F1 Hamilton zárt az élen Bottas és Alonso előtt az utolsó kollektív tesztnapon
A teszthét zárónapján sokáig a Williams vezetett a tabellán, de nemsokkal a leintés előtt Lewis Hamilton beelőzte Valtteri Bottast, bár a brit két századmásodperccel elmaradt Felipe Massa szombati legjobbjától. Műszaki problémák tekintetében ezúttal a McLaren volt a legszerencsétlenebb, de a szokásosnál többször kellett piros zászlóval megszakítani a körözést, például a Lotus miatt több alkalommal is. A Red Bullnál sem volt minden zökkenőmentes, ettől függetlenül Sebastian Vettel összesen 77 kört tudott megtenni az RB10-zel.
A Formula-1-es mezőny reggel hétkor utolsó tesztnapját kezdte meg a március 16-i szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt. A legtöbb csapat nem is vesztegette az időt, sőt nem szokványos módon ezúttal a Red Bull is hamar pályára küldhette Sebastian Vettelt, de persze most sem indult mindenkinél zökkenőmentesen a nap. A Mercedesnél váltót kellett cserélni, így Lewis Hamiltont csak nem sokkal az ebédszünet előtt lehetett látni először a bahreini versenypályán, melynek elnöke egyébként ma bejelentette, hogy az első kanyart Michael Schumacherről nevezték el. A Force Indiánál, a McLarennél és a Marussiánál sem ment minden gördülékenyen, bár időben kezdtek, de ezt követően hosszabb szünetet kellett beiktatniuk.
A reggeli kezdés utáni egy órában a Mercedesen kívül egyébként mindenki megtette legalább az ellenőrző köröket, sőt Hamilton illetve Romain Grosjean kivételével már mért körök is szerepeltek a nevek mellett. Ekkor Valtteri Bottas 1:36.172-vel vezette a sort Fernando Alonso és Jenson Button előtt. A Lotus szoftverfrissítés miatt tartott egy kisebb szünetet, de hamarosan francia versenyzőjük is megfutotta első mért köreit. Az élen közben Alonso és Bottas váltotta egymást, és további két óra elteltével a finn már 1:34-re faragta le köridejét.
Kisebb meglepetésre ekkor Vettel hosszabb etapjaival már 44 kört tett bele az RB10-esbe, ami kevésbé meglepő volt, hogy ezt követően az autó fékhiba miatt ismét füstölögve megállt a pálya első kanyarjánál, előtte a német 180 fokot pördült vele. Vettel délután folytatni tudta a munkát.
A hivatalos félórás ebédidő előtt Alonso Ferrarija váltóhiba miatt megadta magát, de a spanyol később visszaülhetett az F14 T-be. A Lotus napja azonban ismét idő előtt végetért - délelőtt kipufogó probléma miatt állt meg Grosjean alatt az autó, majd délután ugyan még egy rövidke időre visszatért a pályára, ám (a nap folyamán nem először) ismét lerobbant alatta az E22-es, melynek hátulja ráadásul ki is gyulladt. Az enstone-i csapat a héten egy programot sem tudott végigfutni, Pastor Moaldonado két nap alatt mindössze 62 körig jutott, míg francia kollégája csak kicsivel többet, 65 kört teljesíthetett az utolsó kollektív teszten.
A nap első felében Bottas és Alonso maradt az első két helyen, míg a top3-ba Nico Hülkenberg Force Indiája került be. A legtöbb kört (91) a szombaton egész nap kényszerpihenőt tartó Adrian Sutil futotta, délutánra pedig átadta a Saubert csapattársának, Esteban Gutiérreznek.
Délelőtti eredmények:
1. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:34.797 60 kör
2. Fernando Alonso Ferrari 1:35.509 +0.712 27 kör
3. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:35.577 +0.780 33 kör
4. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1:35.701 +0.904 43 kör
5. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:36.467 +1.670 91 kör
6. Jenson Button McLaren-Mercedes 1: 38.111 +3.314 20 kör
7. Lewis Hamilton Mercedes 1:38.650 +3.853 5 kör
8. Kobajasi Kamui Caterham-Renault 1:38.653 +3.856 58 kör
9. Romain Grosjean Lotus-Renault 1:39.302 +4.505 25 kör
10. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:39.708 +4.911 44 kör
11. Max Chilton Marussia-Ferrari 1:41.242 +6.445 10 kör
Délután ugyan 25 perccel megtoldották az utolsó tesztnapot, ám a Lotuson kívül más is korábban volt kénytelen összecsomagolni. A Force India napjának motorhiba vetett véget, Nico Hülkenberg addig összesen 74 körig jutott. A csapatnak persze közel sem kell annyira aggódnia, mint például az enstone-iaknak, hiszen remekül sikerült az e heti felkészülésük, és meghibásodott motor is alaposan kiszolgálta a pilótákat, azaz élettartama vége felé járt. Nem csak a Force India motorja adta meg magát, de a Williams és a McLaren is emiatt volt kénytelen kicsivel hamarabb végetvetni programjának, ráadásul Button mindössze 21 kört tudott megtenni egész nap.
Hülkenberg megálló autója miatt egyébként már ötödjére kellett fébeszakítani a körözést, majd további három piros zászlós periódus is volt, valószínűleg ezért is hosszabbítottak néhány perccel. Az utolsó megszakítás az összesen 176 körnél járó Sauber miatt volt, néhány perccel a leintés előtt.
Hamilton a tesztnap végéhez közeledve szuperlágy gumikon átvette a vezetést az akkor már motorhiba miatt leálló Bottastól, miközben a finnt követő Alonso is javítani tudott az új szuperlágy abroncsokon, de ezzel együtt is maradt a harmadik helyen. Mögötte Nico Hülkenberg, Jean-Eric Vergne és Adrian Sutil hármasa sorakozott fel, két világbajnok, Vettel és Button pedig csak a sor vége felé, a kilencedik és a tizedik helyen fejezte be tesztjét. Vettel végre hosszabb etapokkal is tudott fogalatoskodni, és összesen 77 körig jutott. A legszorgalmasabb versenyző Bottas volt 108 körrel, a Sauber két piótája viszont nem kevesebb, mint 176 kört tett meg.
Az utolsó tesztnap végeredménye:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:33.278 69
2. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:33.987 +0.709 108
3. Fernando Alonso Ferrari 1:34.280 +1.002 74
4. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:35.577 +2.299 74
5. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1:35.701 +2.423 74
6. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:36.467 +3.189 91
7. Max Chilton Marussia-Ferrari 1:36.835 +3.557 61
8. Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari 1:37.303 +4.025 86
9. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:37.468 +4.190 77
10. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:38.111 +4.833 22
11. Kobajasi Kamui Caterham-Renault 1:38.391 +5.113 106
12. Romain Grosjean Lotus-Renault 1:39.302 +6.024 32
FormaNet, Varga Viktória