F1 Rosberg villantott, a McLaren száz kör felett zárta a 2. tesztnapot
A téli tesztek során először kerültek fel a Mercedesre a Pirelli lágy abroncsai, amikkel Nico Rosberg rögtön hatalmas kört rakott össze, és hét tizeddel túlszárnyalta az eddigi legjobb köridőt, melyet szerdán Felipe Massa futott meg. Massa csapattársa, Valtteri Bottas ma a második helyen zárt bő egy másodperccel Rosberg mögött, míg a harmadik legjobb időt ezúttal a sauberes Felipe Nasr jegyezte. A mai nap egyébként nagyjából minden alakulatnak sikeres volt, még a McLaren is elérte a 100 kört.
A pilóta-beosztásban több istállónál is változás történt a tegnapi naphoz képest: Lewis Hamilton után ma Nico Rosberg került sorra a Mercedesnél, a Williamsnél Valtteri Bottas váltotta Felipe Massát, mint ahogy a Ferrarinál Sebastian Vettel, a Toro Rossónál Max Verstappen és a Lotusnál Pastor Maldonado is leváltotta csapattársát. A Saubernél maradt Felipe Nasr a második napra is, a Red Bullnál ma is Danyiil Kvjat vezetett és Jenson Button is folytatta - tegnap igencsak rövidre sikerült - programját a McLarennel. A Force India csütörtökön nem hajtott pályára, ma Nico Hükenberg vihette elsőként pályára az új autót.
A reggeli zöld jelzés után több csapat is azonnal munkához látott, ami nem meglepő, hiszen fogytán az idő, nem mellesleg ma az időjárás is kedvezőbben alakult, hiszen már reggel szép idő és nagyjából nyolc fok várta az F1-es mezőnyt Bacelonában. Néhány perc elteltével már csak a McLaren és a Force India nem tette meg ellenőrző köreit, a wokingiakra nem kellett sokáig várni, a Force Indiánál azonban még sokáig zárva volt a garázsajtó.
Az első óra után Nasr Sauberje állt az élen 1:27-es köridővel, de Rosberg nem sokkal ezután leváltotta a brazilt, és a közepes gumikon 1:25.730-ra faragta le idejét, Bottas pedig kemény abroncsokon felzárkózott a német mögé, másodiknak.
Másfél órával a kezdés után a McLaren is megfutotta első mért körét, miközben az élen egyre jobb idők születtek. Rosberg is javított saját addigi legjobbján, de Nasr a lágy keveréken beelőzte. Ferrarinál Vettel szorgalmasan, zavartalanul rótta a köröket, és mellesleg felzárkózott a harmadik helyre.
A délelőtt egyébként többnyire zavartalanul telt, egyetlen piros zászlós megszakítás nélkül. Még Button is sok időt töltött a pályán, ami nagy szó a McLaren esetében. A nap első felében a brit bajnok 44 körig jutott, és 1:28-as idővel a tabella hatodik helyén állt. A legtöbb kört Verstappen (78) és Vettel (69) teljesítette.
A Force India még az ebédszünet előtt pályára tudta küldeni 2015-ös konstrukcióját, de Hülkenbergnek rögtön egy balszerencsés defekttel kellett kezdenie. A német az egyórás szünet előtt mindössze hat kört ment új autójával.
Délután Vettel hagyta el elsőként a garázst, de a többiekre sem kellett sokat várni, és még a McLaren is gond nélkül folytatni tudta programját. A második félidő első órájában némileg sorrend is változott, Bottas feljött másodiknak és többen is javítottak addigi legjobbjukon. Elsőként Williams finn versenyzője ment be 1:24 alá, de még így is nagyjából fél másodperccel elmarad az eddigi legjobb időtől, amit csapattársa produkált tegnap.
Másfél órával a délutáni zöld jelzést követően lebbent meg először a piros zászló a nap folyamán, mégpedig Kvjat Red Bullja miatt, ami az 1-es kanyarban megállt. Az újraindítás után nem sokkal három versenyző (Vettel, Verstappen és Nasr) is elérte a száz kört, és nagy meglepetésre egy órával a leintés előtt Button McLarenje is bejelentkezett a százasok klubjába. Igaz a 101. körben megállt az autó, és ezzel újabb megszakítás következett.
Verstappennek is kicsit korábban véget ért a napja elektronikai meghibásodás miatt, de az újonc nem szomorkodhat, hiszen összesen 139 körig jutott.
A délután egyébként többeknél is a hosszú etapokról, versenyszimulációkról szólt. Az érdekesebb rész viszont akkor következett, amikor – idén először – a Mercedesre felkerültek a lágy abroncsok. Rosberg 1:22.792-es körével a hét eddigi legjobb idejét jegyezte be, ami hét tizeddel jobb volt Massa tegnapi első helyet érő körénél.
A tesztnek végül egy piros zászló vetett véget, mert a leintés előtti pillanatokban Maldonado alatt is megállt a kocsi.
Bottas maradt a második helyen, mögötte Nasr és Vettel is megtartotta a harmadik-negyedik helyet. Button a megállás előtt az ötödik helyig tudott felkapaszkodni, mögötte Maldonado, Verstappen, Kvjat és Hülkenberg sorakozott fel. Ez utóbbi versenyző futotta a legkevesebb kilométert a nap folyamán, de még ő is eljutott 77 körig a Force Indiával. Ez is jól mutatatja, hogy a pénteki nap igen produktív volt minden csapat számára.
A mai nap legfontosabb híre egyébként a Nemzetközi Automobil Szövetség által közzétett nevezési listája, melyen a Caterham már nem szerepel, a Manor Marussia azonban igen. A két kiscsapat ellen tavaly indult csődeljárás, és a Caterham csapatának értéktárgyai hamarosan elárverezésre kerülnek. A Marussia – ma már Manor Marussia F1 Team – háza tájáról viszont a napokban pozitív hírek érkeztek, és jelenleg úgy áll a helyzet, hogy a csapat nekivághat a szezonnak. Persze ehhez meg kell felelniük a technikai szabályoknak, nem mellesleg autójuknak át kell mennie a törésteszten.
Második tesztnap végeredménye:
Versenyző Csapat Köridő Hátrány Kör
1. Nico Rosberg Mercedes 1m22.792s 106
2. Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m23.995s 1.203s 90
3. Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m24.071s 1.279s 141
4. Sebastian Vettel Ferrari 1m25.339s 2.547s 143
5. Jenson Button McLaren/Honda 1m25.590s 2.798s 101
6. Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m26.705s 3.913s 140
7. Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m26.766s 3.974s 13
8. Danyiil Kvjat Red Bull/Renault 1m26.965s 4.173s 84
9. Nico Hülkenberg Force India/Mercedes 1m28.412s 5.620s 77
FormaNet, Varga Viktória