2013. okt 27.

F1 Vettel: Nem volt könnyű ez az év, még ha kívülről úgy is tűnt

írta: FormaNet
F1 Vettel: Nem volt könnyű ez az év, még ha kívülről úgy is tűnt

Sebastian Vettel vasárnap sorozatban hatodik alkalommal diadalmaskodott, és ezzel behozhatatlan előnyre tett szert az idei bajnoki küzdelemben. A német a Formula-1 történelmének negyedik négyszeres világbajnoka lett, és csapata, a Red Bull is bajnoki címet ünnepelhetett az indiai létesítményben. A 26 esztendős klasszis újabb győzelme után látványosan ünnepelte negyedik bajnoki címét, majd később elismerte, hogy a sorozatos kifütyülések eléggé megviselték.

sebastian vettel_2.jpg

Sebastian Vettel a Hungaroringen elért harmadik helyét követően egyszer sem engedte át a pódium legfelső fokát, így ahogy az várható volt, a német Indiában újabb vb címet zsebelt be.

„Le vagyok nyűgözve, és nem is tudom, mit mondhatnék. Amikor áthaladtam a célvonalon, csak ürességet éreztem” – kezdte gondolatait a négyszeres világbajnok a leintést követően.

„Azt hiszem ez életem egyik legszebb napja.”

„Mindig visszagondolok arra, hogy honnan indultam, és amikor még kis srác voltam, a Formula-1 olyan távolinak tűnt. Rengeteg ember van, akinek meg kell köszönnöm, hogy a gokarttól a junior formula kategóriákon át ilyen sokat tanulhattam. Mindig igyekszem figyelni, tanulni, és egészen hihetetlen a világ legjobb versenyzői ellen harcolni, és ilyen erős mezőnyben az élen végezni.”

Az újonnan avatott négyszeres bajnok túláradó örömmel ünnepelt a leintést követően, és a célegyenesben tartott egy kis bemutatót az indiai rajongóknak. Később a stewardok be is rendelték az irodába az eset miatt, hiszen a kötelező procedúra szerint a parc fermébe kellett volna hajtania. Végül egy megrovással megúszta, de csapatának 25 ezer euróba került a mutatvány. Vettel elárulta, hogy egy hirtelen jött gondolat volt, és egyáltalán nem gondolkozott a következményeken.

„Nem igazán gondolkodtam. Persze a mérnököm, Rocky [Guillaume Rocquelin] arra kért, hogy végezzem el a szokásos feladatokat, de azt mondtam, hogy most nem. Olyan sok ember volt a főtribünön, hogy meg kellett tennem. Tudom, hogy ez nem megengedett, de akkor ez annyira jó ötletnek tűnt.”

Vettel természetesen kitért az idén oly sokszor tapasztalt füttykoncertre is, és bár eddig többször hangoztatta, hogy nem igazán foglalkozik vele, ám ezúttal bevallotta, hogy nagyon nehezen viselte.

„Köszönetet kell mondanom a csapatnak és mindenkinek, aki támogatott minket. Biztosan állíthatom, hogy nem volt könnyű ez az év, még ha az utóbbi versenyeken kívülről úgy is tűnt, hogy már kezünkben van a győzelem. Személy szerint nagyon nehezen viseltem, hogy kifütyültek annak ellenére, hogy semmi rosszat nem tettem. Aztán leküzdöttem ezeket az érzéseket, és megpróbáltam a pályán megadni a helyes választ.”

adrian newey - sebastian vettel - india.jpg

A hétvége sztárja újabb címe után a versenytársaktól is begyűjtötte a gratulációkat:

Lewis Hamilton: Gratulálok Sebastiannak, aki immár négyszeres világbajnok, ami elég félelmetesen hangzik. Ő már egy legenda, ráadásul ilyen fiatalon. Azt hiszem most 26 éves, szóval egyszerűen fenomenális teljesítmény. Jónéhány rekordot begyűjtött az elmúlt években. Megpróbálom majd elkapni valamikor, hogy gratuláljak neki, de valószínűleg mostantól elég elfoglalt lesz.

Fernando Alonso: Szeretnék gratulálni Sebastiannak, aki idén is egy nagyon erős és domináns teljesítményt nyújtott a Red Bull-lal, különösen a szezon második felében. Ő lett az első, mert ő végezte a legjobb munkát. Mindig a legjobb nyer. Reméljük a következő évben megnehezíthetjük a dolgukat. 

Jenson Button: Gratulálok Sebnek a negyedik világbajnoki címéhez. Zsinórban négyszer is nyerni, ez igazán nagy dolog. Csapata nagyszerű munkát végzett, Adrian Newey bizonyította, mennyire jó, Seb pedig mindezt szép győzelmekre váltotta.

Daniel Ricciardo: Sebastian fenomenális! Különösen azért, mert a nyári szünet óta soha senkinek nem engedte át a győzelmet.

 000 facebook_banner.jpg

FormaNet, Varga Viktória

 

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 red bull sebastian vettel formula-1 indiai nagydíj