F1 A Ferrarinál most az új motorszabály miatt féltik a Formula-1-et
Talán senki számára sem okoz meglepetést a Ferrari vezető motormérnökének, Luca Marmorininek azon kijelentése, hogy jövőre a motorok jelentősen felértékelődnek a Formula-1-ben, és a bajnokság eredménye jelentős mértékben az új erőforrásokon múlik majd. A maranellói gárda szakembere azonban aggályait is megfogalmazta az új szabályok kapcsán.
A Ferrari a jelenlegi szabályokkal már régóta elégedetlen, mondván, a szabványok túlzottan előtérbe helyezik az aerodinamikát. 2014-től azonban az új, 1,6-os turbómotorok, és a bevezetésükhöz igazított technikai sportszabályok is jelentősen átírják a jelenlegi trendet.
A legendás istálló szakembere, , Luca Marmorini a motorok megbízhatóságát emelte ki, mint az egyik legfontosabb tényező, miután jövőre minden pilóta csak öt erőforrást használhat a szezonban, szemben a jelenlegi nyolc tápegységgel.
„Bárki, aki megfelelő módon tudja kezelni a motorokat, annak meg van az esélye a jó eredmény elérésére. De nehéz lesz az egész szezonban problémák nélkül futni, hiszen egységenként 4-5 ezer kilométerről beszélünk, ami majdnem kétszerese a jelenleginek" – vélekedett a maranellóiak mérnöke.
Amennyiben egy pilóta elhasználja mind az öt teljes motoregységet, úgy a továbbiakban kénytelen lesz a bokszutcából rajtolni, ami gyakorlatilag minimálisra csökkenti nem csak a győzelem, de a jó eredmény esélyét is. Lehetőség van azonban arra, hogy ne a teljes motor cseréljék ki, hanem csak alkatrészeket, így ha egy hatodik alkatrész kerül be a motoregységbe, úgy az „csak” tíz rajthelyes büntetés vonz maga után.
Marmorini szerint az új üzemanyagszabályok is jelentősen mérsékelhetik a versengést, mivel az FIA új szabályzata szerint versenyenként mindössze 100 kg benzint használhatnak el a versenyautók, ami 40-50 kilóval kevesebb annál, amit még idén is tankolnak a kocsikba egy verseny előtt.
„A Ferrarinál úgy érezzük, ez veszélyes lehet. Ahogy az F1-ben mindig, most is figyelembe kell vennünk a hatékonyságot, de nem szeretnénk, egy olyan Formula-1-es sportot, melyben a körök 50 százalékában csak utazgatnak (üzemanyag spórolás miatt) a pályákon” – aggodalmaskodott a Ferrari szakembere.
FormaNet, Varga Viktória