2011. ápr 29.

F1 fantázia Rubens Barrichellóval

írta: FormaNet
F1 fantázia Rubens Barrichellóval

Rubens Barrichello az a pilóta, aki a Formula-1 eddigi történelme során a legtöbb versenyen vett részt. 1993 óta tartó F1-es pályafutása óta 307 nagydíjon indult, és ez idő alatt 11 futamgyőzelmet, és összességében 68 dobogós helyezést ünnepelhetett. A Formula1.com jóvoltából most a brazil veterán fantáziavilágába csöppenhetünk, ahol Rubens egy csapatban versenyezne Ayrton Sennával, csapatfőnökként Lewis Hamilton és Robert Kubica párost választaná, és újra megnézne egy Gilles Villeneuve- René Arnoux csatát.


Ha választanod kellene egy várost a világ bármely pontján egy új Formula-1-es utcai pályához, milyen várost választanál, és milyen szempontok alapján döntenél?

Rubens Barrichello: Szeretném egy amerikai városban látni a Forma1-et, ezért úgy gondolom, hogy Austin pont nagyszerű lesz. A múltban voltak már versenyek Las Vegasban és Dallasban - ezeket láttam a tévében – és mind nagyszerű volt.
 
Ha választhatnál egy korábbi világbajnokot csapattársadnak, ki lenne az és miért?
 
RB: Ayrton Sennát választanám. Ez tanulás és harc lenne egyben - mert soha nem tanulhatsz harc nélkül. Soha nem lennék boldog, hogy mögötte kell célba érnem, így a folyamatosan a határon autóznék. Azt hiszem Ő ebben fantasztikus volt, rámenős, és folyton a határokat feszegette.
 
A múlt Formula-1-es újításai között sorakozik az aktív felfüggesztés, a turbófeltöltéses motorok, a hat kerék és sorolhatnánk még… Ha valamelyik innovációt vissza lehetne hozni a múltból, melyik választanád, és miért?
 
RB: Azt hiszem, hogy a turbo motor lenne az. 1000 lóerő segít egy időmérő edzésen megfutni a legjobb időt. Ó bárcsak vezethettem volna egy ilyen kocsit.
 
Milyen innovációkat szeretnél látni a jövőben?
 
RB: Nagyon nehéz látni magad a jövőben valami más dologgal. De el kell fogadnunk, hogy a dolgok változnak, és lehet, hogy ebben a pillanatban azt mondjuk „ezt nem szeretem”, de lehet, hogy az a valami nagyobb biztonságot ad majd a jövőben. Bármit méltányolok, amitől biztonságosabb lesz a versenyzés.
 
Ha csak egy versenypályán vezethetnél életed végéig bárhol a világon vagy éppen a múltból bármelyik közül, akkor mi alapján választanál?
 
RB: Ez könnyű választás lenne. Interlagos lenne az. Otthon maradni és Interlagosban versenyezni fantasztikus lenne, és a pálya is fantasztikus.
 
Maserati, Alfa Romeo, Tyrell, March - csak néhány csapat, akik már nem részesei a szériának. Melyik egykori csapatnál versenyeztél volna legszívesebben, és miért?
 
RB: Szeretem a Formula-1-hez fűződő első emlékeimet, és ezek a Lotushoz, Colin Chapman csapatához fűződnek. Lenyűgöző csapat volt, és valószínűleg közrejátszott abban, hogy úgy döntöttem autóversenyző leszek.
 
Ha tervezhetnél egy F1-es pályát, melybe az összes kedvenc kanyarjaid bekerülhetnének, akkor melyik lenne az a három, amit mindenképpen beraknál?
 
RB: Az Eau Rouge Spából, a silverstone-i Becketts kanyar és az interlagosi hatos kanyar, ami egy beláthatatlan jobbos forduló.
 
Ha visszamehetnél az időben, és 1950-1990-ig bármelyik évtizedben versenyezhetnél, melyik évtizedet választanád, és miért?
 
RB: Az 1980-as évek, mivel az első Formula-1-es emlékeim ebből az időből származnak, és ekkor születtek meg a vágyaim is. 1993-ban csatlakoztam a Formula-1-hez, és akkor az autók külseje már olyan modern volt, mint manapság. A ’80-as években még teljesen eltérőek voltak. Úgy néztek ki, mint egy gyors és dühös pokoli gép.

A jelenlegi Formula-szabályozásban min változtatnál, és miért?
 
RB: Vagyok annyira rugalmas, hogy könnyedén alkalmazkodom a szabályokhoz, tehát nem sokat változtatnék. Most túl sok dolog történt az autóval, ami nem működik kiválóan, de azt mondom, hogy idővel ehhez is alkalmazkodni lehet. A probléma talán az, hogy minden pilóta gyors akar lenni, de ez most elég nehézkes a verseny elején. A tankolás szerintem jó volt, bár lehet, hogy nem túl biztonságos, de ha egy teletankolt kocsival ütközünk, az sem biztonságosabb. Azt hiszem az autókat jobb volt vezetni kevesebb üzemanyaggal.
 
Ha a Formula-1 nagy versenyzői közül ki kellene választanod két pilótát, két különböző korból, hogy megnézd, hogyan versengenek egymás ellen, kik lennének ők?
 
RB: Amit ma már csak a YouTube-on lehet látni, én pedig azt élőben láthattam, az Gilles Villeneuve és René Arnoux csatája. Egyszerűen fantasztikus volt, így őket választanám, és mindössze annyit mondanék „vezessetek!”
 
Ha csapatfőnök lennél, akkor a jelenlegi mezőnyből kiket alkalmaznál? ( persze saját magad és csapattársad kivételével)
 
RB: Nagy rajongója vagyok Lewis Hamiltonnak, és mellette pedig Robert Kubicát szeretném látni. Azt hiszem nagyszerű párosítás lenne.
 
A jelenlegi versenynaptár 19 futamból áll. Ha még egy helyszínt hozzáadhatnál, melyik lenne az, és miért?
 
RB: Ez egészen biztosan egy amerikai verseny lenne. És vissza kellene térnünk Argentínába és Rióba is, persze Interlagost megtartanánk.
 
Egy vacsora-partira vagy hivatalos, ahová magaddal vihetsz négy ember a motorsportok világából, akár a múltból is. Kiket hívnál meg?
 
RB: Nagyon szórakoztató volt nézni annak idején Gerhard Bergert és Ayrton Sennát, szóval kettőjüket biztosan meghívnám. Melléjük még Felipe Massát, és magát a nagymestert, Juan Manuel Fangiót.
 
 
 
 
 
 
 
Ha lehetőséged nyílna egy F1-es autót vezetni a múltból (kivéve mostani csapatod autói) Melyikbe ülnél bele?
 
RB: Az első autó amit megcsodáltam, az egy Renault volt, amikor öt éves koromban édesapám elvitt egy tesztre az interlagosi pályára. Azt az autót szeretném vezetni, mert ez az én első emlékem. Ebben a korban még csak arról álmodsz, hogy egyszer odajön hozzád egy srác, és megkérdezi „Akarod vezetni ezt az autót?”, és te azt válaszolod, hogy „Természetesen!”. Otthon még mindig megvan ennek a kocsinak a modellje.
 
Tetőtéri medence, teke pálya, sushi bár - csak néhány dolog, ami a legtöbb F1-es lakóautóban nem található meg. Ha hozzátehetnél egy dolgot a csapatod lakóautójának felszereléseihez, berendezéseihez, akkor mi lenne az?
 
RB: Ha lenne egy medence az egyik lakóautónkban, akkor azt hiszem a közönség sosem látná a versenyzőket, így ez nem biztos, hogy jó ötlet lenne. A Paddock egy rendkívüli hely, minden egy helyen van, szobáktól a tökéletes vendéglátásig, minden. Egyszóval egy fantasztikus munkahelyi környezet. Tökéletes, úgy ahogy van.
 
Képzeld el, hogy most nyerted meg a világbajnoki címet. Hová mennél ünnepelni, és milyen ünnepi menüt választanál?
 
RB: Minél hamarabb visszatérnék Braziliában, és elmennék a churrascariába (ez egy brazil steakhouse) az összes barátommal, ami nagyjából 300 embert jelentene. A churrascaria egyértelműen a legjobb hely egy ilyen partihoz.

 

Szólj hozzá

f1 formula 1 rubens barrichello