2015. okt 29.

Csőd volt az Amerikai GP, de az F1 még mindig fantasztikus - Villámhírek

írta: FormaNet
Csőd volt az Amerikai GP, de az F1 még mindig fantasztikus - Villámhírek

Csőd volt az Amerikai Nagydíj - Az F1 még mindig egy fantasztikus sport - A Red Bullnak ki kell békülnie a Renault-val - Motorgyilkos lesz a mexikói pálya 

 amerikai_gp.JPG

Csőd volt az Amerikai Nagydíj

A hétvégi ítéletidő nem tett jót a nézőszámnak az Amerikai Nagydíjon. A hivatalos adatok szerint vasárnap 101 667-en látogattak ki a pályára, míg a tavalyi évben 107 778-an nézték a helyszínen a futamot.  (2013-ban 113 163, míg az első, 2012-es futamon 117 429 volt a kilátogatók száma)

A Circuit of the Americas elnöke, Bobby Epstein anyagilag egyenesen pusztítónak nevezte a hétvégét.

"Nagyon nehéz hétvégénk volt. Anyagilag valósággal pusztító. Normális körülmények között nem lett volna probléma az árakkal, de így a kedvezményekkel milliókat buktunk el. Még nagyobb gond, hogy a szurkolók egy része rossz élményeket szerzett, ami miatt lehet, hogy nem jön vissza.”

Az F1 még mindig fantasztikus

Az F1 többségi tulajdonosa, CVC Capital Partners társelnöke, Donald McKenzie a helyszínen nézte meg az Amerikai Nagydíjat, és bár kezdetben azt hitte, hiába utazott Austinba, ám végül nagyszerűen szórakozott. 

„Nagyszerű volt, nem igaz? Gyakran ez történik, ha esik az eső. Örültem Lewis sikerének, és a rajongóknak is. Angliából érkeztem a helyszínre, és már azt hittem, hogy nem lesz semmi a versenyből. Nagyon örültem, hogy végül rendbejöttek a dolgok, és ilyen csodálatos futamot láthattunk. Ez megmutatta, hogy a megfelelő összetevőkkel az F1 még mindig fantasztikus. Szoros csaták voltak, láthattuk, hogy a Red Bullok kevesebb lóerővel is az élen voltak, amíg fel nem rakták a slick gumikat.”

A Red Bull béküljön ki a Renault-val

Legalábbis ezt tanácsolja Niki Lauda, a Mercedes csapatelnöke. Az osztrák legenda szerint ez az egy megoldás maradt, ha az energiaitalos gárda jövőre is versenyezni szeretne a királykategóriában.

"Mit tennék, a Red Bull helyében? A Ferrari azt mondta, nem ad motort, mi pedig nem tudunk, mert már négy csapatot látunk el erőforrással, szóval csak a Renault maradt. Ha őszintén megkérdezném Helmut Markót, hogy túl sokszor nyilatkoztak-e negatívan Renault-ról, biztos azt mondaná, hogy igen. Ha a Red Bull folytatni akarja, és szerintem igen, akkor a Renault-val kell megegyeznie. Ha nem folytatják, az komoly probléma lesz, és nem csak a Red Bullnak, hanem nekünk is” – vélekedett Lauda. Bernie Ecclestone pedig a napokban elárulta, hogy a Red Bullnál azért döntöttek a szakítás mellett, mert azt hitték, megállapodtak a Mercedesszel.

„A Red Bull és Christian (Horner) védelmében elmondanám, hogy azért mondták fel a Renault-val való megállapodásukat, hogy szerződhessenek a Mercedesszel, mert azt hitték, hogy már megegyeztek”- árulta el Ecclestone. 

Motorgyilkos lesz a mexikói pálya

Nem csak az új (átépített) versenypálya kihívásaival kell majd megküzdeniük a csapatoknak és versenyzőiknek, hanem érdekes meglepetéseket tartogathat a hétvége a V6-os turbóknak is, legalábbis a Renault szakembere, Rémi Taffin szerint. Ezek az erőforrások ugyanis eddig még nem üzemeltek a tengerszint felett 2200 méteres magasságban.

„A hűtés biztosan gondot fog okozni, mert a szokásosnál sokkal ritkább levegőben lesz ugyanannyi a motorteljesítmény, és ennek fenntartásához a megszokottnál magasabb fordulaton kell járatni a turbót. Nyilván előzetesen végeztünk szimulációkat, de tudjuk, hogy ez egy ismeretlen terep lesz ebből a szempontból is. Ha valaki nem változtat a hűtési rendszeren, a köridőnél veszít, de ha nem feszegeti a turbó határait, akkor teljesítményben többet veszít. Kérdés, hogy ki milyen messzire mer elmenni. Az biztos, hogy nekünk a verseny után ki kell dobnunk a turbófeltöltőt, mert iszonyatos terhelésnek lesz kitéve.”

Kimi és Seb gőzerővel készül a Mexikói Nagydíjra

Mexikói kollégájuk, Esteban Gutiérrez segítségével...

 

konyvajanlo.jpg

FormaNet, Varga Viktória

 000 facebook_banner.jpg

 

Szólj hozzá

f1 forma-1 mexikó austin amerikai nagydíj formula-1 f1-hírek rakikkonen