F1 A McLaren agresszív fejlesztéssel célba vette a Mercedest
A tavalyi sikertelen szezon után a 2014-es szezonnyitón a McLaren csapata gyűjtötte be a legtöbb pontot, ezzel a wokingiak vezetik a konstruktőri pontversenyt. Az ígéretes melbourne-i hétvége után csapat versenyigazgatója, Eric Boullier elárulta, a McLaren egyértelmű célja, hogy utolérje a Mercedest. A szakember szerint ehhez már adott egy stabil, megbízható autó, illetve egy agresszív fejlesztési program, mellyel Boullier szerint már az első európai versenyre behozhatják a lemaradást.
A felejtős 2013-as szereplés után-, illetve a elemás téli felkészülést követően biztos nem sokan fogadtak volna arra, hogy a McLaren gyűjti be a legtöbb pontot Melbourne-ben. Kevin Magnussen és Jenson Button (Daniel Ricciardo kizárását követően) összesen 33 pontot autózott össze a wokingi alakulatnak, mellyel jelenleg nyolc ponttal megelőzik a Mercedest. Persze a csapatnál tisztában vannak azzal, hogy a teljesítmény terén bőven van mit behozniuk, de a versenyigazgató, Eric Boullier azt is elárulta, hogy eddig elsősorban a megbízhatóságra fókuszáltak, most pedig következik a teljesítmény fejlesztése, mégpedig erőltetett menetben.
„Igaz, hogy a Mercedes és a Williams most néhány lépés előnyben van, talán fél-háromnegyed másodperccel gyorsabbak a többieknél, de a McLaren a téli felkészülés alatt elsősorban a megbízhatóságot tartotta szem előtt, és az volt a célunk, hogy a szezon elején pontokat szerezzünk. Mindemellett kidolgoztunk egy nagyon agresszív fejlesztési programot a teljesítmény növelésére, amivel egyértelmű célunk, hogy utolérjük a Mercedest és másokat. Néhányan eddig nem teljesítettek igazán jól, de nyilvánvaló, hogy ha tisztázódnak a problémáik, akkor nagyon gyorsak lesznek. Célunk, hogy Barcelonára, az első európai versenyekre utolérjük őket.”
Múlt hétvégén nagy meglepetésre az újonc pilóta jobban szerepelt a széria legtapasztaltabb világbajnokánál, Jenson Buttonnál, ám Boullier leszögezte, hogy ettől még nem lettek magasabbak az elvárások Magnussen felé.
„Nem lehet egy versenyre alapozni az elvárásainkat. Múlt hétvégén Kevin remek munkát végzett. Elég érett volt a feladathoz, és már az időmérőn is erős teljesítményt mutatott, de az biztos, hogy ettől még nem lettek nagyobbak az elvárásaink. Próbáljuk továbbra is fejleszteni a képességeit, és egy győztes autót kell adnunk a pilótáinknak.”
A francia szakembernek egyébként tetszik az új formula, és megvédte a rengetek negatív kritikával illetett V6-osok hangját. Boullier szerint vannak pozitív dolgok is az új szabályozásban, például úgy látja, már Melbourne-ben bebizonyosodott, hogy az új autók sokkal nagyobb kihívást jelentenek a pilóták számára, és a vezetői képességek most jobban előtérbe kerülnek.
„Nem tudjuk figyelmen kívül hagyni a szurkolók kritikáit, de az is tény, hogy van néhány pozitívuma is a változásoknak, és nem csak a hangokon van a hangsúly. Ez az új erőforrás abszolút megegyezik az autóipar fejlődésével, aminek következtében több új motorgyártónak is vonzó lehet ez a formula, és néhány korábbi résztvevőt is így lehetett megtartani” – célzott Boullier a Renault-ra, aki azzal fenyegetőzött pár éve, hogy elhagyja a szériát, ha nem lépnek életbe az új motorszabályok.
„Ennek az új motornak nagyobb a forgatónyomatéka, kisebb az autók leszorítóereje. Már a hétvégén is látni lehetett, hogy most a versenyzői képességek sokkal inkább előtérbe kerülnek, és láttunk jó pár apró hibát. Mindemellett ha spórolni is kellett az üzemanyaggal, még így is láttunk néhány érdekes előzést, és mindez nagyon komoly kihívást jelent a versenyzők számára. Tény, hogy a motorok hangja más, de nem sokban különbözik a ’70-es, ’80-as évek hanghatásaitól. Szóval kell még egy kis idő, és meglátjuk hogy alakulnak a dolgok” - zárta gondolatatit Boullier a BBC-nek.
FormaNet, Varga Viktória