F1 A McLaren továbbra is az élen, a Red Bull ismét korán csomagolt - 3. tesztnap
A teszthét harmadik napján is folytatódott a Renault motoros autók kálváriája, a Mercedes és a Ferrari viszont ismét sok kilométert gyűjtött. A Red Bull a szerdai naphoz hasonlóan most is kora délután összepakolt, és mindössze három kör után befejezték a munkát. Ma végre a Marussia is csatlakozott a mezőnyhöz, igaz csak a nap végén. Délelőtt és délután is a McLarené volt a leggyorsabb kör, előbb Jenson Buttonnak, majd újonc csapattársának, Kevin Magnussennek köszönhetően.
Több versenyző is ma ült először autóba Jerezbe, köztük Felipe Massa, aki elsőként hajtott pályára új Williamsével. A kilométer gyűjtés mellett a brazil versenyző legfőbb feladata az aerodinamika tesztelése volt, és a nap első felében összesen 24 kört tett meg.
Massa után nem sokkal a Caterham tartalékpilótája, Robin Frijns, valamint a Kimi Räikkönent váltó Fernando Alonso is megkezdte a munkát, és hamarosan a tegnap kényszerpihenőt tartó Toro Rosso autója is kigurult a garázsból. Az első mért kört a faenzai csapat francia versenyzője, Jean-Eric vergne futotta meg 1:53-as idővel.
A Mercedesnél szerdán Nico Rosberg közel 100 kört teljesített, ma pedig Lewis Hamilton folytatta az adatgyűjtést, és másodikként már 1:36-tal került fel a tabellára. A brit nem sokáig maradt az élen, miután Alonso és Massa is beelőzte, és a spanyol bajnok nem sokkal ezután már 1:25-ös körével közel került Jenson Button szerdai legjobbjához. Ezt követően azonban alatta is megállt a Ferrari, így rövid időre piros jelzés szakította meg a körözést. Nagy gond nem lehetett, Alonso ugyanis bő egy órával később már újra pályán volt.
A délelőtt folyamán még Button és Adrian Sutil futott mért kört, miközben a Red Bull ismét sokáig a garázsban ácsorgott, a Force Indiát pedig váltóhiba hátráltatta. Az energiaitalosok autója végül dél körül kihajtott a bokszból Daniel Ricciardóval, ám azzal a lendülettel az RB10 füstölögve meg is állt a pálya szélén, így újra előkerült a piros zászló. Bő fél óra múlva Ricciardo újra kimerészkedett, és két kört sikeresen teljesített is. Az Auto Motor und Sport információi szerint egyébként a Renault már orvosolta az ERS problémákat, és később a Red Bullnál is elismerték, hogy ezúttal nem az energiavisszanyerő rendszer hibája gátolja őket a munkában. Ennél többet azonban nem árultak el.
Délelőtt végül Button zárt az élen, de a csapatnál külön hangsúlyozták, hogy a köridőkre még nem kell figyelni. A 2009-es világbajnok 40 kört teljesített, majd délutánra átadta a volánt Kevin Magnussennek.
Délelőtti eredmények:
1. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:25.030 40 kör
2. Fernando Alonso Ferrari 1:25.495 32 kör
3. Lewis Hamilton Mercedes 1:25.973 45 kör
4. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:27.286 24 kör
5. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:30.161 28 kör
6. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:30.205 6 kör
7. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1:45.525 22 kör
8. Robin Frijns Caterham-Renault idő nélkül 8 kör
9. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault idő nélkül 3 kör
Délután is Massa volt az „első fecske” a pályán, majd a nem túl mozgalmas délelőttje után Hülkenberg is folytatta a gyakorlást, de nem sokáig, mert a Force India megállt alatta, így újabb rövid megszakítás következett, amíg az autót vissza nem szállították a bokszutcába. Hülkenberg elárulta, hogy üzemanyagellátási rendszer hibája miatt állt meg. A negyedik piros zászló nagyjából egy órával a leintés előtt került elő Adrian Sutil miatt, aki szerencsétlenebbül járt társainál, ugyanis – valószínűleg műszaki hiba miatt – kicsúszott, és összetörte a Saubert. További két piros jelzés volt még a délután folyamán, mindkettő a Toro Rosso miatt. Hosszú szünet után alighogy, Vergne kihajtott, máris füstölgő kocsival állt meg. Nem sokkal ezután a francia pilóta újra próbálkozott, de ki sem jutott a pályára, amikor újra meg kellett állnia.
A nap második részében egy ideig Lewis Hamilton 1:23-mal vezette a sort Button és Alonso előtt, majd az utolsó percekben a McLaren újonca átugrotta a három bajnokot egy 1:23.276-os idővel.
Hamiltont Massa is megelőzte, kilométerek számát tekintve azonban a Mercedes most sem vallott szégyent, és ez az előszezon ezen szakaszában sokkal fontosabb, hiszen a csapatok még nem az autó teljesítményére fókuszálnak.
A legtöbb kört egyébként a McLaren autója teljesítette - Button és Magnussen közel 100 kört hozott össze, de Alonso is elégedett lehet 58 körével.
A Red Bull még kora délután ismét összecsomagolt, és az Autosport beszámolója szerint a csapatfőnök, Christian Horner és a tervezőzseni, Adrian Newey úgy távoztak, hogy a médiának semmit nem mondtak. A csapat közleményében Andy Damerum mérnök nyilatkozott a problémás teszthétről.
"Szerdán keményen dolgoztunk a változtatásokon, és úgy éreztük, hogy azonosítottuk a problémákat, így reméltük, hogy a mai napunk sikeres lesz. Sajnos kiderült, hogy csak részben orvosoltunk a tegnapi gondokat, így az a logikus, ha most egy kicsit mélyebbre ásunk a megoldás érdekében. Nyilván nem így terveztük, és persze az egész csapat csalódott, de elég jók vagyunk a problémamegoldásban, és biztos vagyok abban, hogy sikerrel járunk” – ecsetelte a szakember a csapat közleményében.
Kissé megkésve, de a Marussia idei konstrukciója is megmutatta magát Jerezben, másfél órával a leintés előtt. Max Chilton néhány ellenőrző kört meg is tett az autóval, holnap pedig Jules Bianchi tesztelhet.
Harmadik tesztnap végeredménye:
1.. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:23.276 52 kör
2.. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:23.700 47 kör
3.. Lewis Hamilton Mercedes 1:23.952 62 kör
4. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:25.030 40 kör
5. Fernando Alonso Ferrari 1:25.495 58 kör
6. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:26.096 17 kör
7. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1:29.915 30 kör
8. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:30.161 34 kör
9. Robin Frijns Caterham-Renault idő nélkül 10 kör
10. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault idő nélkül 3 kör
11. Max Chilton Marussia-Ferrari idő nélkül 5 kör
FormaNet, Varga Viktória