2014. júl 07.

F1 Lauda és a silverstone-i kritikák

írta: FormaNet
F1 Lauda és a silverstone-i kritikák

A vasárnapi Brit Nagydíj nem volt eseménymentes. Többek között baleset, megszakítás, világbajnokok közti hatalmas párharc fűszerezte a silverstone-i futamot, amit a háromszoros világbajnok, Niki Lauda sem hagyott kommentár nélkül. Az osztrák legenda nem nagyon értette Kimi Räikkönen balesetét, az azt követő hosszú várakozás feldühítette, míg Vettel és Alonso csatája ugyan nagyon tetszett neki, de a csapatrádión való nyavalygások már kevésbé.

niki lauda.JPG

 

A vasáranapi Brit Nagydíj egy hatalmas balesettel kezdődött, aminek főszereplője egy egyik legnagyobb vesztese Kimi Räikkönen volt. A Ferrari versenyzője a mezőny végérről rajtolt, és a nagy helyezkedés közben kiszélesítette az Aintree kanyart, a pályára visszafelé tartva a füvön ráhajtott egy bukkanóra, aminek következtében elvesztette uralmát autója felett, és falnak csapódott, majd visszacsúszott a pályára és a szemközti oldalon landolt.

A baleset után piros zászlóval leállították a futamot, majd egyórás várakozás következett, amíg a megrongálódott biztonsági korlátot megjavították. A Mercedes F1-es csapatánál tevékenykedő háromszoros világbajnok, Niki Lauda nem igazán értette, Kimi hogyan lehetett ennyire vakmerő, a hosszú várakozást pedig egyszerűen elfogadhatatlannak tartotta.

„Egyik kritikus véleményem az, ahogy Kimi hibázott. Szélesen fordult, de után miért olyan töketlenül jött vissza és törte össze az autót? Remélem nem lett semmi baja, de erre a manőverre semmi szükség nem volt." 

kimi-silverstone.JPG

„Aztán miért kellett egy órára leállnunk, hogy egy korlátot megjavítsanak? Gyorsabban kellett volna megcsinálniuk, például elé rakni gumibálákat, vagy vannak erre egyéb eszközök. Az F1-nek ez a túlszabályozása már az őrületbe kerget, és ez a korlát ügy csak egy példa. Túl sok ember vesz részt abban, hogy olyan biztonságossá tegye az F1-et, mint a közutakat, és ez nem jó. Gyorsan rögzíteni kellett volna valamivel, és 10-15 perc múlva mehetett volna tovább a verseny. Nincs nagy esély arra,  hogy egy másik autó ugyanazon a helyen mégegyszer nekiütközzön”- idézi Laudát az Autosport.

Ami a versenyzőket illeti, a harmadik helyen célba érő Daniel Ricciardo a Motorsport Totalnak beszélt a hosszú megszakítás problémáiról: „A hosszú szünet nem könnyű, hiszen a verseny előtt felkészülsz rá, hogy maximális fordulatszámon pörögj, aztán jön egy megszakítás, nem tudod meddig tartsd ezt a szintet. Megtörik a lendület, de a fizikoterapeuták tudják, hogy mit kell tennünk az újrakezdéshez. Vannak erre gyakorlatok, van olyan, amikor például teniszlabdát használunk, hogy szinten tartsuk a kéz-szem koordinációt és a reakcióidőt”- ecsetelte az ausztrál.

A futam hajrájában, hosszú körökön keresztül két világbajnok, Fernando Alonso és Sebastian Vettel hatalmas párharcának örülhettek a Formula-1 rajongói, ám a feszült pillanatok hevében a főszereplők már nem voltak ennyire boldogok, mondhatni mindkét versenyzőnél elszakadt a cérna, és Vettel a támadás közben többször is panaszkodott csapatának, hogy riválisa nem hagy neki elég helyet.

alonso-vettel - silverstone.JPG

Persze Alonsónak sem kellett a szomszédba menni egy kis árulkodásért, ő azt sérelmezte, hogy támadója itt-ott levágta a kanyart, illetve, hogy szabálytalanul használta a DRS-t, és így tudta őt megelőzni. Később persze mindketten lehiggadtak, és jó csataként értékelték a dolgot, ám Lauda nem hagyta szó nélkül a folytonos panaszkodást.

 „Nem értettem Vettelt nyavalygását. Mintha egy picsogó rémült kisgyerek ült volna az autóban, holott valójában két top pilóta csúcsversenye volt, és pontosan ez az, amit a nézők látni akarnak. Éppen arról győzködöm Bernie-t (Ecclestone), hogy nagyobb szabadságot kapjanak a pilóták, ne legyen büntetés minden apró dologért. Izgalmasabb versenyekért harcolok”- jelentette ki az osztrák legenda. 

Arctica sportnapszemüveg

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner úgy véli, hogy egy fair küzdelem zajlott a két világbajnok között, és az F1 szabályozása az oka annak, hogy mindketten folyamatosan egymásra panaszkodtak.

 „A két srác keményen egymásnak esett, és nagyon jót versenyeztek. A probléma az, hogy bevezették ezeket a szabályokat a pályaelhagyásokat illetően. Mindketten profi versenyzők, így nyilván mindketten rögtön rámutattak a másik hibájára. Mindketten a határokat feszegették, szerintem nem lenne helyes ilyenekért büntetni. Fernando folyamatosan kiszélesítette a 9-es  (Copse) és a 18-as (Club) kanyart, és Sebastian gyorsan le is csapott erre. Sebastian mindent elkövetett azért, hogy megelőzze őt. Megemlítettük a dolgot Charlie-nak (Whiting), és biztos vagyok abban, hogy a Ferrari is megtette ezt Sebastiannal kapcsolatban.  Szóval le a kalappal az FIA és a versenybírák előtt, hogy lehetővé tették ezt a versengést”- nyilatkozta Horner az Autosportnak. 

000 facebook_banner.jpg

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 niki lauda silverstone brit nagydíj formula-1