2012. feb 22.

A Lotusnál nagyobb lehet a baj annál, mint amit a csapat elmondott

írta: FormaNet
A Lotusnál nagyobb lehet a baj annál, mint amit a csapat elmondott

A barcelonai teszthét nem volt sikeres a Lotus számára, miután 7 kör megtétele elég volt arra, hogy Romain Grosjean úgy érezze, abba kell hagynia a tesztelést. A csapat abban bízott, hogy a kasztni csere lehetőséget biztosít a további folytatásra, ám a gond ennél sokkal nagyobb lehet, így a csapat tegnap este összepakolt, és visszautazott az enstone-i bázisra.

A hivatalos nyilatkozat nem fedi fel a probléma valódi okát, és leginkább arról szól, hogy így egyszerűbb a hibát kijavítani, ám elég valószínű, hogy sokkal súlyosabb lehet a baj, mint sem egyszerű javításról lenne szó.


Az E20-as az első, jerezi teszten némi meglepetést okozott megbízhatóságával, és teljesítményével, éppen ezért okozott csalódást a csapat tegnapi leállása, majd távozása. Hogy mi történt az autóval valójában, egyelőre csak találgatni lehet, és a csapat is nagyon vsendbe van, ám egyes hozzáértők úgy vélik, igen nagy lehet a baj.
 
A csapat technikai igazgatója, James Allison tegnap azt nyilatkozta: „Megtesszük a megfelelő intézkedéseket a helyünkön, és képesek leszünk megoldani a problémát a jövő hét előtt.”
 
A Lotus szerint a rögzítésekkel lehet gond, mivel az autó a gyors kanyarokban rezonálni kezdett. Sokak szerint a probléma azért csak Barcelonában jött elő, mert ez a pálya egészen más karakterisztikájú, és gyorsabb, és talán ez hozta elő az egyébként is meglévő, de Jerezben még nem ennyire határozottan jelentkező gondot
 
Gary Anderson, az egykori Jordan és Jaguár istállók tervezője azonban úgy véli, a Lotus - talán nem véletlenül - kissé elbagatellizálja a problémát.
 
„Ha jobban meggondoljuk, ezt egy éjszaka alatt meg tudták volna csinálni. A tapasztalataim szerint, ha 24 óra alatt nem lehet megoldani, akkor talán egyáltalán nem lehet. Nem lennék meglepve, ha ez azt jelentené, hogy egy új kasztnira lenne szükség az első versenyre.”
 
Anderson hozzá tette, hogy Barcelonában az autók aerodinamikai terhelés jóval nagyobb, mint Jerezben, és talán ez is oka lehet annak, hogy a probléma csak itt jelentkezett. Nem gondolja, hogy az első felfüggesztéssel lett volna gond, mert annak javítása egyszerűbb annál, mint sem haza kellene utazni a bázisra. Ha egyszerűen a váz megfelelő rögzítése lenne a probléma, szintén nem indokolna a csapat korai távozását Barcelonából.
 
Anderson szerint a Lotus már Jerezben is érzékelhette az utolsó napon a problémát (gyengébbek voltak a köridők is), ami alapján az első váz módosítását is végrehajtották.
 
 
„A Lotus már nem volt olyan gyors az utolsó tesztnapon, lehetséges, hogy valami elromlott.”
 
A barcelonai pálya tehát előhozta a gondot, ami a szakember véleménye szerint nem valószínű, hogy tervezési hiba következmény, inkább úgy véli, a gyártás során történhetett a baki. Azt sem tartja teljesen kizártnak, hogy a motor rögzítése okozhatja a gondot, ám ez a probléma sem lehet a csavarok fellazulása, vagy a rögzítés elfáradása csupán, mert ha csak ennyi lenne a baj, az szintén nem indokolná a hazautazást.
 
A Lotus egyelőre hallgat a probléma valódi okáról, és a rajongók a csapattal együtt bizakodhatnak, hogy rövid időn belül sikerül megfelelően orvosolni azt.
 
„A probléma nem valószínű, hogy biztonsági kérdéseket is felvet, ám, ha furcsa érzés, ahogy azt Grosjean is mondta, az csak egyre rosszabb lenne. Meglehetősen drámai a baj, főleg, hogy a tesztet is törölni kellett, érdekes lesz majd látni, mi történik” – mondta Gary Anderson.
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
Szólj hozzá