2017. máj 28.

F1 Kettős Ferrari győzelem született Monacóban

írta: FormaNet
F1 Kettős Ferrari győzelem született Monacóban

Sebastian Vettel idei harmadik győzelmének örülhetett a Monacói Nagydíj végén, mögötte a pole-ból rajtoló, és egy ideig élen álló csapattársa, Kimi Räikkönen végzett, a dobogó harmadik fokára pedig a red bullos Daniel Ricciardo állhatott fel.

vettel_monaco.jpg

A Scuderia Ferrari legutóbb 2010-ben ünnepelhetett kettős győzelmet a király-kategóriában, azaz hét év után most először fordult elő, két vörös autót intett le elsőként a kockás zászló. A felhőtlen örömünnepbe azért némi keserűség is becsúszott, mégpedig Kimi Räikkönen részéről, aki nem tudta titkolni csalódottságát. A finn a pole-ból rajtolva egészen a boxkiállásokig vezette a versenyt, majd csapattársa néhány körrel elnyújtotta kerékcseréjét, és használt gumikon is kiautózott annyi előnyt, hogy kiállása után az élre tért vissza.

Eztán a finn már nem tudott helyzetbe kerülni a szűk utcai pályán, és három másodperces hátrányban másodikként ért célba. Vettelhez hasonlóan az ötödik helyről rajtoló Daniel Ricciardo is az elnyújtott kerékcserével nyert két pozíciót és ugrotta át Valtteri Bottast és Max Verstappent, ami a 15 pontot érő harmadik helyet jelentette számára. Mögötte Bottas és a másik Red Bull végzett a top5-ben, míg a 13. rajtkockából induló Lewis Hamilton a hetedik helyig zárkózott fel, Carlos Sainz Toro Rossója mögé. Pontszerző helyen zárt még Romain Grosjean, Felipe Massa és Kevin Magnussen.

Összesen 13 versenyző szelte át a célvonalat ezen a hétvégén, ugyanis a műszaki hibák mellett több koccanás, baleset is történt a 78 körös futam alatt. Elsőként Nico Hülkenberg autója adta meg magát váltóhiba miatt, majd a Fernando Alonsót helyettesítő Jenson Button öklelte fel Pascal Wehrlein Sauberjét, aminek következtében mindketten kiestek. Rajtuk kívül Marcus Ericsson, Stoffel Vandoorne, Danyiil Kvjat és Lance Stroll is idő előtt búcsúzott a pályától.

monaco_mclaren.jpg

Természetesen a futam után nem maradt el az a kérdés, hogy a Ferrari szándékosan cserélte- e fel a sorrendet két versenyzője között, ám Vettel szerintem szó nem volt ilyesmiről.

„Nem volt csapatutasítás. Mindig az cserél előbb kereket, aki előrébb kvalifikálja magát. Ez most azon ritka alkalmak egyike volt, hogy a későbbi kiállás volt a nyerő. Ez ma nekem kedvezett. Örülök neki, de megértem, hogy Kimi most nem boldog. Annyi volt a stratégia, hogy maradjunk Valtteri előtt, és Kimihez közel. Kicsit én is meglepődtem, amikor elé tértem vissza, de ezt előre nem lehetett megjósolni. Miután kiállt, én rákapcsoltam, mert hallottam milyen időket megy Valtteri, és meg is lepődtem, hogy ilyen tempót tudtam autózni”- mesélte a német, aki 129 pontjával továbbra is vezeti a bajnokságot. Mögötte Hamilton jelenleg 25 pontos hátrányban a második. 

A mezőny másik finn versenyzője, Bottas is csalódottan távozik Monacóból, amiért lecsúszott a dobogós helyezésről, és reméli, ennél rosszabb hétvégéjük nem lesz idén.

„Hosszú volt ez a hét, és keményen dolgoztunk, ezért is vagyok csalódott. Forgalomba kerültem, miközben Daniel (Ricciardo) előtt nem volt senki, és ez a dobogós eredményembe került. Nehéz hétvégén vagyunk túl, és azt kell mondjuk, hogy a tempónk se volt az igazi. Reméljük, ez lesz a legrosszabb hétvégénk ebben a szezonban.”

Verstappen hasonlóan járt, mint Kimi, hiszen ő se nagyon értette, hogy került elé a kerékcsere után csapattársa. Dobogós eredményben reménykedett, végül egy ötödik hely lett az övé: „Nagyon csalódott vagyok, hogy egy ilyen tiszta hétvégén, amikor minden jól alakult, végül nem tudtam dobogóra állni, de ilyen a versenyzés. Én mindent megpróbáltam, és közel is kerültem Bottashoz. Mondhatjuk, hogy túl korán jöttünk ki, és kint maradhattam volna még, de utólag mindig könnyű okosnak lenni.”

Monacói Nagydíj végeredménye:

        Versenyző               Csapat                       kör    Idő/Hátrány      
1 Sebastian Vettel Ferrari 78 1h44m44.340s
2 Kimi Raikkonen Ferrari 78 3.145s
3 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 78 3.745s
4 Valtteri Bottas Mercedes 78 5.517s
5 Max Verstappen Red Bull/Renault 78 6.199s
6 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 78 12.038s
7 Lewis Hamilton Mercedes 78 15.801s
8 Romain Grosjean Haas/Ferrari 78 18.150s
9 Felipe Massa Williams/Mercedes 78 19.445s
10 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 78 21.443s
11 Jolyon Palmer Renault 78 22.737s
12 Esteban Ocon Force India/Mercedes 78 23.725s
13 Sergio Perez Force India/Mercedes 78 39.089s
14 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 71
15 Lance Stroll Williams/Mercedes 71
- Stoffel Vandoorne McLaren/Honda 66
- Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 63
- Jenson Button McLaren/Honda 57
- Pascal Wehrlein Sauber/Ferrari 57
- Nico Hulkenberg Renault 15
Szólj hozzá

ferrari f1 forma-1 monaco vettel monacói nagydíj formula-1