2015. okt 17.

F1 Vettelnek nincs jövőképe, Lauda mint egy nyárspolgár - Villámhírek az elmúlt 24 órából

írta: FormaNet
F1 Vettelnek nincs jövőképe, Lauda mint egy nyárspolgár - Villámhírek az elmúlt 24 órából

Az Orosz Nagydíj után, az Amerikai Nagydíj előtt is zajlik az élet a száguldó cirkuszban. A csapatok a Pirellit akarják tárgyaló asztalhoz ültetni, egymásnak ugrott Niki Lauda és Monisha Kaltenborn, Vettel egyelőre nem törődik az F1 utáni életével és úgy tűnik, Mr Ecclestone nem nagyon hisz a demokráciában.


vettel_elegedett.JPG

Vettelt egyelőre nem érdekli, mi lesz vele az F1 után

Bernie Ecclestone nemrég komoly kritikával illette a négyszeres világbajnokot, mondván, a pályán kívül ritkán jelenik meg különböző eseményeken, így nem sokat tesz a száguldó cirkusz népszerűsítéséért. A napokban egy interjú során erről is faggatták a német bajnokot, ismét Hamiltonnal összevetve, mi szerint a Mercedes bajnoka mind a zenében, mind a divatban, mind a dizájn területén kipróbálta már magát.

Vettel az F1 utáni életéről így vélekedett: „Az én életmódom nagyon különböző. Boldoggá tesz az, amit jelenleg csinálok, és nem igazán gondolkodom azon, milyen lesz az életem az F1 után. Az viszont nagyon igaz, hogy tíz év múlva már nem leszek itt, de biztos vagyok benne, hogy akkor majd találok valamit magamnak. Egyetértek azzal, hogy olyan valamit kell találnom az F1 után, amiben van kockázat, mert ha hirtelen unatkozni kezdenék, azzal elpazarolnám az életemet. Az F1 nagyon intenzív, amit egyszer majd egyik napról a másikra kell befejezni. Szóval igen, akkor feltétlenül kell találnom valamit, ami erősen kitölti az űrt, mert különben egy szomorú fickó válna belőlem."

 

Ecclestone szerint az F1-ben nincs helye a demokráciának.

ecclestone_es_a_demokracia.JPG

Az Orosz Nagydíj alatt az F1 teljhatalmú ura interjút adott az orosz RT tévécsatornának, ahol érdekes véleményeket fogalmazott meg.

Ecclestone Putyin kapcsán elmondta, magát tartja az orosz elnök legnagyobb támogatójának és úgy gondolja, Oroszországnak nem azért van szüksége az F1-re, hogy az kellő PR legyen a külföld felé. Az F1-ben jelenlévő demokráciáról így fogalmazott: „Először is nem hiszem, hogy lenne helye a demokráciának. Azt hiszem, ha az emberek többé-kevésbé egyetértenek azzal, amit csinálsz, és támogatnak is abban, az úgy tűnhet, mintha demokrácia lenne. Az a baj a mai világgal, hogy kevés a valódi vezető. Ha szétnézünk az országokban, és valakit megpróbálnánk kiemelni, az nem lenne egyszerű. Csak olyan embereket találnánk, akik azt hiszik, hogy tudnak tenni bármit is, de ez nem így van” – vélekedett a FOM vezére.

 

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn Lauda kritikáira reagált.

lauda_es_kaltenborn.JPG

Mint az már ismert, két Formula1-es alakulat, a Sauber és a Force India is az Európai Versenyhivatalhoz fordult panasszal, a száguldó cirkusz pénzügyi elosztása kapcsán, mondván, az ellentétes az európai joggal és a versenyszellemmel, hiszen negatívan diszkriminálja a közép- és kis csapatokat. A hivatkozott EU szabályzás 101 és 102 cikkelye tilt minden olyan szerződést, mely korlátozza a versenyt, vagy lehetőséget ad bármely fél számára az erőfölénnyel való visszaélésre.

Niki Lauda, a Mercedes általános elnöke - mint az egyik kiemelten kedvezményezett csapat oszlopos tagja - ezért komoly kritikával illette honfitársát, az indiai származású, ám Ausztriában élő csapatfőnököt.

„Minden szabályozva van az utolsó pontig. Ezt minden csapat aláírta, ezért saját maguk a felelősek. A Sauber inkább harcolna saját tehetetlensége ellen, minthogy a nagycsapatok ellen mozgósít” – fogalmazott a háromszoros világbajnok.

A válasz nem váratott sokáig magára. A Sauber csapatfőnöke Lauda kritikáira így reagált: „Ha Mr Lauda nem érti az ügyünket és érveinket, az azért lehet, mert vagy nem nagyon érdeklődött utána, vagy egyszerűen csak nem sikerült megértenie. Meglepő, hogy egy olyan világcég, mint a Daimler, prominens képviselője úgy viselkedik, mint egy nyárspolgár és hamis állításokat hoz nyilvánosságra.”

A csapatok beleszólást akarnak a Pirelli terveibe

Az Orosz Nagydíj során került nyilvánosságra az a tény, hogy Bernie Ecclestone megállapodott a  Pirellivel, hogy 2017-2019 között továbbra is az olasz gyártó lesz az F1 beszállítója. A megállapodást ugyan még szentesítenie kell a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA), ám ez már csak formalitás. A csapatok azonban beleszólást szeretnének abba, hogy milyen gumikat szállítson a cég. Sokan úgy vélik, ideje lenne leülni a Pirellivel és az abroncsokkal kapcsolatosan egyeztetni, ki mit szeretne a jövőre nézve.

A Mercedes motorsport főnöke, Toto Wolf így fogalmazott: „Most legalább elég korán megtudtuk ki lesz a partner. Itt vannak a 2017-es új szabályokhoz kapcsolódó fejlesztések, gyorsabb autókat fogunk gyártani, és egyértelmű, hogy az abroncsok ehhez jelentős részben hozzájárulnak, hogy ez sikerüljön. Tudjuk, hogy a srácok régóta azon dolgoznak, hogy a legjobbat hozzák ki ebből.”

Wolf elismerte, hogy a Pirellinek - annak ellenére, hogy komoly erőfeszítéseket tesznek - gyakran vannak rossz napjai. Éppen ezért tartja fontosnak, hogy leüljenek a csapatok és a beszállító, és közösen dolgozzák ki azt a megközelítést, ami jó a csapatoknak és az olasz gyártónak, ezzel együtt az F1-nek is.

Egyetért ezzel a Ferrari csapatfőnöke Arrivabene is, aki már Belgiumban és Monzában is egyeztetett a Pirellivel. Úgy véli, most még szorosabb együttműködés szükséges, hogy javuljanak a folyamatok.

„Ha ők lesznek a beszállítók, fontos, hogy együtt dolgozzunk, és segítsük őket mind a teljesítmény mind a biztonság és egyéb vonatkozások miatt. Ők is szintén keresik annak lehetőséget, ahogy mi is, hogy hogyan lehetne még látványosabbá, még érdekesebbé tenni az F1-et.”

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

000 facebook_banner.jpg

konyv_banner.JPG

Szólj hozzá

pirelli forma1 niki lauda formula1 bernie ecclestone sebastian vettel