2017. már 04.

F1 Öt dolog, amit megtudhattunk az első teszthét alapján

írta: FormaNet
F1 Öt dolog, amit megtudhattunk az első teszthét alapján

A száguldó cirkusz túl van az első kollektív teszthéten, csütörtökön véget ért a hétfőtől négy napon át tartó tesztsorozat. Először láthattuk pályára hajtani a 2017-es F1-es versenygépeket, melyek erősebbek és gyorsabbak, mint az előző évek autói. Mint minden szezonnyitó tesztet követően, most is nehéz, sőt szinte lehetetlen megmondani, mi lehet majd az erősorrend akár csak az első futamon, ám van pár dolog, amit az elmúlt napok alapján tisztán láthatunk. Nézzük, mi az az öt dolog, amit az első barcelonai tesztből kiolvashatunk.

elso_teszt_utan.JPG

A Mercedes továbbra is az élen áll

Több dolog változik, de sok minden ugyanaz marad. Az elmúlt három év totális dominanciája után, a drasztikus szabályváltozások sem tudták lassítani a Mercedes tempóját. A csapathoz idén csatlakozó Valtteri Bottasnak már most sikerült bizonyítania, hogy méltó utódja lehet a tavalyi világbajnok Nico Rosbergnek. A finn pilóta leginkább azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy megfutotta a teszthét legjobb köridejét, 1:19:07 perccel, és ez az idő jobb volt, mint a 2009-ben felállított pályacsúcs, melyet Jenson Button az időmérőn futott meg, 1:20:527-es idővel. Miközben Hamilton és Bottas már versenyszimulációt futott, addig néhány istálló a garázsban szenvedett azért, hogy pályára tudja küldeni idei autóját.

Az eddigiek alapján nyugodtan kijelenthetjük, hogy az ezüst nyilak továbbra is a legnagyobb esélyesként várhatják az Ausztrál Nagydíj rajtját.

 Biztató a Ferrari előrelépése és tempója

A 70 éves Ferrari idei autója, az SF70H a tesztek alapján úgy tűnik, komolyat lépett előre, mint a Mercedes egyik legnagyobb kihívója. Kimi Räikkönen tempójához nem kell sok magyarázat, mint ahogy ahhoz sem, hogy Sebastian Vettelnek szerdán sikerült Bottast maga mögé utasítania, mikor mindketten a lágy gumikon futottak.

A pilóták teszt utáni nyilatkozatai reményt keltőek, Räikkönen szerint kifejezetten jó érzés az autót vezetni, bár a finn világbajnok azt is elmondta, ez valószínűleg jelentős részben az új szabályoknak köszönhető.

Tovább folytatódnak a McLaren megpróbáltatásai

Ahogy a Mercedes előnye megjósolható volt, úgy tűnik, a legendás, nyolcszoros világbajnok csapat, a McLaren további szenvedése is borítékolható. Két évvel azután, hogy a Honda ismét csatlakozott motorbeszállítóként, a wokingi alakulathoz, most úgy néz ki, továbbra is jelentős a lemaradásuk. Ez a lemaradás talán még nagyobb, mint amit valaha megélt az istálló. A megbízhatósági problémák okán az egyik leglassabb és leggyengébb teljesítményt nyújtották, már ha egyáltalán végig tudtak menni a pályán. Az sajnos egyértelműen látszik, hogy három héttel a szezonkezdés előtt nagy bajban vannak. Hogy sikerül-e ledolgozni a lemaradást, még kérdés, ám a jelek szerint a szezon elején örülhet a csapat, ha a középmezőnyben helytáll.

A gyorsabb autók a pilóták számára komolyabb fizikai, erőnléti kihívást is jelentenek

Szerdán Lewis Hamilton arról beszélt, hogy tele van zúzódásokkal és duzzanatokkal, amiket eddig még sohasem tapasztal. A brit világbajnok számára egyértelműnek tűnik, hogy a nagyobb sebesség (főleg a kanyarokban) és az erősebb autók sokkal nagyobb fizikai igénybevételt jelentenek a pilóták számára, ami az első körök során még szokatlan kihívás.

A tavalyi világbajnok, Nico Rosberg (aki már csak a pálya széléről követi nyomon az eseményeket) úgy véli, az új, "szörnyeteg” versenygépek egyfajta gladiátorokat kívánnak a volán mögé, és azt jósolja, hogy a versenyeken dől majd el, ki az igazán fitt és igazán erős pilóta, aki alkalmas az autó vezetésére.

Láthatunk majd pilótát, aki elveszíti a győzelmet csupán azért, mert erősebb fizikumra van szükség, mint amilyenre nekünk volt” – vélekedett a német világbajnok.

A mesterséges eső nem segíti a munkát

Az F1 kizárólagos gumibeszállítója, a Pirelli kipróbálhatta az idei esőgumikat, miután csütörtökön fellocsoltál a barcelonai pályát. A kísérlet azonban nem aratott osztatlan sikert, sokan nem is nagyon éltek a lehetőséggel, mivel nem akarták kockára tenni az autók épségét a korlátozott alkatrészellátás miatt. Így az idei esős abroncsok valódi tesztje még várat magára, és talán a mesterséges esőt sem kell túlzottan erőltetni.

Szólj hozzá

mercedes ferrari f1 mclaren forma1 formula1