2015. jan 21.

F1 A Williams és a Force India is bemutatta idei autóját

írta: FormaNet
F1 A Williams és a Force India is bemutatta idei autóját

Ha nem is 2015-ös konstrukcióját, de annak festését mutatta be szerdán a Force India Mexikóváros egyik múzeumában, míg a Williams néhány órával előtte képeket közölt az FW37-ről. 

williams_2015.jpg

 

 

A Williams és a Force India mai perzentációjával megkezdődött az idei autóbemutatók sora, bár Vijay Mallya alakulata egyelőre csak 2015-ös színösszeállítást mutatta be, de a tavalyi autón az orrkúp már az új verzió volt. Sajtóhírek szerint a VJM08 csak az első barcelonai teszten, február 19-én debütál, addig a versenyzők, Nico Hülkenberg és Sergio Pérez a tavalyi autóval dolgozhatnak az első kollektív teszten, Jerezben.

force_india.JPG

A csapat egy új, mexikói szponzorral is gazdagodott,  az italgyártó Jose Cuervo-val, mely vállalat korábban (2011 és 2014 között) a Sauber istállót támogatta. A Force Indiának már több mexikói szponzora is van, ami nyilván Sergio Péreznek, illetve a hosszú kihagyás után idén visszatérő Mexikói Nagydíjnak köszönhető.

force_india_2015.jpg

 

A Force Indiát megelőzve, délelőtt a Williams is megmutatta az FW37-est, mely elsőként az F1Racing címlapján jelent meg, majd a csapat a Twitteren is közölt képet új konstrukciójáról.

A valódi autóbemutató a hírek szerint a jerezi teszt első napján, február 1-jén lesz, ugyanekkor debütál a Mercedes, a Red Bull, a Sauber és a Lotus is. A Toro Rosso várhatóan ezt megelőző napon, január 31-én mutatja meg az STR10-est a nagyközönségnek. A Ferrari és a McLaren online bemutatót tervez, az olaszok január 30-án, míg Fernando Alonso és Jenson Button csapata január 29-én.

fw37_-_williams.jpg

A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds elárulta, hogy az idei versenyautó tervezésénél az orr részre vonatkozó szabályváltozások okozták a legtöbb fejtörést a mérnököknek. 

„A szabályváltozások okoztak egy kis fejfájást. Az első részre vonatkozó új előírásoknak sokkal nagyobb hatásuk van az aerodinamikára, mint azt előzetesen gondoltuk. A csapat keményen dolgozott azon, hogy a szabályok okozta hiányosságokat kiküszöbölje.”

williams.jpgTavalyi konstrukcióját a Williams szinte év végéig fejlesztett, hogy bebiztosítsa harmadik helyét a konstruktőrök versenyében. Ezzel párhuzamosan dolgoztak a 2015-ös autón, mellyel a technikai igazgató reményei szerint utolérhetik a Mercedest.

„A vágy, hogy a Ferrari előtt, a harmadik helyen végezzünk a konstruktőri bajnokságában arra ösztönzött minket, hogy késő őszig folytassuk a fejlesztéseket. Csapatunk képes volt fejlődni, miközben már dolgoztunk az FW37-esen. A tervezésnél megvizsgáltuk, hogy az FW36 mely területeken működött, és hol kell még javulnunk. Az aerodinamikája például nagyon jó volt, de itt is lehet még fejlődni, főleg az új szabályok tükrében. Amikor a szabályok nem sokat változnak, akkor általában a mezőny szorosabbá válik. Reméljük, hogy hamarabb utolérjük a Mercedest, mint a mögöttünk lévő alakulatok minket.” 

williams-fw37.jpg

 

000 facebook_banner.jpg

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 forma-1 williams force india 2015 formula-1 autóbemutató