F1 Räikkönen az idei tesztek eddigi legjobb idejével zárta az élen
Kimi Räikkönenre ma rámosolygott a szerencse, és nem csak a téli felkészülés eddigi legjobb idejével zárta utolsó tesztnapját, de kivételesen problémamentes programot tudhat maga mögött. A Ferrari mögött Felipe Massa Williamse és Nico Hülkenberg Force Indiája végzett a top3-ban.
Egy érdekességgel kezdődött a teszthét harmadik napja, ugyanis a Ferrarinál Kimi Räikkönen egy kör erejéig kipróbálta az FIA által 2017-re fejlesztett új fejvédő bukókeretet. Állítólag az FIA azért a finn bajnokot választotta tesztelésre, mert ő volt a legkritikusabb a „glóriával” kapcsoltban. Később Räikkönen úgy értékelt, hogy láthatóság szempontjából nincs probléma az új eszközzel.
Ezt követően a finn egy ideig a tabella hátsó felében foglalt helyet, majd nagyjából két órával az ebédszünet előtt a leglágyabb keverékek is előkerültek, és ultralágy Pirelliken a tesztsorozat eddigi legjobb köridejét futotta meg. Idáig Sebastian Vettel neve mellett állt a legjobb idő (1:22.810), amit a német bajnok még múlt héten ért el szintén ultralágy keverékeken, most pedig Kimi 1:22.765-ös köre lett az etalon.
A délelőtt folyamán egyébként több autóra is felkerültek a lágyabb abroncsok, és időmérő szimulációk is bele kerültek a programba. Például a Force Indiánál és a Toro Rossónál is, és versenyzőik, Nico Hülkenberg és Max Verstappen a második-harmadik helyen csak néhány tizeddel maradtak el a Ferraritól.
Nico Rosberg negyedik lett, legjobb idejét pedig a közepes abroncsokkal érte el. A Mercedesnek ma is zsúfolt programja volt – Rosberg a hosszú etapok mellett időmérő szimulációt és rajtgyakorlatokat is végzett. Végül persze ő lett a délelőtt legszorgalmasabb pilótája 81 körrel.
A nap első fele egy piros zászlóval fejeződött be, amikor a Haas csapat versenyzője, Romain Grosjean a 4-es kanyarban kavicságyban ragadt. Az új csapat elmúlt két napja közel sem alakult fényesen, ma azonban a francia pilóta félidőnél már 59 körnél járt. A legkevesebb kört a manoros Pascal Wehrlein teljesítette, de nem lehet elégedett Jolyon Palmer sem, aki mindössze 26 körig jutott a Renault-val.
A nap második felében Lewis Hamilton csapattársát váltva megkezdte a munkát, a Ferrari, a Force India, a McLaren és a Sauber pilótái versenyszimulációt végeztek, a Williamsnél előkerültek a leglágyabb abroncsok, de volt aki ismét szereléssel foglalatoskodott. Ez utóbbi csapatba tartozott a Renault és a Haas, de végül mind Palmer, mind pedig Grosjean csatlakozott társaihoz.
A sorrendet illetően az élmezőnyben annyi változás történt, hogy Felipe Massa a Williamsszel lágy gumikon felkapaszkodott a második helyre Räikkönen mögé. Hülkenberg, Verstappen és Rosberg trió így egy-egy helyet hátra csúszott.
A mezőny nagy része ma is kitett magáért, és a Mercedesen kívül még hét csapat lépte át a 100 kört, és kivételesen nem a címvédő alakulat, hanem a Toro Rosso futott ma legtöbbet. Hamilton ezúttal 62 körig jutott, és mellesleg az utolsó előtti helyen végzett a tabellán.
A délelőtthöz hasonlóan, ismét Grosjean leállása miatt elővett piros zászló vetett véget a munkának. Autója a 10-es kanyarnál állt meg percekkel a leintés előtt, és ezt követően már nem indították újra a tesztet.
Harmadik nap eredménye:
|
Versenyző |
Csapat |
Köridő |
Hátrány |
Kör |
1. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:22,765 |
136 |
|
2. |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:23,193 |
+0,428 |
119 |
3. |
Nico Hülkenberg |
Force India-Mercedes |
1:23,251 |
+0,486 |
137 |
4. |
Max Verstappen |
Toro Rosso-Ferrari |
1:23,382 |
+0,617 |
159 |
5. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:24,126 |
+1,361 |
81 |
6. |
Felipe Nasr |
Sauber-Ferrari |
1:24,768 |
+1,995 |
116 |
7. |
Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:24,870 |
+2,105 |
118 |
8. |
Pascal Wehrlein |
Manor-Mercedes |
1:24,913 |
+2,148 |
46 |
9. |
Danyiil Kvjat |
Red Bull-TAG Heuer |
1:25,141 |
+2,376 |
119 |
10. |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:26,224 |
+3,459 |
97 |
11. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:26:488 |
+3,723 |
62 |
12. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:27,196 |
+4,431 |
77 |
FormaNet, Varga Viktória