2013. máj 27.

F1 Jöttem, láttam, kiestem - Alonso és Räikkönen esete Sergio Pérezzel Monacóban

írta: FormaNet
F1 Jöttem, láttam, kiestem - Alonso és Räikkönen esete Sergio Pérezzel Monacóban

A McLaren mexikói versenyzője az első néhány nagydíjon, a Bahreini Nagydíjat kivéve meglehetősen beleszürkült a mezőnybe, ám amióta csapatfőnöke, Martin Whitmarsh kicsit több agresszivitást kért tőle, azóta több versenytársnak is meggyűlt vele a baja. Monacói ámokfutása a bajnoki pontverseny második és harmadik helyezettjének, Fernando Alonsónak és Kimi Räikkönennek az életét nehezítette meg, amit egyik bajnok sem hagyott szó nélkül.

Kimi és Pérez Monacóban.jpg

Monacóban Sergio Pérez a nyolcadik helyről vághatott neki a 78 körös versenynek, és végül egy erős hatodik helyen zárhatott volna, ha egyik bátor támadása nem okozott volna nagyobb galibát.

A McLaren mexikói pilótája a Felipe Massa balesete utáni biztonsági autós fázisban még a nyolcadik helyen autózott, ám az összerázódott mezőny, és az újraindítás után elege lett a nagyjából 40 kör óta tartó vonatozásból.

Előbb csapattársát, Jenson Button utasította maga mögé az alagút után, majd a következő körben Fernando Alonsót lepte meg úgy, hogy a spanyol kénytelen volt levágni a kanyart, ami miatt később, az ujraindítást követően át kellett adnia hatodik helyét a McLarenesnek.

Alonso végül a hetedik helyen fejezte be futamát, és a leintést követően elmondta, hogy ha nem vágja le a kanyart, akkor Pérez akciójából baleset lett volna. A spanyol bajnok önmagához hasonlította ifjú támadóját, mégpedig ahhoz az Fernando Alonsóhoz, akinek 2008-ban és 2009-ben nem volt veszítenivalója, hiszen nem harcolhatott a bajnoki trófeáért.

„Összességében nehéz hétvége volt, kezdve az időmérőtől egészen odáig, hogy volt néhány versenyző, akiknek semmi veszítenivalójuk nincs. Ha nem vágom le a sikánt, akkor nem tudtam volna elkerülni az ütközést Pérezzel, és ugyanez volt a helyzet Sutillal a Loews-nél. Ami Sergiót illeti, nem sokat mondanék, a viselkedése saját magamra emlékeztet 2008-ból és 2009-ból, amikor nem harcoltam a bajnoki címért, és több kockázatot vállalhattam. Jelenleg nekem az a fontos, hogy befejezzem a versenyt, és annyi pontot gyűjtsek, amennyit csak tudok” – nyilatkozta a a futamot követően Alonso.

Arctica sportnapszemüveg

Kimi Räikkönen már nem volt ennyire megértő, ami nem is csoda, hiszen Pérez őt kétszer is megtalálta. Először úgy, mint Alonsót őt is lezavarta pályáról az alagút után, de mivel akkor a mexikói is túl nagy lendülettel érkezett, a stewardok következmények nélkül hagyták kanyarlevágásukat. Kimi már ekkor is dühösen reagált a csapatrádión, konkrétan leidiótázta támadóját, majd a 69 körben az újabb összecsapásban egy defekttel volt kénytelen visszatérni csapatához, így az ötödik helyéből végül csak az egy pontot érő 10. hely lett.

„Ez egy nagyon kiábrándító nap volt, mert Sergio hülye lépése miatt sok pontot veszítettünk Sebastianhoz (Vettel) képest a bajnokságban, és ezt nem engedhetjük meg magunknak. Hátulról meglökött, és ennyi volt. Ha azt hiszi, hogy az én hibám volt, mert ő túl gyorsan érkezett a kanyarba, akkor nyilvánvalóan fogalma sincs, mit beszél. Ez nem az első alkalom volt, hogy a versenyen meglökött valakit, és úgy tűnik elvárja az emberektől, hogy figyeljenek rá, és akár egyenesítse ki a kanyart, mert ő túl gyorsan érkezik. Nem volt ideális hétvégénk, de semmit sem tehetünk ellene. Végül legalább szereztünk egy pontot.”

000 facebook_banner.jpg

Pontok tekintetében Pérez veszített a legtöbbet, hiszen a Räikkönennel való ütközés következtében megsérült az autója, és nem sokkal ezután kiesett a versenyből. A mexikói finn riválisát okolja.

„Nagyon jó volt a versenyem, egész délután előzgettem az autókat – de szerintem Kimi nem hagyott elég helyet, amikor az alagútból kifelé megpróbáltam elmenni mellette, és ennek következtében falnak mentem a kikötő sikánnál. Ez igazán sajnálatos, előtte megelőztem ott Jensont és Fernandót is, illetve Jenson is ott előzött meg engem, de Kimivel nem tudtam elkerülni a balesetet. Persze Monacóban minden előzési manőver kockázatos, de összességében a lényeg, hogy hagyni kell egy kis helyet egymásnak. Az ütközéstől sérült a fékcsatorna, és az első fékek túlmelegedtek, így tulajdonképpen elment a fékem”- ecsetelte a történteket Pérez, és természetesen hozzátette, hogy nagyon csalódott nem csak saját maga-, de a csapat miatt is.

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma1 fernando alonso motorsport kimi raikkönen formula-1 sergio pérez monacói nagydíj 2013