F1 Rosberg nyitott az élen Szocsiban, a Marussia csak egy autót indít a hétvégén
A két Mercedes az új orosz versenypályán is megtartotta elsőségét, Nico Rosberg egy hajszállal verte meg csapattársát, Lewis Hamilton, mögöttük pedig Jenson Button, Fernando Alonso párosa sorakozott fel. Az első Orosz Nagydíj most már egészen biztosan 21 fős lesz, ugyanis a Marussia nemrég hivatalosan is megerősítette, hogy csak egy autóval versenyez ezen a hétvégén.
Napsütéses időben, ennek ellenére meglehetősen borongós hangulatban kezdődött az első Orosz Nagydíj hétvégéje, hiszen mindössze néhány nap telt el Jules Binachi szörnyű szuzukai balesete után, amit érthető még senki nem hevert ki – beleértve a versenytársakat, az F1 résztvevőit és persze a rajongókat. Csütörtökön a hivatalos médiaeseményeken láthatóan rendkívül szomorú hangulat uralkodott a paddockban, mindemellett még nem lehetett tudni, hogy a Marussia vajon helyettesíti-e francia versenyzőjét.
A hivatalos nevezési listán ugyan rajta volt a tartalékpilóta, Alexander Rossi neve, és csütörtökön még két autón dolgoztak a garázsban, ám végül a csapat úgy döntött, hogy csak egy autóval vesz részt az Orosz Nagydíjon. Bianchi kocsija azonban egész hétvégén ott lesz a garázsban, versenyre felkészítve - a csapat ezzel a gesztussal azt szeretné kifejezni, hogy francia versenyzőjük egész hétvégén ott van velük Szocsiban.
„Nem tudom szavakba önteni, hogy mennyire megrendített ami Jules-lel történt. Hihetetlen nagy támogatást kapunk az F1 közösségétől, és most mi is csak annyit tehetünk, hogy folyamatosan támogatjuk Jules-t és a családját ebben a nehéz időszakban. Ez a hétvége az egész csapat számára nagyon érzelmes lesz, de megpróbáljuk átvészelni és közben folyamatosan imádkozunk Jules-ért” – mondta a csapattárs, Max Chilton.
Alexander Rossi tehát nem-, de két tesztpilóta lehetőséget kapott az első szabadedzésen, mégpedig a Saubernél hazai közönsége előtt Szergej Szirotkin vezethette Esteban Gutiérrez autóját, illetve a Caterham Roberto Merhinek adott lehetőséget Kobajasi Kamui helyén.
Az ellenőrző köröket követően nagyjából az edzés kezdete után tíz perccel született meg az első köridő a szocsi pályán, Nico Rosberg Mercedesének köszönhetően. A német első nekifutásra 1:49.932-es időt autózott, majd a következő tíz percben már 1:44-es körök születtek.
Természetesen az új pályán gyorsan javultak a köridők, hiszen az ismerkedés után a versenyzők egyre bátrabban nyomták a gázt. Ezzel együtt több apró hiba is becsúszott, általában elfékezések és kisebb kicsúszások, bukótér-látogatások és egy-egy megforgás is történt, ám összességében mindenki megúszta autótörés nélkül a 90 percet.
Az első félóra végül Jenson Button elsőségével ért véget, ideje pedig 1:42.507 volt. Mögötte ekkor a williamses Valtteri Bottas valamint Fernando Alonso volt a top3-ban.
A plusz szett közepes Pirelli abroncsokat csak a Caterhamek nem tudták kihasználni. Mindkét autó csak a szabadedzés második felében csatlakozott a versenytársakhoz.
Az extra szett gumik leadása után a szokásos rövid pihenő következett, ezt követően Sebastian Vettel törte meg a csendet, majd lassacskán a többiek is szállingózni kezdtek. Button sokáig tartotta elsőségét, de a második harmad végéhez közeledve Rosberg és Hamilton is átugrotta. A Mercedesek mögött a két McLaren tartotta helyét, majd következett a két Toro Rosso, és csak mögöttük sorakozott fel Bottas és Alonso. A finn pilóta számára egyébként ebben a félórában véget ért a gyakorlás, ugyanis a gumikat melegítő paplanok meghibásodása miatt tönkre mentek azok az abroncsok, amiket az edzés hátralévő idejében használt volna.
A Pirelli egyébként erre a hétvégére a közepes és a lágy keverékeket bocsájtja a csapatok rendelkezésére.
Az edzés második harmadának legjobb ideje Rosberg neve mellett szerepelt, és két tizeddel volt jobb a sokáig élen álló Button körénél.
Az utolsó félórában túl sok javulás nem történt a köridők tekintetében. Rosberg 1:42.311-gyel maradt az élen, csapattársa pedig mindössze 65 ezredmásodperccel maradt el tőle. Button megtartotta a harmadik helyet, Alonso viszont beférkőzött a két McLaren közé. A spanyol bajnok négy tizeddel maradt el a legjobb időtől, míg csapattársa, Kimi Räikkönen végül a nyolcadik helyig tornázta fel magát – Rosberghez képest kilenc tizedmásodperces lemaradásban. A két Ferrari között egy McLaren, egy Force India és egy Toro Rosso foglalt helyet Magnussen, Pérez és Kvjat sorrendben. A legjobb tízbe még Vergne és a mindössze 9 kört teljesítő Bottas fért be.
A első szabadedzés végeredménye
Pilóta Csapat Köridő Hátrány Kör
1. Nico Rosberg Mercedes 1m42.311s - 29
2. Lewis Hamilton Mercedes 1m42.376s 0.065s 25
3. Jenson Button McLaren 1m42.507s 0.196s 28
4. Fernando Alonso Ferrari 1m42.720s 0.409s 27
5. Kevin Magnussen McLaren 1m43.026s 0.715s 28
6. Sergio Perez Force India 1m43.129s 0.818s 26
7. Danyiil Kvjat Toro Rosso 1m43.164s 0.853s 29
8. Kimi Räikkönen Ferrari 1m43.212s 0.901s 23
9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1m43.327s 1.016s 24
10. Valtteri Bottas Williams 1m43.542s 1.231s 9
11. Felipe Massa Williams 1m43.741s 1.430s 22
12. Daniel Ricciardo Red Bull 1m43.821s 1.510s 25
13. Nico Hulkenberg Force India 1m43.976s 1.665s 21
14. Sebastian Vettel Red Bull 1m44.506s 2.195s 30
15 . Adrian Sutil Sauber 1m44.625s 2.314s 26
16. Pastor Maldonado Lotus 1m44.876s 2.565s 26
17. Szergjy Szirotkin Sauber 1m45.032s 2.721s 22
18. Romain Grosjean Lotus 1m45.190s 2.879s 25
19. Roberto Merhi Caterham 1m46.782s 4.471s 18
20. Marcus Ericsson Caterham 1m46.922s 4.611s 18
21. Max Chilton Marussia 1m47.284s 4.973s 26
FormaNet, Varga Viktória