2015. feb 22.

F1 Grosjean zárt az élen, a Mercedes adott egy kis ízelítőt erejéből

írta: FormaNet
F1 Grosjean zárt az élen, a Mercedes adott egy kis ízelítőt erejéből

A második kollektív teszthét zárónapján is a Lotus volt a leggyorsabb, ezúttal Romain Grosjeannal a volánnál. A francia a leglágyabb Pirelliken érte el a teszthét legjobb idejét, mögötte azonban a közepes abroncsokon Rosberg nem sokkal maradt el. Harmadik helyen Danyiil Kvajt Toro Rossója végzett, nem mellesleg mindhárman száz kör felett teljesítettek a nap folyamán. Nem volt mindenki ilyen szerencsés - műszaki problémák hátráltatták többek között a Saubert és a Force Indiát, míg a McLaren napjának egy baleset vetett véget. Fernando Alonso kórházba került, de a hírek szerint nincsenek komoly sérülései. 

 grojean_lotus.JPG

A szombati záporok után a teszthét utolsó napján tiszta égbolt alatt, kicsit szeles időben indult az edzés, és a reggeli órákban persze még kissé hűvös is volt. Tegnap Sebastian Vettelen fogott ki a nyirkos pálya és a még hideg gumik, ez most Nico Rosbergnek jutott. A német alighogy megfutotta a nap első mért körét, máris az 5-ös kanyar kavicságyában landolt. A csapat a Twitteren a hideg pályával és hideg gumikkal magyarázta az incidenst, de mivel nagy baj nem történt, Rosberg hamarosan visszatért a pályára.

Az első óra után már hat versenyzőnek volt mért köre, a sort pedig Valtteri Bottas Williamse vezette 1:28.449-cel. Mögötte Sebastian Vettel, Nico Hülkenberg, Nico Rosberg, Carlos Sainz Jr és Romain Grosjean kapott még helyet a tabellán. Kicsúszása ellenére Rosberg 19 köre volt a legtöbb ezalatt az idő alatt.

A McLarenen kívül egyébként már mindenki megkezdte a munkát, de például a red bullos Danyiil Kvjat boxkiállásokat gyakorolt, ezért nem futott ég mért kört.

Alonso a második óra után tette meg első ellenőrző körét, miközben a Saubernél három kör után Felipe Nasr hosszabb pihenőre kényszerült valamilyen műszaki probléma miatt. Az újonc délelőtt már nem is tudta folytatni programját.

A McLaren spanyol versenyzője szintén nem zárta szerencsésen a nap első felét. Nem sokkal az ebédszünet előtt a gyors 3-as kanyarból kifelé menet megcsúszott és falnak csapódott. A kétszeres bajnokot elővigyázatosságból a pályakórházba szállították, de a hírek szerint szerencsére nem történt komoly baja. Pontosan nem tudni, hogy mi történt, de később a BBC arról számolt be, hogy Alonso holnapig kórházban marad megfigyelésre.

alonso_barcelona.JPGA csapat délután hivatalos közleményben nem sokat árult el: „Helyi idő szerint 12:35-kor, a teszt zárónapján, Barcelonában, a Circuit de Catalunyán, Fernando Alonso McLaren-Hondája a 3-as kanyarban elhagyta a pályát és jobb oldalával falnak ütközött. Fernandót a pálya orvosi központjába szállították, ahol az orvosok elsősegélyben részesítették. Eszméleténél volt és beszélt az orvosokkal. Ennek ellenére - ahogy az ilyenkor megszokott - kórházba szállították, ahol elővigyázatosságból további vizsgálatoknak vetik alá” – állt a közleményben.

Balesetéig Alonso egyébként összesen 20 körig jutott és a lista ötödik helyéig tornázta fel magát, 1:27.956-os legjobb körével.

Ami az előtte állókat illeti, a nap felénél Sainz állt az élen, szuperlágy gumikon összerakott 1:25-ös idővel, majd nyolc tizeddel megelőzve Vettelt, aki lágy gumikon érte el addigi legjobbját.  Alonso előtt még Hülkenberg és Rosberg foglalt helyet, mögötte pedig Grosjean, Kvjat, Bottas és Nasr sorrend alakult ki. Az első két helyen álló versenyző 59-59 körrel a kilométerek statisztikáját is vezette, Rosberg mindössze eggyel maradt el tőlük ezen a listán.

Délután elvileg Jenson Button váltotta volna Alonsót, de a csapat a baleset után már nem tudta folytatni a munkát, a Sauber viszont végre újra pályára küldte pilótáját, aki nem sokkal ezután lágy gumikon a második helyig tornázta fel magát.

A szerencsésebbek – mint például Bottas és Grosjean - a szokásos délutáni versenyszimulációba kezdtek amit fél négy tájban egy piros zászló szakított meg Hülkenberg füstölgő Force Indiája miatt. A néhány perces szünet után Kvjat Red Bullja lágy Pirelliken az élre állt, nem mellesleg a nap folyamán elsőként ment be 1:25 alá.

Néhány perc múlva újabb kényszerszünet következett, ezúttal Sainz Toro Rossója miatt, ami a 3-as kanyarban kicsúszott a kavicságyba. Újraindítás után a mezőnynek szűk két órája maradt.

Ez viszont éppen elég volt ahhoz, hogy megszülessen a hét legjobb ideje. Grosjean a szuperlágy gumikon 1:24.067-tel állt az élre, miközben Lotusával ár a 100. körhöz közelített. Az utolsó óra kezdetekor Grosjean, Kvjat és Nasr volt a top3-ban, de ez a sorrendet még a végre kicsit villantó Mercedes törte meg. Rosberg közepes gumikon felzárkózott a második helyre, és mindössze két és fél tizeddel maradt el a Lots szuperlágyakon elért legjobbjától. Ha figyelembe vesszük, hogy a két keverék között nagyjából másfél másodperc különbség lehet, akkor a Mercedes nyilván nagyon komoly időt produkálhatna – ha akarna.

A leintés előtt néhány perccel újabb piros zászlós megszakítás történt Nasr pályán megálló Sauberje miatt, és ugyan még újraindították, de ezzel a lendülettel szinte azonnal vége is lett a programnak. A sorrend az utolsó órában már nem változott.

Negyedik tesztnap végeredménye: 

Versenyző                        Csapat                         Köridő           Hátrány      Kör 

1. Romain Grosjean            Lotus/Mercedes           1:24.067                         111

2. Nico Rosberg                  Mercedes                    1:24.321          0.254      129

3. Danyiil Kvjat                   Red Bull/Renault          1:24.941          0.874       102

4. Felipe Nasr                     Sauber/Ferrari              1:24.956          0.889       73

5. Valtteri Bottas                 Williams/Mercedes       1:25.345          1.278      127

6. Carlos Sainz Jr.              Toro Rosso/Renault      1:25.604          1.537       88

7. Sebastian Vettel              Ferrari                         1:26.312          2.245       74

8. Nico Hülkenberg              Force India/Mercedes    1:26.591          2.524      36

9. Fernando Alonso             McLaren/Honda             1:27.956          3.889      20

 

FormaNet, Varga Viktória

 000 facebook_banner.jpg

Szólj hozzá

teszt barcelona f1 lotus forma-1 grosjean formula-1