2013. jún 24.

F1 Pérez: Nagyon messze még a győzelem

írta: FormaNet
F1 Pérez: Nagyon messze még a győzelem

A McLaren mexikói pilótája, Sergio Pérez  továbbra sem álmodik arról, hogy megszerezze első F1-es diadalát, mert jelenleg úgy látja, hogy a futamgyőzelem még mindig merész cél a csapat idei versenyautójával. Ezzel együtt úgy véli, saját teljesítményét illetően hatalmasat fejlődött az egy évvel ezelőtti önmagához képest még úgy is, ha tavaly ilyenkor jóval több pontja volt a Sauberrel.

sergio perez_1.JPG

Sergio Pérez nemrég még nagy tervekkel készült a 2013-as idényre, és a Saubernél töltött sikeres tavalyi év után az idei szezon egyik nagy kérdése volt, hogy a tehetséges pilóta vajon mikor szerzi meg első Formula-1-es diadalát új csapatával? Ez a kérdés mára aktualitását vesztette, ami persze nem Pérezen múlott, sokkal inkább félresiklott új konstrukción. A 23 esztendős versenyző az elmúlt hét nagydíjból mindössze három alkalommal ért célba az első tízben, legjobb eredménye pedig a bahreini hatodik helyezés volt.

Bár a wokingi gárda a hétvégi Brit Nagydíjra némi előrelépésben bízik, ám mexikói pilótájuk gyorsan lehűtötte a várakozásokkal teli kedélyeket, és bevallotta, továbbra sincsenek futamgyőzelemmel kapcsolatos illúziói.

„Azt hiszem a győzelem még nagyon messze van” – idézi Pérezt az Autosport.

„Nagy frissítésekre van szükségünk és nagy előrelépésre. Jelenleg körönként egy másodperccel vagyunk lassabbak azoktól, akik a tempót diktálják. Éppen ezért nem vagyunk abban a helyzetben hogy győzelmet reméljünk. Ilyen lemaradással nem lehet versenyeket nyerni.”

Az idei év egyik nehéz kérdése, hogy egy-egy csapatnak mikor érdemes feladnia az aktuális szezont, és helyette inkább a 2014-es versenyautó fejlesztésére átcsoportosítani az erőforrásokat, hiszen jövőre alapjában változik meg a Formula-1. Pérez ugyanakkor úgy gondolja, hogy a gyengélkedés ellenére sem szabad elpocsékolni ezt az évet, és muszáj továbbfejleszteni, javítani az idei kocsit is, mert egy ekkora csapat nem engedhet meg magának egy ennyire középszerű szezont.

Arctica sportnapszemüveg

„Van még egy-két hónapunk, hogy a lehető legjobbat nyújtsuk, mert egy bizonyos ponttól már a 2014-es évre kell összpontosítanunk. Nem lehet kukába dobni egy évet. Nyernünk kell, mert győztes csapat akarunk lenni. A legfontosabb most az, hogy maximalizáljuk ezt az évet, és megpróbáljuk a lehető legjobb eredményeket elérni, majd ezt követően tekintsünk a jövőbe” – vélekedett a fiatal mexikói pilóta, ami pedig saját teljesítményét és fejlődését illeti, úgy gondolja,hatalmas áttörésen ment keresztül a sauberes pályafutása óta.  

„Nyilván úgy jöttem ide, hogy szeretnék sokkal jobb helyzetben lenni és versenyeket nyerni, de ilyen az élet, és az F1 így működik. Semmire nincs garancia. Úgy vélem, elégedett lehetek, mert sokat tanultam. Sokat fejlődtem, így ebben a tekintetben elégedett vagyok. Sokkal jobb versenyző vagyok most, mint tavaly ilyenkor, még úgy is, hogy akkor dupla ennyi pontom volt.”

000 facebook_banner.jpg

„A McLarennél sokkal teljesebb pilóta vagyok: pontosan tudom, mi történik a gumikkal a versenyen. Tavaly elég jól kezeltem az abroncsokat, ezért azt hittem, hogy nagyon jó vagyok. Aztán amikor idejöttem a McLarenhez, egy egészen más autót kellett egészen másként vezetni, és szembe találtam magam Jensonnel (Button), és rájöttem, hogy mégsem vagyok olyan jó, így tanulnom és dolgoznom kellett ezen. Azt hiszem most nagyon másként vezetek, mint amikor a Saubernél voltam, és továbbra is nagyon jól kezelem a gumikat. Jelenleg ezek a dolgok fontosak ebben a sportban.”

 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 mclaren autosport formula-1 sergio perez