2014. jan 30.

F1 A McLaren továbbra is az élen, a Red Bull ismét korán csomagolt - 3. tesztnap

írta: FormaNet
F1 A McLaren továbbra is az élen, a Red Bull ismét korán csomagolt - 3. tesztnap

A teszthét harmadik napján is folytatódott a Renault motoros autók kálváriája, a Mercedes és a Ferrari viszont ismét sok kilométert gyűjtött. A Red Bull a szerdai naphoz hasonlóan most is kora délután összepakolt, és mindössze három kör után befejezték a munkát. Ma végre a Marussia is csatlakozott a mezőnyhöz, igaz csak a nap végén. Délelőtt és délután is a McLarené volt a leggyorsabb kör, előbb Jenson Buttonnak, majd újonc csapattársának, Kevin Magnussennek köszönhetően.

 mclaren jerez.JPG

 

Több versenyző is ma ült először autóba Jerezbe, köztük Felipe Massa, aki elsőként hajtott pályára új Williamsével. A kilométer gyűjtés mellett a brazil versenyző legfőbb feladata az aerodinamika tesztelése volt, és a nap első felében összesen 24 kört tett meg.

Massa után nem sokkal a Caterham tartalékpilótája, Robin Frijns, valamint a Kimi Räikkönent váltó Fernando Alonso is megkezdte a munkát, és hamarosan a tegnap kényszerpihenőt tartó  Toro Rosso autója is kigurult a garázsból. Az első mért kört a faenzai csapat francia versenyzője, Jean-Eric vergne futotta meg 1:53-as idővel.

felipe massa.JPGA Mercedesnél szerdán Nico Rosberg közel 100 kört teljesített, ma pedig Lewis Hamilton folytatta az adatgyűjtést, és másodikként már 1:36-tal került fel a tabellára. A brit nem sokáig maradt az élen, miután Alonso és Massa is beelőzte, és a spanyol bajnok nem sokkal ezután már 1:25-ös körével közel került Jenson Button szerdai legjobbjához. Ezt követően azonban alatta is megállt a Ferrari, így rövid időre piros jelzés szakította meg a körözést. Nagy gond nem lehetett, Alonso ugyanis bő egy órával később már újra pályán volt.

A délelőtt folyamán még Button és Adrian Sutil futott mért kört, miközben a Red Bull ismét sokáig a garázsban ácsorgott, a Force Indiát pedig váltóhiba hátráltatta. Az energiaitalosok autója végül dél körül kihajtott a bokszból Daniel Ricciardóval, ám azzal a lendülettel az RB10 füstölögve meg is állt a pálya szélén, így újra előkerült a piros zászló. Bő fél óra múlva Ricciardo újra kimerészkedett, és két kört sikeresen teljesített is. Az Auto Motor und Sport információi szerint egyébként a Renault már orvosolta az ERS problémákat, és később a Red Bullnál is elismerték, hogy ezúttal nem az energiavisszanyerő rendszer hibája gátolja őket a munkában. Ennél többet azonban nem árultak el.

Délelőtt végül Button zárt az élen, de a csapatnál külön hangsúlyozták, hogy a köridőkre még nem kell figyelni. A 2009-es világbajnok 40 kört teljesített, majd délutánra átadta a volánt Kevin Magnussennek.

Délelőtti eredmények:

1. Jenson Button   McLaren-Mercedes 1:25.030   40 kör

2. Fernando Alonso  Ferrari               1:25.495   32 kör

3. Lewis Hamilton   Mercedes             1:25.973   45 kör

4. Felipe Massa   Williams-Mercedes   1:27.286   24 kör

5. Adrian Sutil   Sauber-Ferrari              1:30.161    28 kör

6. Nico Hülkenberg   Force India-Mercedes 1:30.205    6 kör

7. Jean-Eric Vergne   Toro Rosso-Renault   1:45.525   22 kör

8. Robin Frijns   Caterham-Renault              idő nélkül  8 kör

9. Daniel Ricciardo   Red Bull-Renault        idő nélkül 3 kör

Délután is Massa volt az „első fecske” a pályán, majd a nem túl mozgalmas délelőttje után Hülkenberg is folytatta a gyakorlást, de nem sokáig, mert a Force India megállt alatta, így újabb rövid megszakítás következett, amíg az autót vissza nem szállították a bokszutcába. Hülkenberg elárulta, hogy  üzemanyagellátási rendszer hibája miatt állt meg. A negyedik piros zászló nagyjából egy órával a leintés előtt került elő Adrian Sutil miatt, aki szerencsétlenebbül járt társainál, ugyanis – valószínűleg műszaki hiba miatt – kicsúszott, és összetörte a Saubert. További két piros jelzés volt még a délután folyamán, mindkettő a Toro Rosso miatt. Hosszú szünet után alighogy, Vergne kihajtott, máris füstölgő kocsival állt meg. Nem sokkal ezután a francia pilóta újra próbálkozott, de ki sem jutott a pályára, amikor újra meg kellett állnia.

alonso jerez.JPGA nap második részében egy ideig Lewis Hamilton 1:23-mal vezette a sort Button és Alonso előtt, majd az utolsó percekben a McLaren újonca átugrotta a három bajnokot egy 1:23.276-os idővel.  

Hamiltont Massa is megelőzte, kilométerek számát tekintve azonban a Mercedes most sem vallott szégyent, és ez az előszezon ezen szakaszában sokkal fontosabb, hiszen a csapatok még nem az autó teljesítményére fókuszálnak. 

A legtöbb kört egyébként a McLaren autója teljesítette - Button és Magnussen közel 100 kört hozott össze, de  Alonso is elégedett lehet 58 körével. 

A Red Bull még kora délután ismét összecsomagolt, és az Autosport beszámolója szerint a csapatfőnök, Christian Horner és a tervezőzseni, Adrian Newey úgy távoztak, hogy a médiának semmit nem mondtak. A csapat közleményében  Andy Damerum mérnök nyilatkozott a problémás teszthétről.

"Szerdán keményen dolgoztunk a változtatásokon, és úgy éreztük, hogy azonosítottuk a problémákat, így reméltük, hogy a mai napunk sikeres lesz. Sajnos kiderült, hogy csak részben orvosoltunk a tegnapi gondokat, így az a logikus, ha most egy kicsit mélyebbre ásunk a megoldás érdekében. Nyilván nem így terveztük, és persze az egész csapat csalódott, de elég jók vagyunk a problémamegoldásban, és biztos vagyok abban, hogy sikerrel járunk” – ecsetelte a szakember a csapat közleményében.

Kissé megkésve, de a Marussia idei konstrukciója is megmutatta magát Jerezben, másfél órával a leintés előtt. Max Chilton néhány ellenőrző kört meg is tett az autóval, holnap pedig Jules Bianchi tesztelhet. 

marussia.JPG 

  Harmadik tesztnap végeredménye:

1.. Kevin Magnussen  McLaren-Mercedes   1:23.276   52 kör

2.. Felipe Massa  Williams-Mercedes         1:23.700     47 kör

3.. Lewis Hamilton  Mercedes                    1:23.952    62 kör

4. Jenson Button  McLaren-Mercedes         1:25.030  40 kör

5. Fernando Alonso  Ferrari                       1:25.495  58 kör

6. Nico Hülkenberg  Force India-Mercedes  1:26.096  17 kör

7. Jean-Eric Vergne  Toro Rosso-Renault    1:29.915  30 kör

8. Adrian Sutil  Sauber-Ferrari                    1:30.161 34 kör

9. Robin Frijns  Caterham-Renault             idő nélkül  10 kör

10. Daniel Ricciardo    Red Bull-Renault     idő nélkül 3 kör

11. Max Chilton     Marussia-Ferrari           idő nélkül 5 kör

 

FormaNet, Varga Viktória

 000 facebook_banner.jpg

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 mclaren jerez formula-1 kollektív teszt