2015. feb 06.

F1 Az első teszthét összegzése - statisztikák, nyilatkozatok

írta: FormaNet
F1 Az első teszthét összegzése - statisztikák, nyilatkozatok

A 2015-ös szezon téli felkészülésének első szakasza a héten véget ért, és bár minden évben hangoztatott igazság, hogy a tesztekből, főleg a nyitó teszthétből még messzemenő következtetéseket nem lehet levonni, de a versenyzők és csapatok nyilatkozatából illetve a megtett kilométerekből néhány momentum már most kirajzolódhat…

lewis_hamilton_-_mercedes_-_jerez.JPG

 

Ebben az időszakban a köridő talán a leglényegtelenebb része a programnak, hiszen senki nem tudja, hogy a másik mennyi üzemanyaggal köröz és éppen milyen programot fut. Mindemellett a Pirelli mindegyik keverékéből (összesen 284 garnitúra, ebből 5 szuperlágy, 37 lágy, 120 közepes, 57 kemény, 40 intermediate és 25 esőgumi) szállított Jerezbe, és bár a szuperlágy gumikból egyetlen egy garnitúrát sem használtak fel, de például a top3-ból Kimi Räikkönen és Felipe Nasr lágy Pirelliken futotta meg legjobb idejét, míg az összesített lista második helyezettje, Sebastian Vettel közepes gumikon mindössze egy tizeddel maradt el finn kollégájától.

A Mercedes versenyzői egyik napon sem léptek a tabella élére, de minden rivális tisztában van azzal, hogy a címvédő alakulat még koránt sem mutatta meg idei konstrukciójának valódi erejét. Lewis Hamilton és Nico Rosberg leginkább hosszú etapokkal foglalatoskodott és ennek meg is lett az eredménye. Kilométerek tekintetében magasan a brackley-i gárda vitte a prímet, míg a legjobb időket futó Ferrari ezen a listán csak a negyedik lett a Mercedes, a Sauber és a Toro Rosso mögött.

Hamilton és Rosberg egyöntetűen úgy véli, hogy az idei versenyautójuk jobb mint elődje.

„Ez az autó még jobb, mint a tavalyi volt. Egyértelműen fejlődött, de persze a kérdés az, hogy a többi autóhoz képest mennyit. Ami engem illet, fantasztikus érzés vezetni, szóval nagyon elégedett vagyok”- mondta Rosberg, és hasonló érzésekről számolt be a tavaly év bajnoka is.

Abban egyébként minden csapat egyetért, hogy idén is a Mercedes lesz a favorit, és egyelőre úgy tűnik, hogy a tavalyi évhez képest a Ferrari lépett legnagyobbat előre. Az olaszok egyelőre óvatosan kezelik idei esélyüket.

raikkonen_jerez.jpg

"Ami a teljesítményünket illeti, nem hiszem, hogy versenytársaink – különösen az egyik – megmutatta volna valódi teljesítményét az elmúlt napokban. Azt gondolom, hogy ezen a téren majd csak az utolsó teszten, Barcelonában derül ki az igazság”- nyilatkozta a Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene.  

A megbízhatóságból szintén remekül vizsgázó Sauber már csak azért is elégedett lehet, mert új pilótapárosuk alapos ismeretséget köthetett az idei autóval, nem mellesleg a Ferrari motorok egyértelmű fejlődéséről számoltak be, és a csapatfőnök, Monisha Kaltenborn szerint a C34 nem fog kudarcot vallani, mint elődje.

„Adataink alapján úgy látjuk, hogy a Ferrari nagy előrelépést tett”- jelentette ki a Sauber csapatfőnöke, ami pedig a megújult C34-est illeti, a változás nem is jöhetett volna jobbkor a csapat történelmének leggyengébb szezonja után.

„Szükségünk volt arra, hogy más hozzáállást válasszunk. Tény, hogy más utat választottunk és kockáztattunk, de egyértelműen fejlődnünk kell. Nem maradhatunk ott, ahol tavaly abbahagytuk, mert nem oda tartozunk”- mondta Kaltenborn.

nasr_-_sauber_-_jerez.jpg

A Williams csendesen megbújt a középmezőnyben mind teljesítmény, mind pedig kilométer tekintetében, ám a versenyzők szerint az alapok nagyon jók, és pontosan ott tartanak, ahol ebben az időszakban lenniük kell. Reményeik szerint az idény során megnehezíthetik majd a Mercedes dolgát.

„Azt kell mondjam, nagyon jó alapjaink vannak, Az autónk megbízható és elég jónak éreztem. Nyilván hosszú út áll még előttünk, de biztos vagyok abban, hogy ezzel mindenki így van a boxutcában. Célunk, hogy a tavalyinál jobb eredményt érjünk el, és ezzel kapcsolatban pozitív érzéseim vannak. Az autónk hasonlít a tavalyihoz, csak kicsit jobb. Nehéz megmondani, hogy a többiekhez képest mennyit fejlődtünk a tél folyamán, erről majd az első pár versenyen fogunk tisztább képet kapni, de én úgy érzem, hogy nagyon jó évünk lesz”- nyilatkozta Valtteri Bottas a teszt után.

bottas_-_jerez_2015.jpg

A Lotus csak három napot tesztelt, de még így is két világbajnok csapatot előzött be. Egyelőre az enstone-i alakulat is óvatos, de kissé sem csalódott.

„Az első benyomásaim nagyon jók az E23-ról. Motor és a karosszéria terén is jó irányba haladunk és a csapat egyértelműen fejlődött, különösen ahhoz képest, ahol tavaly voltunk. Szóval összességében elégedett vagyok, ez egy jó kezdés volt”- mondta a zárónapon Romain Grosjean, aki csak egy napot vezethette az új autót.

grosjean_-_jerez.jpg

A lista végén minden tekintetben a Red Bull és a McLaren áll, de ha a tavalyi szezonkezdést nézzük (amikor az enregiaitalosok az első teszten mindössze 54 körig jutottak, végül a második helyet szerezték meg a konstruktőri bajnokságban), akkor koránt sem szabad még leírni a wokingiakat sem. A Honda motorokkal kapcsolatos problémákon már dolgoznak, és a japán gyártó motorsport-igazgatója, Arai Jaszuhisza elmondása szerint a következő tesztre több új fejlesztéssel érkeznek.

„Sok problémával szembesültünk a héten, de a következő tesztre ezeket orvosolni fogjuk. A mostanihoz képest az új motor előrelépés lesz, és ezt követően is fokozatosan szeretnénk fejlődni” - ígérte a japán szakember.

alonso_-_mclaren_-_jerez_2015.jpg

A Red Bullt inkább apróbb, „bosszantó” hibák (és egy szerencsétlen baleset is) hátráltatták a munkában, de a csapat összeségében elégedett az új autóval.

„Az előzetesen tervezett programunk legfontosabb részeit sikerült végrehajtanunk. Ez a hét a megbízhatóság tökéletesítéséről szólt, és bár voltak apróságok amiket meg kellett oldanunk, az autó nagyjából ott tart, ahová előzetesen vártuk. Leginkább a közepes és hosszú etapokra koncentráltunk, és szerdán Danyiil (Kvjat) ezen a téren jó munkát végzet. A legfontosabb feladatokat megcsináltuk, így elégedetten távozunk Jerezből” – értékelt a Red Bull versenymérnöke, Guillaume Rocquelin.

A tulajdonos, Dietrich Mateschitz összességében úgy látja, hogy a címvédő csapatot idén sem fogja senki befogni. Az energiaitalosok idei céljait Mateschitz a következőképpen fogalmazta meg: A Mercedes továbbra is elérhetetlen. Ha a Red Bullnak sikerülne valamennyit lefaragnia hátrányából, már azzal is elégedettek lennénk. Másik csapatunk, a Toro Rosso továbbra is a fiataloké, és nekik a lehető legjobb autót kell adnunk. Jelenleg két remek pilóta van ott, és  velük a konstruktőri ötödik helyet célozzuk meg.

ricciardo_-_red_bull_-_jerez_2015.jpg

A jerezi teszthét összesített eredménye

                Versenyző                                     Csapat                         Idő                      Kör

1.            Kimi Räikkönen                            Ferrari                         1:20,841               198

2.            Sebastian Vettel                          Ferrari                          1:20,984               148

3.            Felipe Nasr                                   Sauber                         1:21,545               199

4.            Nico Rosberg                                Mercedes                    1:21,982               308

5.            Marcus Ericsson                          Sauber                         1:22,019               182

6.            Lewis Hamilton                              Mercedes                   1:22,172               205

7.            Felipe Massa                                Williams                      1:22,276               144

8.            Valtteri Bottas                                Williams                      1:22,319               134

9.            Max Verstappen                           Toro Rosso                 1:22,553               168

10.          Pastor Maldonado                       Lotus                            1:22,713               137

11.          Carlos Sainz                                 Toro Rosso                  1:23,187               183

12.          Daniel Ricciardo                           Red Bull                       1:23,338               83

13.          Romain Grosjean                         Lotus                            1:23,802               53

14.          Danyiil Kvjat                                  Red Bull                        1:23,975               80

15.          Jenson Button                              McLaren                       1:27,660               41

16.          Fernando Alonso                         McLaren                      1:35,553               38

A csapatok által megtett távok

                    Csapat               Kör         Km

1.            Mercedes               516         2285

2.            Sauber                   381         1687

3.            Toro Rosso           352         1559

4.            Ferrari                    347         1537

5.            Williams                278         1231

6.            Lotus                     190         841

7.            Red Bull                165         731

8.            McLaren                79           350

A napi legjobb köridőknél használt gumik:

1. nap: Sebastian Vettel (Ferrari) – 1:22,620 - közepes 

2. nap: Sebastian Vettel (Ferrari) – 1:20,984 - közepes 

3. nap: Felipe Nasr (Sauber) – 1:21,545 - lágy 

4. nap: Kimi Räikkönen (Ferrari) – 1:20,841- lágy 

Jerezo teszt összehasonlítása a tavalyi évvel:  

2014 - négy nap alatt összesen 1470 kör (6509 km) 

2015 - négy nap alatt összesen 2294 kör (10.156 km) 

2014-ben a legjobb köridő: 1:23.276 (Kevin Magnussen)

2015-ben a legjobb köridő: 1:20.841 (Kimi Räikkönen)

 

A következő tesztet február 19-e és 22-e között rendezik Barcelonában.

FormaNet, Varga Viktória

000 facebook_banner.jpg

Szólj hozzá

statisztika mercedes ferrari f1 forma-1 jerez összesítés formula-1 teszthét