2015. feb 03.

F1 Az új Red Bull külsőleg ütős lesz és remélhetőleg gyors is

írta: FormaNet
F1 Az új Red Bull külsőleg ütős lesz és remélhetőleg gyors is

A Red Bull állítólag szárnyakat ad, ám ez a szlogen a jerezi teszthét második napján megdőlni látszott, miután a csapat új versenyzője, Danyiil Kvjat egy kisebb baleset után, pótalkatrészek hiányában első szárny nélkül maradt, ezáltal persze igen hiányos programot futott. A széria hivatalos oldalán megjelent interjúban a csapatfőnök, Christian Horner elmondta, semmiféle dráma nem történt, hiszen ebben a korai időszakban nem meglepő, hogy néhány elemből nincs hirtelen utánpótlás. Mindemellett elárulta, hogy az RB11-es valdói színezése is nagyon ütős lesz, ami pedig a teljesítményt illeti, úgy gondolja, hogy néhány versenyen meg tudják majd szorongatni a Mercedest. 

christian_horner.JPG

 

Mi volt az oka annak, hogy hétfőn első szárny nélkül futott a Red Bull?

Christian Horner: Danyiilnak (Kvjat) volt egy kisebb balesete még a reggeli hideg aszfalton. Valamit állított a kormányon a 2-es és 3-as kanyar között, és ekkor enyhén lekoccolta a gumifalat, aminek következtében megsérült az első szárny, amiből még csak egy volt Jerezben. A tesztnek ezen szakaszában egyáltalán nem szokatlan, hogy nincsenek még pótalkatrészek, ezért nélküle kellett folytatnunk a munkát. Kedden érkezik néhány alkatrész és visszatérhetünk a normális kerékvágásba.

red_bull_-_jerez_1.JPG

Lehet aerodinamikai méréseket csinálni első szárny nélkül?

CH: Jó lenne azt mondani, hogy annyi leszorítóerő van az autónkon, hogy nincs is szükségünk az első szárnyra. (Nevet)

Kinek az ötlete volt az álcafestés?

CH: Valójában egy sisak ihlette, amit Sebastian (Vettel - Olasz Nagydíjon) használt tavaly. Nagyon mókásan nézett ki, és eszünkbe jutott, hogy érdekes lenne egy egész autóra kiterjeszteni ezt a koncepciót. Dietrich-nek (Mateschitz – a Red Bull tulajdonosa) is tetszett, amikor először látta, hiszen nagyjából ezek vagyunk mi: nem félünk a szokatlan dolgoktól. Ez eléggé feltűnő, közben pedig lehetetlen fotókat készíteni azokról az apró részletekről, amiket ebben az időszakban mindenki szívesen titkol ameddig csak lehetséges.

vettel_sisak_2014_-_olasz_gp.JPG

A rajongók visszajelzéseiből az derül ki, hogy kedvelik ezt a külsőt, és szeretnék, ha ez maradna…

CH: Higyjék el, a valódi színösszeállítás sem fog csalódást okozni! Most itt mindössze arról van szó, hogy a riválisok ne tudjanak részletes képet kapni az autóról – ezek a vonalak összezavarják a szemet.  

Ha ilyen erőfeszítéseket tesznek azért, hogy elrejtsenek valamit, akkor az igazán jelentős lehet…

CH: Meg meglátják! Nem mondhatok semmit. Ezért is van álcázva az autó.

Az első tesztnapon volt néhány megbízhatósági probléma a Renault motorral. Mi a helyzet most?

CH: Ezek mind jelentéktelen problémák – semmi komoly. Semmi olyasmi, mint a tavalyi évben. A Renault nagyon keményen dolgozott a tél folyamán, jó eredményeket értek el, és van még lehetőség fejlődni a szezon során.

Az RB11-es még "Adrian Newey autó? Mi lesz Newey szerepe ebben a szezonban?

CH: A tavalyi szezon végén létrehoztunk egy technikai csoportot, amit Rob Marshall és Adrian vezet. Adrian megosztja majd idejét a Formula-1-es csapat és a Red Bull technológiai központja között. A Formula-1 még mindig a szenvedélye, ezért valószínűleg idejének felét ezzel fogja majd tölteni. Nagyjából a versenyek felén is ott lesz, vagyis még mindig sok beleszólása lesz a dolgokba, ezzel együtt esélyt ad a srácoknak a fejlődésre. Ez egy nagyon egészséges helyzet – mentorálja a csoportot, miközben hagyja őket kibontakozni.

2010 óta ez az első alkalom, hogy az első tesztre nem világbajnokként érkezik meg a csapat. Milyen érzés? Motiváló vagy kissé frusztráló?

CH: Valóban különbséget kell tennünk? Minden évben hatalmas elvárásokkal és célokkal kezdünk meg egy szezont, és megpróbáljuk ezeket elérni. Tény, hogy idén nem mi vagyunk a favoritok, hanem a Mercedes. Nagyszerű munkát végeztek az előző szezonban, és most is a legesélyesebb csapatként kezdhetik meg az évet. Nagyon motiváltak vagyunk, és idei célunk, hogy utolérjük a Mercedest, és versenybe szálljunk velük a pályán. Ahonnan tavaly indultunk, majd ahová végül eljutottunk, azt mutatja, hogy lenyűgöző munkát végzett a csapatunk a Renault-val együtt, szóval nincs okunk azt feltételezni, hogy nem tudjuk őket megszorongatni néhány versenyen.

Mit gondolt amikor az első napon látta, hogy mennyi kört tettek meg?

CH: Azt, hogy felvágnak. (Nevet) Nyilván van egy jó autójuk, jó motorral, de nem szabad elfelejtenünk, hogy ezek még csak az első napok. Ha a saját autónk teljesítményét nézem, akkor az eddig látottakból nagyon biztató a helyzet.

 

FormaNet, Varga Viktória

000 facebook_banner.jpg

Szólj hozzá

teszt f1 forma-1 red bull jerez christian horner formula-1