2015. júl 26.

F1 A Hungaroring hozta formáját - Vettel nyert, két Red Bull a dobogón

írta: FormaNet
F1 A Hungaroring hozta formáját - Vettel nyert, két Red Bull a dobogón

Sebastian Vettel egy fantasztikus rajt után, magabiztos versenyzéssel nyerte meg a 30. Magyar Nagydíjat, ami rendkívül eseménydúsra és izgalmasra sikeredett. Mondhatni csak a négyszeres bajnoknak volt nyugodt versenye, mögötte azonban az utolsó percekig változott a sorrend. Végül a Red Bull két versenyzője, Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo pezsgőzhetett a dobogó második-harmadik fokán. Vettel most először tudott nyerni a mogyoródi pályán, Kvjat pedig élete első F1-es dobogójának örülhetett. A Mercedeseknek drámákkal teli futamuk volt. 

 vettel_ricciardo_hungaroring.JPG

Az idei év "lájtos" versenyei után igazi felüdülést hozott a szezon 10. futama, melyen Lewis Hamilton indult a legnagyobb favoritként, ám végül a britnek rendkívül balszerencsésen alakult a futam. Csapattársa ugyan másként, de szintén drámai pillanatokat élt át, mint ahogy a Mercedeseken kívül még sokan. Például Kimi Räikkönen, akinek egy műszaki hiba miatt szállt el a dobogós helyezése. A verseny második fele szinte már követhetetlen volt a sorrendet illetően, leginkább a büntetések, műszaki hibák és balesetek miatt...

A jubileumi Magyar Nagydíj szívszorító pillanatokkal kezdődött a vasárnap délután. Néhány perccel a rajt előtt a versenyzők és csapatok Jules Bianchi emléke előtt tisztelegtek, és a helyszínen voltak Binachi szülei és testvérei is. A versenyzők egymást átölelve egy kört alkottak, középre mindenki lerakta bukósisakját egy Bianchi által használt bukósisak másolata mellé.

bianchi_megemlekezes.JPG

 

jules_bianchi.jpg

Az időjárás ma jóval kegyesebb volt a helyszínre látogatókhoz, ami viszont nem feltétlen volt jó hír a csapatoknak, hiszen az azt megelőző napokban csak hőségben köröztek. Az aszfalt is sokkal hűvösebb volt, ráadásul éjszaka egy hatalmas zuhé le is mosta. A futam kezdetére a felhők elvonultak, de az eső nélkül is bőven hozott izgalmakat a nyári szünet előtti utolsó verseny. 

A rajt egy kicsit csúszott, ugyanis a nyolcadik rajtkockába felsorakozó Felipe Massa nem jól helyezkedett, így egy második felvezetőkörre kényszerült a mezőny. Később a brazil ezért egy öt másodperces büntetést kapott.

Bár van aki unalmasnak tartja a magyar pályát, az azonban tény, hogy itt mindig történik valami, és ez most sem volt másként. A rajtnál a pole-ból induló Hamilton kissé beragadt, a Ferrarik azonban agresszíven megindultak. A harmadik helyről rajtoló Sebastian Vettel rögtön a Mercedeseket támadta, és elsőként fordult el az 1-es kanyarban, ötödik helyről induló csapattára, Kimi Räikkönen pedig „lekövette” a németet, és a következő fordulóban, már másodikként folytatta a versenyt.

hungaroring_rajt.JPG

 

Az elontott rajt után a negyedik helyig visszacsúszó címvédő csapattársával is csatába keveredett, aminek következtében a 44-es autó kisodródott az egyik kanyarban, és csak a 10. helyre tért vissza.

Nagyot rajtolt Nico Hülkenberg is - a 11. rajtkockából egészen az ötödikig ugrott fel. Ugyanezt nem mondhatta el magáról Daniel Ricciardo, aki a negyedik helyről a hetedikre csúszott vissza a rajtot követően.

Az első kör végén így alakult a top10 sorrendje: Rosberg, Bottas, Hülkenberg, Kvjat, Ricciardo, Pérez, Massa és Hamilton.

hamilton_hungaroring_3.JPG

A kilenc-tizedik körnél a visszaesők megkezdték a felzárkózás. Ricciardót csapattársa, Danyiil Kvjat elengedte (csapatutasításra), ami után az ausztrál sikeres támadást indított Hülkenberg ellen az ötödik helyért. Közben Hamilton átugrotta Massát, majd két körrel később további egy-egy helyet fogott minkét versenyző. Vettel ekkor bő két másodperccel vezetett Räikkönen előtt, Rosberg pedig nagyjából három másodperccel maradt el a finntől.

A 19. körben kicsivel hátrébb történt egy incidens az 1-es kanyarnál, amikor Sergio Pérez próbálta megelőzni Pastor Maldonadót, aki eltalálta a Force India hátulját. Pérez egy kipördülés után folytatni tudta a verseny, Maldonado pedig áthajtásos büntetéssel vezekelt.A venezuelai később további két szabálytalanságba szaladt bele, amiért újabb büntetések vártak rá. 

A 14. körtől megkezdődtek az első kerékcserék. Legkésőbb az első négy helyezett, Vettel, Räikkönen, Rosberg és Ricciardo ment be friss gumikért. Hamilton a 20. körben az ötödik helyről hajtott ki csapatához, és ugyanide tért vissza Bottas és Hülkenberg elé. Csapattársa a következő körben érkezett, Vettel és Ricciardo a 22. körben váltott, majd eggyel később jött a finn világbajnok is. Az első ötös közül csak Rosberg és Ricciardo kapott keményebb abroncsokat, a többiek lágy keverékeken folytatták.

Mögöttük Bottas, Hülkenberg, Kvjat, Verstappen és Alonso autózott pontszerző helyeken az első kiállásokat követően.

A boxlátogatások során a stewardok még egy büntetést kiosztottak, mégpedig Romain Grosjeannak, akit veszélyesen engedett ki csapata. A Lotus Massa Williamsét veszélyeztette, amiért a franciát öt másodperces büntetéssel sújtották.

A folytatásban Hamilton Ricciardo levadászására indult, és a 29. körben helyet is cseréltek az 1-es kanyarban, és a brit üldözőbe vette márkatársát, aki a közepes keverékeken egyre nagyobb távolságra került a Ferrariktól. A maranellóiak finn bajnokánál ugyanakkor problémák merültek fel, és arra panaszkodott, hogy gyengül a motor. Ez persze a körein is meglátszott, majd kiderült, hogy az energia-visszanyerő rendszer megadta magát.

A kerékcsere második hullámában is a top5 maradt utoljára. Ezt egy virtuális biztonsági autós fázis alatt tudták le a 43 és 44. körben, ugyanis előzőleg Hülkenberg Force Indiájáról leesett az első szárny, ami után a német gumifalban kötött ki. A törmelékek miatt végül ténylegesen behajtott a biztonsági autó, ami újra összerázta a mezőnyt.

hulkenberg_hungaroring.JPG

A SafetyCar mögött Vettel, Räikkönen, Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Bottas, Verstappen, Kvjat, Alonso, Sainz sorrend alakult ki a pontszerző helyeken. Az első négyes keményebb abroncsokon folytatta, Ricciardo viszont lágy Pirelliket kapott. 

20 körrel a leintés előtt indult újra a futam, és Ricciardo már támadta is Hamiltont. A nagy harcban össze is értek, és a Mercedes elsőszárnya megsérült. Emiatt Hamiltonnak újra ki kellett állnia, ráadásul később meg is büntették az ausztrállal történt koccanás miatt. Előzőleg a csatában a Red Bull győzött, és pár kanyarral később a hibrid rendszer nélkül csak küszködő, az újraindításnál harmadik helyre visszaeső Räikkönent is levadászta. A finn az 53. körben ki is állt egy rendszer újraindításra, ami után csak a mezőny hátsó régiójába tért vissza, de később kiderült, hiába állt ki, az ERS nem javult meg. Végül az 56. körben Räikkönen beparkolt a garázsba. 

raikkonen_hungaroring.JPG

A mozgalmas újraindítás utáni körökben alaposan átrendeződött a top10 sorrendje: Vettel, Rosberg, Ricciardo, Kvjat, Verstappen, Alonso, Grosjean, Sainz, Button és Maldonado. Hamilton 10 körrel a leintés előtt a 13. helyen állt, a két Williams előtt. Bottas még egy deffekt miatt esett hátra az újraindítás után. 

Ez a sorrend az utolsó körökben tovább változott, ráadásul egy baleset miatt. Ricciardo hosszú körökön át loholt Rosberg mögött, majd a 64. körben támadást indított, ami egy ütközéssel ért véget. A Mercedes egy defekttel, Ricciardo pedig sérült első szárnnyal volt kénytelen behajtani a csapathoz. Az ausztrál vissza tudott térni a harmadik helyre, Rosberget azonban végül csak nyolcadikként intette le a kockás zászló. A versenybírók vizsgálták az esetet, de egyik pilóta sem kapott büntetést. 

riccirdo_rosberg.JPG

Kettőjük incidensének köszönhetően Kvjat ért fel a második helyre, és bár ő is kapott egy időbüntetést, de ez az eredményét nem befojásolta.  

Ricciardo mögött a Toro Rosso újonca, Verstappen lett a negyedik úgy, hogy a futam során ő is beleszaladt egy áthajtásos büntetésbe. Verstappen még az újraindítás után Bottas autójának koccant neki, ami a Williams defektjével végződött. A McLaren szép csendben mindkét autóval pontot szerzett, így jó hangulatban mehetnek nyári szünetre. Alonso ötödik lett, Button pedig kilencedikként ért be Hamilton, Grosjean és Rosberg triója mögött. Az utolsó pontszerző hely a sauberes Marcus Ericssoné lett. A Williams idén második alkalommal nem tudott pontot szerezni - Massának és Bottasnak meg kellett elégednie egy 12. és egy 13. hellyel. Rajtuk kívül csak a Force India és a Marussia távozik pont nélkül Magyarországról. 

ferrari_hungaroring.JPGA versenynek összesen négy kiesője volt, Hülkenberg, Pérez, Räikkönen és Sainz személyében. 

Vettel idei második diadalát követően megköszönte csapatának a nagyszerű munkát, majd Jules Bianchinak ajánlotta győzelmét, és ugyanígy tett Kvjat is az első dobogós eredményével, és persze Ricciardo szintén a francia emlékének ajánlotta dobogóját. 

 

 

 

hungaroring_dobogosok.JPG

A Magyar Nagydíj végeredménye: 

         Versenyző Csapat Kör    Idő/Hátrány 
1 Sebastian Vettel Ferrari 69 1:46:09.985
2 Danyiil Kvjat Red Bull/Renault 69 15.700
3 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 69 23:13.50
4 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 69 23:13.50
5 Fernando Alonso McLaren/Honda 69 23:13.50
6 Lewis Hamilton Mercedes 69 23:13.50
7 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 69 23:13.50
8 Nico Rosberg Mercedes 69 23:13.50
9 Jenson Button McLaren/Honda 69 23:13.50
10 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 69 23:13.50
11 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 69 23:13.50
12 Felipe Massa Williams/Mercedes 69 23:13.50
13 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 69 23:13.50
14 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 69 23:13.50
15 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 67 2 kör
16 Will Stevens Marussia/Ferrari 65 4 kör
- Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 60 kiesett 
- Kimi Räikkönen Ferrari 55 kiesett
- Sergio Pérez Force India/Mercedes 53 kiesett
- Nico Hülkenberg Force India/Mercedes 41 kiesett

 

A világbajnokság állása 10 futam után  

FormaNet, Varga Viktória

000 facebook_banner.jpg

 

Szólj hozzá

ferrari f1 forma-1 hungaroring vettel magyar nagydíj formula-1