2013. jún 12.

F1 A nagy Honda trükk - A Lotus távozó technikai igazgatója a japán gyártónál folytatja?

írta: FormaNet
F1 A nagy Honda trükk - A Lotus távozó technikai igazgatója  a japán gyártónál folytatja?

Számtalan találgatás látott napvilágot a Lotustól váratlanul távozó James Allison jövőjével kapcsolatban, és szinte minden nagycsapattal összehozták, ám a legújabb hírek szerint, a rendkívül keresett szakember végül a visszatérő Hondánál folytatja F1-es pályafutását.

Allison a Hondánál.jpg

James Allisont jelenleg szerződése még a Lotus F1 Teamhez köti, így a távozás bejelentése óta szabadságát tölti. A finn Turun Sanomat tudósítója, Luis Vasconcelos arról értesült, hogy ellentétben az eddigi hírekkel a szakember nem valamelyik jelenlegi top istállónál folytatja a munkát, hanem a 2015-től a McLaren partnereként visszatérő Hondánál kap fontos feladatot.

A hírnek valódi realitása lehet, hiszen a japán gyártónak rövid időn belül fel kell vennie a tempót az új motorszabályok kapcsán a fejlesztési versenyben, azt követően, hogy öt évig távol volt a királykategóriától. Különös jelentősége lehet Allison Hondához érkezésének abban a tekintetben is, hogy a partner McLaren nemrégiben búcsúzni kényszerült addigi technikai igazgatójától, Paddy Lowe-tól, aki majd a Mercedes csapatát erősíti a továbbiakban.

Arctica sportnapszemüveg

Vasconcelo szerint Allison jóval korábban (már 2014-ben) munkához lát, mint amikor az F1 jelenlegi szabályai értelmében a Honda hivatalosan is csatlakozik a Formula-1-hez.

Az azt is jelentheti, hogy a japán gyártónak egy éve lesz arra, hogy egy hathengeres motorral szabadon teszteljen, és fejlesszen a 2014-es évben, egy 2014-es tesztautóval, és a finn lap szerint ezek a tesztek a szuzukai vagy a motegi aszfalton lehetnek.

000 facebook_banner.jpg

Vasconcelos így fogalmazott a hírrel kapcsolatban: „Forrásaink szerint Alllison elfogadta az ajánlatot, és egy kis csapatot fog irányítani, mely a Honda turbómotorokhoz fog készíteni egy tesztautót.”

Úgy tűnik, a Honda egy olyan kiskaput talált, mely jelentős előnyt hozhat a 2015-ös debütálásakor, hiszen amíg hivatalosan nem az F1  motorszállítójaként van nyilvántartva, addig a Formula-1 tesztkorlátozásai sem vonatkoznak rá. Arról pedig ne legyen senkinek sem kétsége, hogy az Allison által tervezett 2014-es tesztautó rendkívüli hasonlóságot mutat majd, az akkor a pályán versengő, az új szabványok szerint épült autókkal.

FormaNet, Varga Viktória  

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

mclaren forma1 motorsport autosport formula-1 james allison honda f1