2015. sze 26.

F1 Kimi csalódott, Vettel sajnálkozik, a Renault megment, Alonso cáfol - Villámhírek az elmúlt 24 órából

írta: FormaNet
F1 Kimi csalódott, Vettel sajnálkozik, a Renault megment, Alonso cáfol - Villámhírek az elmúlt 24 órából

Hatalmas baleset, megkönnyebbülés a Mercedesnél, kettős érzés a McLarennél, a Renault mentheti meg 400 dolgozó állását, csalódottság és sajnálkozás a Ferrari pilótáinál, Alonso cáfolja  barátja és egykori menedzsere, Flavio Briattore által elindított pletykákat.

kvyat_baleset.JPG

 

Kvjat elismert, újonc hibát vétett a szuzukai időmérőn

Hatalmas balesettel ért véget a Japán Nagydíj időmérő edzése, miután a Red Bull orosz versenyzője, a 10-es kanyarnál lesodródott a pályáról, majd a gumifalról visszapattanva a kavicsában állt meg. Kvjat szerencsére sértetlenül szállt ki a kocsiból, ami viszont rommá törött. "Ez egy újonc hiba volt. Két kerékkel rámentem a fűre, és ennyi volt. Mivel nem volt ott bukótért, így várható volt, mi lesz a vége. Elnézést kérek a srácoktól, mert kemény hetek állnak mögöttük, most pedig még exta munkát is csináltam nekik” – nyilatkozta később Kvjat.

A Mercedes megkönnyebbült

Bár túl nagy meglepetést nem okozott az újabb Mercedes első sor, de a csapatfőnök, Toto Wolff, valamint Paddy Lowe technikai vezető bevallotta, kissé megkönnyebbültek a szingapúri visszaesés után. Bár előzetesen is számítottak arra, hogy a múlt heti formát maguk mögött hagyták, ugyanakkor azt is sejtették, hogy az ellenfelek közelebb kerültek. Wolff örül annak, hogy Nico Rosberg és Lewis Hamilton elsőségével most maguk mögött hagyták a kudarcot, amiből tanulni fognak, és kicsit fellélegezhetnek.

Button furcsa hiba miatt frusztrál, miközben Alonso élete legtökéletesebb szuzukai körét futotta

Jenson Button idén 10. alkalommal esett ki a Q1-ben, így mondhatjuk, hogy túl nagy meglepetés nem történt, most viszont egy furcsa csapat hiba is közrejátszott ebben. „Nem mondták meg, hogy milyen motorbeállítást használjak, ezért rosszul választottam, és az elektromotor a kör felénél lemerült. Nem követhetünk el ilyen apró hibákat, hiszen ennél sokkal nagyobb gondokkal kell megküzdenünk”- mérgelődött a brit. Csapattársa ugyanakkor maximálisan elégedett volt 13. helyével, mert úgy érezte, lehetőségeihez képest mindent „kifacsart” az autóból, sőt azt mondta, hogy egész pályafutása során nem futott még ilyen tökéletes kört Szuzukában.

Szinte bizonyos a Renault gyári csapat visszatérése

lotus_suzuka.jpg

Az elmúlt hetekben számtalan hír jelent meg arról, hogy a Genii Capital tulajdonában lévő Lotus F1 Team komoly anyagi problémákkal küzd. A Japán Nagydíjra az odáig fokozódott, hogy a csapat még a szállítást sem tudta időre megoldani a rengeteg kifizetetlen számla miatt. A bajt tovább növeli, hogy az alakulat a nyári hónapokban az adóhatóságnál is tetemes tartozást, 2,7 millió fontot halmozott fel, így az ügy már a bírósági szakaszba lépett. Úgy tűnik, egyedül a Renault érkezése mentheti meg az alakulatot és a nagyjából 400 munkatárs állását. A Genii Capitalt, mint befektető csoportot elsősorban a pénzügyi érdekek fűzték eddig is a száguldó cirkuszhoz, és már évekkel ezelőtt is próbáltak befektetőt találni, most a hírek szerint 65 millió fontért adják el a részesedés 65 százalékát a francia gyártónak.

Azt, hogy miért érdeke a Renault-nak egy csőd közeli csapatot megvenni, csak találgatni lehet, de minden bizonnyal presztízs okok is közre játszhatnak a dologban. A franciák voltak, akik a leghangosabban szorgalmazták az új, 1,6 literes turbómotorok bevezetését, ám úgy tűnik, a Red Bullal véghezvitt sikerek után, az új motorformulával jelentősen megingott a márka imázsa, a jelenlegi gyenge szereplés okán. Ez pedig komoly hatással van a cég és a közúti autók megítélésére és természetesen az eladásokra is.   

Räikkönen csalódott, Vettel kicsit sajnálkozik

kimi_suzuka.jpg

A Ferrari finn pilótája úgy érzi, az időmérő harmadik részében több volt benne, mint a megszerzett hatodik hely, ám a poros zászló megakadályozta, hogy egy igazán jó kört fusson.

„A vége meglehetősen kiábrándító volt. Végig jó volt a tempónk, de az időmérő utolsó részében az első köröm közepesre sikeredett. Azután jött a piros zászló így elég vacak lett az eredmény. Egy közepes kör sikerült csak. Sokkal többet éreztem, de végül a piros zászló miatt már nem tudtam megcsinálni."

Kimi csapattársa, Vettel a szingapúri győzelem után kicsit sajnálja, hogy a Mercedesek visszatértek az élre.

„Sajnos visszatért a sorrend, és ismét ugyan olyan versenyképesek, mint amit egész évben láttunk tőlük. A Williams és a Red Bull lesz a legfőbb riválisunk.”

Alonso elutasítja a pletykákat

alonso_suzuka.jpg

A McLaren spanyol pilótája cáfolta azt a Flavio Briattoréhez – barátjához és egykori menedzseréhez - köthető híresztelést, mely szerint szerződése lejárta előtt elhagyná a wokingi alakulatot, mivel nem biztosítottak számára versenyképes autót. Amikor Fernandótól azt kérdezték elkötelezett-e a McLaren iránti, Briattore nyilatkozata kapcsán, a kétszeres világbajnok így felelt:

„Határozottan. Azt tudom mondani, hogy nem megyek máshová. Bízom ebben a projektben. A McLaren és a Honda is nagy potenciállal rendelkeznek. és csak idő kérdése, hogy mikor nyernek. Sajnos most nehéz időket élünk, és meglehetősen gyenge volt a kezdés, de folyamatosan haladunk, ahogy csak tudunk, és reméljük, hogy minél hamarabb véget ér ez az időszak. Boldognak érzem itt magam, és elégedett vagyok a fejlődéssel, és a kihívással, ami előttünk áll, a filozófiával és a fegyelemmel, amit a munkában megtaláltam idén, az egyik legnagyobb csapatnál és motorgyártónál. Tehát élvezem, ahogy javulnak a dolgok, és ahogy haladunk, de nem titok az sem, hogy azért vagyunk itt, hogy győzzünk és azért, hogy harcoljunk a világbajnoki címért.”

A Japán Nagydíj időmérőjéről itt olvashattok

 konyv_banner_1.JPG

 

000 facebook_banner.jpg

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

lotus forma1 kimi raikkonen fernando alonso japán nagydíj jenson button sebastian vettel