2015. sze 29.

Veszélyben Silverstone, Ecclestone tagad, EU vizsgálat az F1-ben - Villámhírek az elmúlt 24 órából

írta: FormaNet
Veszélyben Silverstone, Ecclestone tagad, EU vizsgálat az F1-ben - Villámhírek az elmúlt 24 órából

Ismét nagy veszélyben a Silverstone-i futam - A kivonulás sokba kerülne a Red Bullnak - EU vizsgálat indul az F1 ügyeivel kapcsolatban - Ecclestone tagad - Grosjean ferraris ülésről álmodik 

silverstone_4.JPG

Ismét veszélyben a Silverstone-i futam

Úgy tűnik, Bernie Ecclestone tovább „kényszerítőzik” a hagyományos európai pályákkal. A Brit Nagydíjnak helyet adó Silverstone F1-es jövője ismét bizonytalanná vált, és az ok nem másban, mint a pénzben keresendő. A pálya pár éve komoly fejlesztéséket tett, azt követően, hogy az F1 teljhatalmú ura kemény kritikával illette az ottani állapotokat. Ecclestone akkor úgy fogalmazott, a pálya állapota olyan, mint ha egy harmadik világbeli országban lenne. Úgy tűnik azonban, hogy a „Szárny” megépítése és az egyéb fejlesztések nem hatottak meg a fehér lovagot. Számára a díszletnél is előre valóbb a futamrendezés jogdíja.

Jelenleg Silverstone 16 millió fontot fizet, ami minden évben öt százalékkal emelkedik. A pálya üzemeltetője, a British Racing Drivers 'Club (BRDC) a jogdíj megfizetése és a hátralékok rendezése miatt már kénytelen volt 280 hektár területet értékesíteni, ami csupán rövidtávú megoldás volt, ám ezzel jelentős bevételtől estek el a bérleti díjak elmaradása miatt. A bankok - ismerve a pálya bizonytalan anyagi helyzetét - egyre nehezebben adnak hitelt, vagy banki garanciát a kifizetések biztosítékaként.

Silverstone ügyvezetője, Patrick Allen a Daily Telegraph-nak így nyilatkozott:„Tudom garantálni a jövőt? Nem, nem tudom. Kezemet a szívemre téve tudom azt mondani Mr Ecclestone-nak, hogy ne aggódjon, a pénze abszolút biztonságba van az elkövetkező tíz évre nézve? Nem tudom. Ha megszűnne a szerződés, az nagyon szomorú lenne mind Silverstone, mind az autóversenyzés mind pedig Nagy-Britannia számára.”

A jegyárak növelése már nem lehet megoldás, hiszen az egyik legdrágább helyszín a brit pálya, így az a nézőszám csökkenését eredményezné és a jelek szerint a kormánytól sem várható hathatós segítség.

A kivonulás sokba kerülne a Red Bullnak

Továbbra is bizonytalan a Red Bull F1-es jövője, miután a csapatvezetés és a tulajdonos, Dietrich Mateschitz a napokban egyértelművé tette, ha nem kapnak versenyképes erőforrásokat 2016-ra, úgy értelmetlennek látják a folytatást. Az F1 gazdasági hátterével is foglalkozó szakíró, Joe Saward saját blogján arról számolt be, hogy a széria elhagyása igen költséges lenne a Vörös Bikáknak, ugyanis 2020-ig köti őket egy megállapodást, ami anno még a Formula One Managementtel köttetett.

„Dietrich Mateschitz az osztrák erőkben sétálgatva elgondolkodhat azon, , hogy kivonulnak az F1-ből, de nem valószínű, hogy ez megtörténik, mert az az F1 Menedzsmenttől kapott extra pénzekért cserébe vállalták, hogy legalább 10 évig (2020-ig) a sportban maradnak. Van egy büntetőrendszer, ami azt jelenti, hogy a korábbi kivonulásért egy milliárd dollárt kell fizetni. Ez az összeg évenként 100 millióval csökken, szóval a Red Bull távozhat, ha 500 millió dollárt kifizet a Formula-1 Menedzsmentnek”- írta Saward.

EU vizsgálat indul az F1 ügyeivel kapcsolatban

A kis- és középcsapatok jó ideje kritizálják már a Formula-1 bevételeinek aránytalan elosztását, és most a Sauber és a Force India lépett. A két csapat panaszt nyújtott be az Európai Unióhoz az ügyben, hogy bizonyos kiváltságok nem felelnek meg az európai versenyszabályoknak. Erről a Force India közleményben a következőket írta: „Sahara Force India egyike annak a két csapatnak, mely panaszt tett az Európai Uniónál, melyben megkérdőjelezi a Formula-1 irányításának rendszerét, a bevételek elosztását, és a szabályalkotás folyamatát. Amíg az eljárás folyamatban van, addig nem kívánunk ennél többet hozzáfűzni az ügyhöz.”

Ecclestone cáfol

A szuzukai versenyhétvégén a Mercedes sérelmezte, hogy autóit alig lehet látni a közvetítéseken, sőt csapatvezetés ironikusan megjegyezte, a közvetítést látva úgy tűnt, mintha ott sem lennének a mezőnyben. A pletykák szerint ez Bernie Ecclestone műve volt, mégpedig azért, mert az F1 nagyura megorrolt a Mercedesre, amiért nem kívánnak motort szállítani a Red Bull Racingnek. A brit milliárdos természetesen tagadja, hogy ő intézte volna, bár elismerte, a japán rendezők talán valóban túlzásba estek.

„Semmiféle manipuláció nem volt. Néhány hete volt egy beszélgetés a közvetítésekkel kapcsolatban, ahol megállapodtunk, hogy nagyobb hangsúlyt kap a középmezőny, hiszen már unalmas állandóan az élen álló autókat mutatni, ráadásul ezzel a középcsapatokat is segítjük. Szerintem Lauda és Wolff is tisztában van ezzel. Lehet, hogy a Japán Nagydíj rendezője kissé túlzásba esett, de nem én utasítottam erre."

Grosjean ferraris ülésről álmodik

Valószínűleg néhány óra múlva a Haas F1 Team bejelenti Romain Grosjean szerződtetését, ami tulajdonképpen már nyílt titok, és a Japán Nagydíj hétvégéjén maga a francia versenyző is elmondta, a jövőben új kihívásokra vágyik. A Haas jövőre Ferrari motorokkal lép be a szériába, és emellett más technikai segítséget is kap az olasz gárdától, sőt sokan a Ferrari „B” csapataként emlegetik. Így Grosjeannak ez egy lépcsőfok lehet a legendás alakulathoz, és nem titkoltan ez a vágya.

„Mindenki számára, aki az autósportban dolgozik - mérnökök, szerelők, versenyzők –, a Ferrari jelenti az álomcsapatot. A vörös szín valami egészen különleges. Jó lenne a jövőben oda kerülni, de ehhez még kell néhány lépés”- fogalmazott Grosjean a Sky Sportnak.

 konyvajanlo.jpg

FormaNet, Varga Viktória

000 facebook_banner.jpg

Szólj hozzá

f1 forma-1 red bull ecclestone silverstone haas grosjean formula-1 f1-hírek