2012. jún 28.

F1 Valencia után vizsgálták a Red Bullt - nehezen, de átment

írta: FormaNet
F1 Valencia után vizsgálták a Red Bullt - nehezen, de átment

Az elmúlt hétvégén az Európa Nagydíj időmérője nagy meglepetés okozott a valenciai paddockban, nem azért, mert a Red Bull német pilótája, Sebastian Vettel nyerte meg az edzést, hanem azért mert akkora fölénnyel tudott győzni, ami az idei évben szokatlan és egyedülálló. A német négy tizedmásodperccel volt gyorsabb a második második rajtkockát megszerző Lewis Hamiltonnál, ami a figyelmet ismét az RB8-ra, és annak legújabb fejlesztésére, a dupla padlólemezre irányította. A versenyt követően az FIA alapos vizsgálatnak vetette alá Red Bullokat.

Red Bull új padlólemez.jpg

A valenciai futam leintését követően a Nemzetközi Automobil Szövetség a szokásos verseny utáni gépátvételen kiemelt figyelmet szentelt az RB8-asoknak, melyekről a szombati időmérő után egyesek tudni vélték, hogy az új, dupla padlólemezes alkalmazás miatt dupla diffúzoros autóként működnek, sőt volt aki a tavaly még legális, idén már betiltott fúvott diffúzor rendszerhez hasonló hangot is hallani vélt.

Az Autosprint jelentése szerint Mark Webber autója csak nagyon nehezen ment át a gépátvételen, miután a szövetség műszaki szakemberei alaposan átvizsgálták az autóját, különös tekintettel a hátsó részt és a hátsó felfüggesztést.

Adrian Newey új, innovatív dupla padlólemez kialakítása minden bizonnyal rendkívül sokban hozzájárult Sebastian Vettel figyelemreméltó időmérős eredményéhez és a versenyen, a kieséséig bemutatott teljesítményhez, ami nagyon csípheti a rivális alakulatok szemét, hiszen még hasonló megoldást sem alkalmazott eddig senki.

Amikor az újabb dominanciáról kérdezték Vettelt, a regnáló világbajnok így nyilatkozott: "Ez még nekünk is meglepetés volt. Nem számoltunk azzal, hogy húsz kör alatt húsz másodpercet húzunk."

„A biztonsági autóig zsebre vágtam egy extra boxkiállásnyi időt, ami az idei évben rendkívül szokatlan, amikor ennyire szorosan együtt van a mezőny."

„Bizonyára jó eredményt érhettem volna el."

Vettel elismerte, hogy ez az új fejlesztés jelentős előrelépés a Red Bull számára.

„Igen az, és nem csak bizonyos területeken, hanem egyszerűen mindenhol nagyobb tapadást találtunk, és megtaláltuk azt a kedvezőbb hatást, ami a hátsó abroncsok kopásánál szükséges."

000 facebook_banner.jpg

A riválisok tehát tovább aggódhatnak a Red Bull új fejlesztése miatt, mert egyelőre nincs olyan intézkedés, határozat, mely alapján ne használhatnák továbbra is a dupla padlólemezt, ám figyelembe véve a Formula-1 természetét, minden bizonnyal lesz még vita az új Newey ötletről.

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

f1 forma1 red bull európa nagydíj formula1 sebastian vettel rb8 dupla padlólemez