F1 Massa élre repítette a Williamst, a Red Bull egy teljes körig sem jutott a 3. tesztnapon
Felipe Massa az elmúlt két hét legjobb idejével zárt az élen Bahreinben, közvetlenül Nico Rosberg és Kimi Räikkönen előtt. Közben a Red Bull és a Sauber egy teljes kört sem tudott megtenni a nap folyamán, és a Lotus is idő előtt csomagolt.
Az utolsó előtti tesztnap többeknél is problémásan indult – A Mercedesnél biztonsági okokból motort cseréltek, így Nico Rosberg csak később kezdhette meg a szezonkezdés előtti utolsó tesztnapját, míg az eddig minden nap több hibával is szembesülő Lotust ezúttal kábelezési gondok hátráltatták, illetve az enstone-iak is motort cseréltek az E22-esben. Mindkét csapat bő két órát késett a kezdéssel.
A Sauber gépe ugyan időben, már a reggeli zöld jelzést követően kigurult, ám alighogy megérkezett a boxbejárathoz, máris füstölögni kezdett Adrian Sutil alatt. Az már nem is meglepő, hogy a Red Bull is nagyjából kétórás késéssel kezdett, ráadásul Sebastian Vettel autója éppen csak kihajtott a garázsból, máris megállt a pályán. Az RB10-es visszaszállítása után bő félórával újra próbálkozott a négyszeres bajnok, de most még a boxutcából sem jutott ki. Sem a Sauber, sem pedig az energiaitalosok nem tudtak folytatni a munkát, sőt a Red Bull kora délután le is húzta a rolót, így Vettel e heti első napján egy teljes kört sem tudott megtenni. Sutil szintén nem tudott már visszatérni a pályára, így a szezonnyitó előtti utolsó teszt lehetősége elúszott.
Az első három órában Sutil, Grosjean és Vettel kivételével mindenki feliratkozott már a köridőket jegyző tabellára, sőt a marussiás Jules Bianchi már 50 kör felé közelített. Az élen ekkor 1:37-es idővel Felipe Massa Williamse állt, közvetlenül Nico Hülkenberg és Danyiil Kvjat előtt. Az ebédszünetig ez a sorend csak a harmadik helytől változott Nico Rosbergnek köszönhetően, aki motorcsere után, a közepes Pirelliken átugrotta a Toro Rosso újoncát. Ami a kilométer-gyűjtést illeti, a Caterham újonca, Marcus Ericcson 69 körrel lett a nap első felének favoritja. Rajta kívül Bianchi volt még az, aki 50 kör felett teljesített, viszont 10 perccel a félórás ebédszünet előtt lerobbant az autója.
Délelőtti eredmények:
1. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:37.224 48
2. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:38.000 0,776 42
3. Nico Rosberg Mercedes 1:38.557 1,333 22
4. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1:39.297 2,073 41
5. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:40.252 3,028 24
6. Kimi Räikkönen Ferrari 1:41.542 4,318 9
7. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:41.849 4,625 69
8. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:41.889 4,665 55
9. Romain Grosjean Lotus-Renault 1: 43.088 5,864 14
10. Adrian Sutil Sauber-Ferrari idő nélkül 1kör
11.. Sebastian Vettel Red Bull-Renault idő nélkül 1 kör
Az ebédszünet után most is többen versenyszimulációba kezdtek, többek között a Ferrari, a Force India, de a program elejét rövid időre meg kellett szakítani a Lotus megálló versenyautója miatt. Az enstone-iak kálváriája is tovább folytatódik – az Autosport információja szerint délelőtt a sebességváltóval akadtak gondok, míg később a kinetikus motor generátor hibásodott meg. Grosjean összesen 33 kör után zárt le idő előtt a mai munkát.
Nagyjából egy órával a leintés előtt a köridők is elkezdtek javulni, először a szuperlágy gumikon Danyiil Kvjat vette át Massától az elsőséget 1:36.113-mal, majd a brazil hamarosan egy kissé komolyabb idővel válaszolt, mégpedig a lágy gumikon. Massa 1:34.450-es köre ugyan még nem közelítette meg a múltheti mercedeses csúcsot (Rosberg - 1:33.283), de nem sokkal később ez megváltozott. A Williams csapata már egyértelműen a teljesítményre fókuszált, de edzés végéhez közeledve nem csak a grove-i gárda új szerzeménye lépett rá a gázpedálra. Először Rosberg ment be 1:34 alá, majd Massa a bahreini tesztek legjobb idjével 1:33.258-cal ismét visszatért az élre, miközben Räikkönen felugrott a harmadik helyre. Mindannyian a Pirelli szuperlágy abroncsain brillíroztak.
Rosberg végül két tizeddel elmaradt a Williamstől, viszont a késő kezdés ellenére 103 kör után fejezte be utolsó szezon előtti tesztnapját. A harmadik helyen záró Räikkönen egy csendesebb délelőttöt követően a nap végére 87 kört rakott össze délutáni versenysenyszimulációval együtt. A finn bajnok már két másodpercen kívül volt Massa legjobbjától, majd őt követte a McLaren, a Toro Rosso és a Force India. Ez utóbbi alakulat ma is nagyon sikeres programot zárt, hiszen Nico Hülkenberg 115 köréve a mezőny második legszorgalmasabb versenyzője lett. Mindössze két körrel előzte meg a németet a Caterham újonca, Marcus Ericsson, akinek a nyolcadik hely jutott, közvetlenül a marussiás Bianchi mögött, hátránya pedig már közel öt másodperc volt az élen álló Williamshez képest.
Harmadik tesztnap végeredménye:
1. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:33.258 99 kör
2. Nico Rosberg Mercedes 1:33.484 +0.226 103 kör
3. Kimi Räikkönen Ferrari 1:35.426 +2.168 87 kör
4. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:35.894 +2.636 88 kör
5. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:36.113 +2.855 81 kör
6. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:36.205 +2.947 115 kör
7. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:37.087 +3.829 78 kör
8. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:38.083 +4.825 117 kör
9. Romain Grosjean Lotus-Renault 1:42.166 +8.908 33 kör
10. Adrian Sutil Sauber-Ferrari idő nélkül 1 kör
11. Sebastian Vettel Red Bull-Renault idő nélkül 1 kör
FormaNet, Varga Viktória