2013. máj 23.

F1 Első emlékek Monacóból

írta: FormaNet
F1 Első emlékek Monacóból

Monaco egyértelműen a Formula-1-es versenynaptár legkülönlegesebb helyszíne, nem csak egyedi vonalvezetése, és a városállamot körülvevő csillogás, de óriási történelme miatt is. Sok legendás név, emlékezetes verseny, győzelem vagy éppen baleset színesíti a patinás helyszín történelmét. A szerdai hivatalos sajtótájékoztatón résztvevő hat pilóta - Lewis Hamilton, Jenson Button, Romain Grosjean,  Nico Hülkenberg, Adrian Sutil és Jules Binachi - is elmeséli első emlékét, ami ehhez a helyszínhez fűződik.

hamilton-button-monaco.jpg

Jules Bianchi: Nyilvánvaló, hogy fiatal koromban néztem az F1-es versenyeket, és ez volt az életem, hiszen ekkor már gokartoztam. Nagyon különleges élmény volt, amikor a családommal eljöttünk Monacóba megnézni egy futamot, és arról álmodtam, hogy egyszer talán én is versenyezhetek ezen a pályán. Most itt vagyok, és alig várom, hogy pályára guruljak, és az autóban ülve is élvezzem ezeket a pillanatokat. Biztos, hogy nagyszerű pillanatok lesznek.

Adrian Sutil: Az első alkalommal 2006-ban voltam itt, amikor a Formula3-ban versenyeztem, Lewisszal együtt az Európa Bajnokságban. Nagyszerű versenyhétvége volt, és nagyon élveztem, de előtte semmiféle kapcsolatom nem volt a pályával. Azokban az időkben a családomnak talán kissé túlságosan drága volt, és nem engedhettük meg magunknak.

Nico Hülkenberg: Még gokartoztam, amikor először itt jártam, mert itt is voltak gokart versenyek. Aztán 2009-ben a GP2-ben versenyeztem itt, ami nagyon szórakoztató volt. Ez egy nagyon különleges és nehéz helyszín, azon kevés pálya egyike, ami nagyon régóta szerepel a naptárban, és ami nem enged meg semmiféle hibát. Mindig nagyon szeretek ide jönni, a pálya és a hangulat miatt is, szóval tényleg nagyon boldog vagyok, hogy itt lehetek.

000 facebook_banner.jpg

Romain Grosjean: Az első emlékeim egyike, amikor 1996 Olivier Panis megnyerte a versenyt. Hosszú idő óta ő az utolsó francia pilóta, aki győzni tudott. Amikor idejöttem, láttam, hogy nagyobb kihívást jelent a pálya, mint ahogy azt a tévében látottak alapján előzőleg gondoltam. Ez már nagyon régen volt.

Jenson Button: Nos, az első emlékem az első F1-es évemből  2000-ből van, amikor minden jól ment a versenyen egészen addig, amíg a Loewsnél össze nem ütköztünk Pedro de la Rosával, ami után előkerült a piros zászló. Akkoriban még voltak tartalékautók - Jézusom milyen régen volt -, így tulajdonképpen kezdetét vette egy futóverseny, vissza a paddockba, hogy megkapjam a tartalék kocsimat. Elég vicces volt.

 

Lewis Hamilton: Eltekintve attól, hogy végignéztem amikor Ayrton sokáig vezette a versenyt, végül a falban végezte, azt hiszem az első valódi élményem ugyanaz volt, mint Adriannak, amikor még mindketten a Formula3-ban versenyeztünk.  Az egy nagyszerű hétvége volt. Emlékszem, azt terveztem, hogy maradok a Mentonban, majd felhívtam Martint (Whitmarsh), és lefixált nekem egy szobát a Beach Plazában. Ez feldobta a hétvégémet, sőt az volt életem addigi legjobb hétvégéje. 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 monte carlo monacói nagydíj formula-1