2014. júl 27.

F1 Volt minden, mint a búcsúban - A Magyar GP szombati eseményei (képekkel)

írta: FormaNet
F1 Volt minden, mint a búcsúban - A Magyar GP szombati eseményei (képekkel)

A Hungaroring ezúttal is hozta a formáját, hiszen kanyargós, nehézkes vonalvezetés ide vagy oda, bőven volt esemény a Magyar Nagydíj időmérő edzésén. Két világbajnok, Lewis Hamilton és Kimi Räikkönen műszaki-, valamint taktikai hiba miatt drámai pillanatokat élt meg, egy gyors, enyhe zuhéban a McLaren újonca, Kevin Magnussen egy balesetet is összehozott, ami miatt néhány percre meg is kell szakítani a kvalifikációt. Műszaki hiba nem csak Hamilton időmérőjét tette tönkre, Nico Rosberget azonban mindeközben senki nem tudta megakadályozni abban, hogy megszerezze idei hatodik pole pozícióját.

magyar gp kvalifikáció 2014.jpg

 

A listavezető Nico Rosberg legfőbb riválisa ismét idő előtt kiszállt a játékból a szombati időmérő edzésen, így a német versenyző könnyedén begyűjtötte idei hatodik-, pályafutásának 10. rajtelsőségét. Lewis Hamilton autója üzemanyagszivárgás miatt még a Q1-ben kigyulladt, így a brit bajnok hiába volt mindhárom szabadedzés legjobbja, a fontos pillanatokban ismét elpártolt tőle a szerencse. Hamilton mért kört sem teljesített, ráadásul autóját szinte teljesen át kell építeni, így a csapat nem sokkal a leintés után megerősítette, hogy versenyzőjük csak a boxutcából kezdheti meg a vasárnapi futamot. A benzinadagoló rendszer hibája miatt keletkezett kár következetében többek között a motort, a váltót, és a kasztnit is cserélni kell a 44-es számú autón.

IMG_0502.JPGA brit világbajnok természetesen rendkívül csalódott volt. A kötelező interjúkat még letudta, sőt meglepően sokáig és türelmesen válaszolt a média kérdéseire, de ezt követően a főnökei engedélyével idő előtt elhagyta a pályát.

„Azt hiszem ez már több mint balszerencse. Az előző mért körömet félbehagytam, és éppen nekivágtam volna a következőnek, amikor valami történt a fékekkel. Át kellett kapcsolnom néhány rendszert, aztán egyszer csak leállt a motor. Nem voltam messze a boxutca bejárattól, ezért azt hittem, vissza tudok menni, de amikor belenéztem a visszapillantó tükörbe, akkor láttam, hogy ég a kocsi”- ecsetelte a történteket Hamilton, akitől később főnöke, Toto Wolff a csapat nevében elnézést kért a történtek miatt.

„Bocsánatot kérek Lewistól és minden rajongójától a probléma miatt, ami miatt holnap nehéz helyzetből indul. De tudjuk, hogy ha valaki, akkor ő meg tudja csinálni. Azon dolgozunk, hogy vasárnapra ehhez a legjobb autót és a lehető legjobb stratégiát biztosítsuk számára”- nyilatkozta Wolff, aki pár nappal ezelőtti kerékpár-balesete után is nagyon jókedvűen társalgott a paddockban.

IMG_0475.JPG

Több versenyzőt is műszaki hiba hátráltatott – Pastor Maldonado Lotusa Hamiltonhoz hasonlóan egy mért kört sem tudott teljesíteni a Q1-ben, a force indiás Sergio Pérez pedig a Q2-ben járt így. Maldonado autója az erőforrás energiakezelő kezelő egységének hibája miatt állt meg az utolsó kanyarban, Pérezt pedig hidraulikus probléma „ütötte ki”. A toro rossós Danyiil Kvjat az időmérő középső etapjában gyorskörén megpördült, és már nem tudott vissztérni a pályára. Az orosz pilóta csak saját magára volt mérges a hiba miatt, mert úgy érezte, hogy csapattársához hasonlóan ő is ott lehetet volna a top10-ben.  

Kimi Räikkönen viszont egyértelműen a csapatot hibáztatta amiért már a Q1-ben elvérzett. A Ferrari egyik versenyzőjét sem küldte pályára az opciós gumikon, mert azt gondolták, hogy a köridők elegendőek lesznek a továbbjutáshoz. Ez Fernando Alonso esetében bejött, a finnt azonban a marussiás Jules Bianchi az utolsó pillanatokban beelőzte.

IMG_1992.JPG„Mivel az első etapban Hamilton és Maldonado is kiesett, ezért mindkét autót a garázsban tartottuk és bíztunk a közepes gumikon futott köridőkben. Fernando esetében ez működött is, de Kimi sajnos az aszfalt javulásának áldozata lett”- magyarázkodott Pat Fry műszaki igazgató.

A Jégember nyilván dühös volt, mert a hétvége addigi részében végre jól érezte magát az autóban, ráadásul a veszélyes taktika közben többször is megkérdezte csapatát, hogy ne kezdjen-e bele még egy gyorskörbe.

„A csapatnál többször is rákérdeztem, hogy ne menjek-e ki újra a pályára, mert teljesen biztos akartam lenni a továbbjutásban. De ők azt mondták, hogy nem kell”- panaszkodott később Räikkönen.

És ha ez a néhány hiba még nem lett volna elég, a kvalifikáció hajrájára a pálya felett összegyűlt felhőkből megeredt az eső. Nem sok, és nem sokáig, de arra éppen elegendő volt, hogy a boxutcából Rosberg után másodikként kihajtó Kevin Magnussent megtréfálja. Az újonc az első kanyar gumifalában végezte, így hiába végzett a 10. helyen, váltó- és kasztnicsere miatt ő is a boxutcából rajtolhat.

IMG_0539.JPG„Az első kanyarban sokkal vizesebb volt a pálya, mint az utolsóban. Amikor az utolsó kanyarból kijöttem, még rendben volt a tapadás, ezért az 1-es kanyarban a normál féktávon fékeztem, de nyilván előbb kellett volna"- nyilatkozta csalódottan a dán pilóta.

Hamilton és Magnussen remélhetőleg szolgáltat majd néhány izgalmas pillanatot a mai versenyen, elől azonban - normál esetben – nem sok esély van arra, hogy a második helyről induló Sebastian Vettel, vagy a harmadik rajtkockát megszerző Valtteri Bottas megszorongassa a bajnokság éllovasát. Rosberg ugyanis nagyjából fél másodperces előnnyel nyerte meg a kvalifikációt, és a Red Bull német klasszisa sem tagadja, hogy sebességben nem tudják felvenni a harcot a Mercedesszel.

„A Q2-ben még úgy éreztem, hogy ideális esetben közelebb lehetünk a Mercedeshez, de Nico köre nagyon erős volt. De majd meglátjuk, vasárnap sok minden történhet, főleg ha esni fog. Csak magunkra kell összpontosítanunk, és ha lehetőség kínálkozik, akkor meg kell próbálni az előzést. A pálya jobban fekszik nekünk, mint a németországi, de a sebességet illetően messze vagyunk a Mercedestől.”

A mezőnyből egyébként csak a Red Bull és a Williams tudta mindkét autóját a top10-be kvalifikálni, de azért mindkét oldalon voltak csalódott nyilatkozatok. Daniel Ricciardo a negyedik rajtkockától nem volt elájulva, de abban bízik, hogy a kevesebb kerékcserés taktika talán előrébb viheti. Miközben a williamses Valtteri Bottasnak kellemes meglepetés volt a harmadik hely, addig a hatodik rajtkockát megszerző csapattárs, Felipe Massa elég durcásan érkezett a kötelező nyilatkozatokra. A brazil versenyző szerint jobb kört is mehetett volna, de forgalomba került, és ez elrontotta számára a döntő pillanatokat. Ezen kívül azt is elárulta, hogy autója is gyengébb, mint Bottasé. 

"Az autóm nem ugyanolyan mint a csapattársamé, és ez hatással van a teljesítményemre. Az utóbbi időkben elég sok balesetem volt, így jelenleg azt az alvázat használom, amit Kínában és Barcelonában, és tudjuk mennyit javult azóta az autónk."

Massa mellől, az ötödik helyről indul ex csapattársa, Fernando Alonso, aki úgy véli, ennél többet nem tudott volna kihozni a lehetőségeiből, és annak örül, hogy a pálya tiszta oldaláról kezdheti meg a 29. Magyar Nagydíjat.

A top10 második felében voltak azért rendkívül elégedett versenyzők is, például Jenson Button, aki a hetedik rajtpozíciót szerezte meg. A brit bajnok a hétvége addigi problémáinak tükrében ennél rosszabbra számított. 

"Egészen az időmérőig úgy tűnt, hogy folyamatosan gyülekeznek fejem felett a felhők, majd délutánra az autónk sokkal jobb lett, mint addig volt. Egész hétvégén a beállításokkal játszottunk, és most jobb lett a helyzet, de még így is sokat kell dolgoznunk. Jelenleg a hetedik hely az, ahol vagyunk. Nem tudjuk, hogy vasárnapra mit tartogat az időjárás. Száraz pályán elég jó a hosszútávú tempónk, de az előttünk állók nagyon gyorsak. A tiszta oldalról indulok, így egy jó rajtban reménykedem"- nyilatkozta pozitívan a kétszeres hungaroringi győztes. 

Ami a közönséget illeti, főtribünön egyébként feltűnően kevés nézőt lehetett látni, sőt az elmúlt évekhez képest még a paddockban is kevesen voltak. Remélhetőleg ez a verseny napjára változni fog. 

További fotókért klikk a képre

IMG_0358.JPG

 

000 facebook_banner.jpg

A Magyar Nagydíj rajtárcsa:

1. Nico Rosberg - Mercedes           2. Sebastian Vettel - Red Bull

3. Valtteri Bottas – Williams            4. Daniel Ricciardo – Red Bull

5. Fernando Alonso – Ferrari          6. Felipe Massa – Williams

7. Jenson Button – McLaren            8 Jean-Eric Vergne – Toro Rosso

9. Nico Hülkenberg – Force India   10. Danyiil Kvjat – Toro Rosso

11. Adrian Sutil – Sauber                 12. Sergio Pérez – Force India

13. Esteban Gutiérrez – Sauber     14. Romain Grosjean – Lotus

15. Jules Bianchi – Marussia         16. Kimi Räikkönen – Ferrari

17.  Kobajasi Kamui – Caterham  18. Max Chilton – Marussia

19.  Marcus Ericsson – Caterham 20. Pastor Maldonado – Lotus

    Boxutcából rajtol

Kevin Magnussen – McLaren

Lewis Hamilton - Mercedes

 Fotógalériáért klikk ide

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

mercedes forma-1 magyar nagydíj időmérő formula-1