2015. okt 06.

F1 A Mercedes örülne a három autónak, a Red Bull kifut az időből - Villámhírek

írta: FormaNet
F1 A Mercedes örülne a három autónak, a Red Bull kifut az időből - Villámhírek

A Mercedes támogatja a három autós csapatot - A Red Bull lassan kifut az időből - Fernando Alonso hétvégén 250. nagydíjára készül - A Haas F1 Team főnöke nem hisz a költségcsökkentésen

rajtracs.JPG

 

A Mercedes támogatja a három autós csapatot

A kis- és középcsapatok évek óta anyagi nehézségekkel küzdenek, ráadásul egyelőre a Red Bull és a Toro Rosso jövő éve is kérdéses. A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff szerint a mezőny megfogyatkozását könnyen lehetne orvosolni három autós csapatokkal, amit még izgalmasnak is találna.

"Ha kiszállna valamelyik csapat, ahogy ez a Lotus kapcsán nemrég fel is merült, akkor harmadik autókkal fel lehetne tölteni a rajtrácsot. Szerintem ez egy nagyon izgalmas ötlet. Mondjuk az jobb lenne, ha a Red Bull is és a harmadik autó ötlete is maradna, mert így 27-28 fős is lehetne a mezőny, és a fiatal versenyzők is lehetőséget kapnának. Ez azonban egyértelműen egy vészforgatókönyv, most a legfontosabb, hogy mindenki maradjon.”

A Red Bull lassan kifut az időből

A Red Bull Racing továbbra sem tudja, jövőre milyen motorral folytatja (ha folytatja) Formula-1-es szereplését, ami kezd kellemetlen lenni a jövő évi projekten dolgozó részleg számára. A csapatfőnök, Christian Horner is elismeri, hogy az idő előrehaladtával hátrányba kerülnek, ugyanakkor továbbra hisz abban, hogy még nem késtek le semmiről.

„Az én feladatom, hogy amint megtudjuk milyen motorokat kapunk, biztosítsam az átállást, de egyelőre még nincs megoldás ebben az ügyben. Egyértelmű, hogy a többiek előnyben vannak velünk szemben, de vagyunk olyan magas szinten, hogy megbirkózunk ezzel. Mindenki nagyon motivált, de nem akarjuk olyan formában folytatni, amilyenben az elmúlt másfél évben voltunk. Most október van, a mérnökeink pedig már tudni szeretnék, merre tovább, mi lesz az RB12-vel. Hogy mikorra szeretnénk a megoldást? Két héttel ezelőttre. Beszéltem Adrian Newey-val, és ő azt mondta: ’Christian, szükségünk van válaszra. Hogy mi lesz elől és hátul az autóval, azt tudom, de most már azt is tudni kéne, hogy mi lesz a közepével.’ És itt nem csak a motorról van szó, hanem a hűtésről, ami meghatározza az oldaldobozok kialakítását, aztán a váltóról, amitől pedig a hátsó rész kialakítása függ”- ecsetelte Horner, és hozzátette, hogy továbbra is folynak a tárgyalások a Ferrarival és a Mercedesszel is.

Fernando Alonso 250. nagydíjára készül hétvégén

„Ez a hétvége különleges lesz számomra, mert ez lesz 250. nagydíjam a F1-ben. Nem is álmodtam erről, amikor 2001-ben megérkeztem ide” – írta Twitter csatornáján a kétszeres bajnok, aki immár 14. szezonját tölti a királykategóriában. Két világbajnoki címe mellett Alonso háromszor volt második (2010, 2012, 2013), és egyszer harmadik (2007) a vb pontversenyben, és eddigi pályafutása során 32 futamgyőzelmet és összesen 97 dobogós helyezést szerzett. 22 alkalommal rajtolhatott pole pozícióból, 21 verseny megfutott leggyorsabb kör szerepel a neve mellett, és eddig 1778 pontot gyűjtött.

Nem valószínű, hogy a spanyol hétvégén nagy sikerrel ünnepelheti ezt a mérföldkövet, viszont csapata, a McLaren minden bizonnyal beállítja saját negatív rekordját, a győzelem nélküli időszak tekintetében. Eddig ugyanis zsinórban 53 nagydíj volt a legtöbb, amikor a wokingiak nyeretlenül távoztak (1977-és 1981 között) egy-egy helyszínről. Jelenleg 52-nél tartanak, és elég valószínűtlen, hogy Alonso vagy Button futamgyőzelmet arat Szocsiban. Utoljára a McLarennel Jenson Button tudott nyerni még 2012-ben, a Brazil Nagydíjon.

A Haas főnöke nem hisz a költségcsökkentésben

A minap Ron Dennis, most pedig a jövőre debütáló Haas F1 Team főnöke, Gene Haas mondta el kritikáit a költségcsökkentéssel kapcsolatban. Az amerikai szerint felül kellene vizsgálni ezeket a korlátozásokat.

„Mindig változtatnak a szabályokon, hogy próbálják csökkenteni a költségeket, de minden alkalommal még több kiadást generálnak. Állítólag ez az autósport csúcskategóriája, és nem vagyok benne biztos, hogy ezek a korlátozások a sport előnyére válnak. Meglehet, hogy a kisebb csapatoknak megfelel, hiszen ők próbálnak spórolni, de az F1-ben a határokat feszegetjük. Aerodinamikai szempontból bevezették a tesztkorlátozást, de ezzel arra kényszerítik a csapatokat, hogy más területen költsenek el még több pénzt.”

konyvajanlo.jpg

FormaNet, Varga Viktória

 000 facebook_banner.jpg

Szólj hozzá

mercedes f1 forma-1 red bull fernando alonso formula-1 f1-hírek villámhírek haas f1 team