F1 Button végzett az élen a 2. tesztnapon, a Renault motoros autók szenvednek
A Formula-1-es csapatok a jerezi teszthét második napját kezdték meg szerdán reggel, ahol már a nap első felében több kört tettek meg a versenyzők, mint kedden összesen. Délelőtt a Pirelli esőgumijait tesztelték a csapatok, majd később előkerültek a slickek. A nap végén Jenson Button végzett a lista élén, a Mercedes német versenyzője, Nico Rosberg pedig egyedül több kört tett meg, mint kedden a teljes mezőny. A Ferrarinál Kimi Räikkönen is szorgalmasan rótta a köröket, a Red Bull azonban idő előtt csomagolni kényszerült, sőt Sebastian Vettel már kora délután haza utazott.
A Pirelli eredetileg péntekre tervezte a kötelező esős-gumis tesztet - akár a pálya mesterséges öntözésével -, de mivel az éjszaka folyamán esett az eső Jerezben, ezért előrehozták a vizes pályára való abroncsok tesztelését. Reggel biztos ami biztos még külön fellocsolták a pályát, de mint kiderült, felesleges volt, ugyanis hamarosan újabb égi áldás érkezett.
Kedden a McLaren új autója volt az egyetlen, ami egyáltalán nem gurult pályára, most viszont Jenson Button volt az első, aki megtette ellenőrző körét, majd őt követte a Williams és a Sauber autója. Az első mért kör azonban Esteban Gutiérrez happolta el Button elől, nagyjából a gyakorlás kezdete után egy órával. A sauberes pilóta 1:44-es idejét csakhamar Sergio Pérez Force Indiája, majd Kimi Räikkönen Ferrarija is túlszárnyalta. A "kiscsapathoz" még Valtteri Bottas csatlakozott, a sorrend pedig többször is változott, de a nap első felében a fent említett öt versenyzőé volt a főszerep, a tabella tetején végül Jenson Button zárta le a délelőttöt.
Mercedesnek sokáig kellett várakoznia, hogy Nico Rosberg végre kihajthasson a pályára, tegnap Lewis Hamilton ugyanis összetörte a kocsit, és a pótalkatrészek kicsit késve érkeztek meg Jerezbe. A csapat végül dél körül útjára engedte Rosberget, illetve a Red Bull bajnoka, Sebastian Vettel is látogatást tett a pályán néhány kör erejéig. Nem úgy Caterham és a Toro Rosso melynek pilótái egész délelőtt pihentek.
Az Autosport már ekkor arról számolt be, hogy valószínűleg nem véletlen, hogy a Renault motoros autók vesztegelnek legtöbbet a garázsban. Később ezt az információt a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is megerősítette, és az Auto Motor und Sportnak elmondta, hogy az ERS-sel vannak gondok a Renault motoros autóknál. A címvédő alakulat a nap további részében nem is tesztelt tovább, és Sebastian Vettel haza is utazott, hiszen holnaptól Daniel Ricciardo a soros. A négyszeres világbajnok két nap alatt mindössze 11 kört teljesített.
A Marussia úgy készült, hogy a mai napon már csatlakozni tud a mezőnyhöz, ám a csapat megerősítette, hogy bár az autó már úton van, de valószínűleg csak csütörtökön tudják megkezdeni a tesztelést.
A délelőtt egyszer kellett piros zászlóval megszakítani a körözést, miután Gutiérrez az 5-ös kanyarnál kipördült és a kavicságyba csúszott. Még így is a Sauber volt a legszorgalmasabb a délelőtt folyamán.
Délelőtti eredmények:
1. Jenson Button McLaren 1:36.094 16 kör
2. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:37.762 17 kör
3. Kimi Räikkönen Ferrari 1:38.272 15 kör
4. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:39.008 13 kör
5. Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari 1:41.798 33 kör
6. Nico Rosberg Mercedes idő nélkül 5 kör
7. Sebastian Vettel Red Bull-Renault idő nélkül 5 kör
Délután mielőtt összecsomagolt, végre Vettel is futott egy mért kört, illetve a Caterham is megjelent a pályán, az újonc Marcus Ericssonnal a volánnál, aki kedden mindössze egy ellenőrző kört tudott megtenni új autójával.
Bő két órával a leintés előtt a nap második piros zászlója is előkerült, amikor Pérez füstölgő Force Indiája megállt az első kanyarnál. Egy negyedórás szünet után Rosberg és Ericsson hajtott a pályára, és hamarosan mindketten feliratkoztak a köridőket jelző táblára, sőt a délután folyamán a Mercedes pilótája volt a legszorgalmasabb. Ericsson azonban nem volt ilyen szerencsés, ugyanis alatta is megállt az autó, ami a szerdai nap harmadik piros zászlós megszakítását jelentette.
Közben a sorrend most is sokszor változott, és a Pirelli úgynevezett „téli gumijain” már 1:26-os idő volt az etalon, majd egy órával a teszt vége előtt Button 1:24-es idővel került az élre, és a teszt végéig ott is maradt. Räikkönen hat tizedes lemaradásban a második helyen zárt, mögötte pedig honfitársa, Bottas végzett a Williamsszel. A negyedik helyen záró Rosberg összesen 97 kört teljesített, többet, mint Button és Räikkönen együttvéve.
Ezúttal a Toro Rosso autóját nem lehetett látni egész nap a pályán, így az energiaitalosok valóban nagyon szerencsétlenül kezdték az évet.
Második tesztnap eredményei:
1. Jenson Button McLaren 1:24.165 43 kör
2. Kimi Räikkönen Ferrari 1:24.812 47 kör
3. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:25.344 35 kör
4. Nico Rosberg Mercedes 1:25.588 97 kör
5. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:28.376 37 kör
6. Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari 1:33.270 53 kör
7. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:37.975 11 kör
8. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:38.320 8 kör
FormaNet, Varga Viktória