör egy fantasztikus élmény, hiszen minden kanyarban a határokat feszegeted, és a kanyar kijáratoknál szinte megérintheted a falakat. Rendkívüli érzés itt megszerezni a pole-t, ahogy az 2009-ben nekem is sikerült, majd ezt követően 78 körön keresztül tökéletesen kell vezetni, hogy végül megnyerhesd a versenyt. Ez egy óriási kihívás” – áradozott a csapat monacói futamelőzetesében a mezőny legtapasztaltabb pilótája.

Arctica sportnapszemüveg

„Az átlagsebesség itt a leglassabb a naptárban, de nagyon gyorsnak érezzük, hiszen a pálya nagyon szűk, és van néhány gyorsabb szakasza is. Az emelkedős Ste Devote-tól a Casino térig tartó részben van pár gyors irányváltás, csakúgy, mint az uszoda résznél is, az alagút pedig gyors, hangos és sötét."

„A Vodafone McLaren Mercedesnél mindenki keményen dolgozik a Spanyol Nagydíj óta is, és bár versenyképesség szempontjából még nem vagyunk ott, ahol szeretnénk, de biztos vagyok benne, hogy Monacóban egy lépést előreléphetünk. Mindaddig próbálunk kipréselni még egy kis teljesítményt az MP4-28-ból, amíg képes nem lesz az élen harcolni. Nem is lehet más cél egy olyan győztes csapatnál, mint a McLaren. Célunk most az, hogy Monacóban mindkét autóval pontot szerezzünk, csakúgy mint Barcelonában.”

Sergio Pérez 2011-ben az időmérőn történt balesete miatt nem állhatott rajthoz a monacói futamon, így tavaly futotta első versenyét még a Sauber színeiben, és a 23. helyről rajtolva egészen a 11. helyig menetelt. Csapattársához hasonlóan a mexikói versenyzőnek sincsenek illreális vágyai,  legfőbb célja mindössze annyi, hogy megszerezze első pontjait Monte Carlo utcai pályáján.

„Monaco nagy kihívást jelent a pilóták számára. Ez az egyetlen olyan pálya a naptárban, ahol az edzések során folyamatosan tudod felépíteni a sebességedet, nem pedig rögtön az első körben. Minden egyes körben egy kicsivel jobban nyomod, és minden egyes alkalommal egy kicsivel közelebb mész a korlátokhoz. De nem csak a pálya, hanem a hangulat miatt is nagyon különleges. A lelátók közelebb vannak, mint bármelyik más helyszínen, így sokkal közelebbi kapcsolatba kerülünk a nézőkkel. A hatalmas lelátó a Tabac és az uszoda között elég hangos amikor tömve van, és ez nagyszerű. Tavaly volt az első Monacói Nagydíjam, és egy hellyel lemaradtam a pontszerzésről, így idén ezen szeretnék változtatni.  A fejlesztéseknek köszönhetően javult az MP4-28, és Spanyolországban már sokkal vezethetőbb volt, különösen kevés üzemanyagszint mellett. Ez létfontosságú, hiszen Monacóban az időmérő nagyon fontos lesz.”  

000 facebook_banner.jpg

A csapatfőnök, Martin Whitmarsh is elismeri, hogy jelenleg még nem álmodozhatnak győzelemről: "Vodafone McLaren Mercedes mesés rekordot tart Monte Carlóban. Eddig mindenki másnál többször, 15-ször nyertünk a hercegség utcáin. Bár jelenleg még nem vagyunk abban a helyzetben, hogy kihívást jelentsünk a győzelemért, de élvezzük mindazt a kihívást, amit ez a verseny nyújt, és reméljük, hogy mindkét autó minél több pontot tud majd szerezni.”

„Célunk továbbra is az, hogy javítsuk az MP4-28 teljesítményét, és bár a pálya kanyargós jellege meglehetősen kivételes követelményeket támaszt, de minden egyes kilométer hasznos adatot szolgáltat számunkra a sűrű fejlesztési  programunkhoz.”

„Monacóban még a DRS-szel együtt is korlátozottak az előzési lehetőségek, így a kvalifikáció nagyon fontos lesz szombat délután. Mindkét pilótánk jól tudja, hogyan kell gyorskört futni, és Sergio is magabiztos lehet, miután a Spanyol Nagydíjon kiváló teljesítményt nyújtott a Q2-ben.”

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 mclaren monacói nagydíj formula-1