Stefano Domenicali személye, és elsősorban a csapatfőnöki posztra való alkalmassága igencsak megosztja még a Ferrari rajongótáborát is, és sokan őt kiáltják ki a legendás alakulat leggyengébb láncszemének. Alkalmatlanságát főleg a hibás, olykor kabaréba illő (még a többi csapatot is megmosolyogtató) stratégiai döntésekkel indokolják. Egy olasz napilapnak (La Republica) most maga a csapatfőnök is bevallotta, hogy a 2010-es szezon végén ő maga is elgondolkodott azon, hogy alkalmas-e erre a szerepre.
Az Abu Dzabi Nagydíjon történt taktikai bakit követően - ami miatt a nyolc pontos előnnyel érkező Fernando Alonso búcsút inthetett a bajnoki címnek - Domenicali fontolóra vette lemondását.
„Az Abu Dzabiban történtek után felvetődött bennem a lemondás gondolata. Azon töprengtem, hogy helyes vagy sem, ha maradok. Arra a következtetésre jutottam, hogy hiba lenne lemondanom. Ismerem a csapatot, és azt hiszem én vagyok a megfelelő személy arra, hogy tőkét kovácsoljunk mindabból amit az elmúlt hónapokban elértünk. A szervezeti szempontból szinte minden területen változtatások történtek Maranellóban, és biztos vagyok abban, hogy a kemény munkának hamarosan meglesz az eredménye” -nyilatkozta a 46 éves szakember, és arra kérdésre, hogy az évadzáró csalódást keltő futam után voltak-e rémálmai, elárulta, hogy csak két nap után tudott nyugodtan aludni, de ezek a negatív dolgok is hozzátartoznak a feladatköréhez. „Egy ilyen pozícióban mindenre fel kell készülni, különösen akkor, ha két év után nem sikerül nagy eredményt felmutatni, de mindig rengeteg támogatást kaptam a vállalat elnökétől, és a részvényesektől, és igyekszem úgy végezni a feladatomat, hogy viszonozni tudjam ez a bizalmat."
Domenicali szerint sikertelen 2010-es szezonnak két fő oka volt: az egyik, hogy az F10-es nem volt annyira gyors, mint a Red Bull idei konstrukciója, a másik pedig az Abu Dzabiban történt taktikai hiba, amely a csapatvezető szerint minden más versenyen egy általános hibának számított volna, de abban a helyzetben egy "gyilkos” baki volt.
A már sokat emlegetett szervezeti változtatások konkrétumait Domenicali ígérete szerint hamarosan bejelenti a csapat. A hírek szerint a McLaren korábbi mérnöke, Pat Fry fontos posztot tölt majd be a Ferrarinál.
Stefano Domenicali nyilatkozataután nem sokkal a Ferrari hivatalosan bejelentette, hogy Pat Fry 2011-ben Chis Dyert váltja, vagyis a vezető versenymérnöki posztot tölti be a csapatnál. Az Abu Dzabi Nagydíjon alkalmazott hibás stratégia felelősének, Chris Dyernek a jövőbeni feladatköre még nem tisztázott.
A csapaton belüli változások mellett a csapatvezető optimista az idei versenyautó (melynek bemutatója január utolsó hetében lesz) teljesítményét illetően, mert véleménye szerint a 2011-es konstrukció sokkal jobb alapokkal rendelkezik, mint egy évvel ezelőtt az F10-es.
„A 2010-es autónkat a semmiből kellett megépítenünk, mert a 2009-es autónk nem volt versenyképes. Most azonban egy jó alappal rendelkezünk, és a szabályváltozások mértéke lehetővé teszi, hogy elengedhetjük fantáziánkat és extrém megoldásokon is törhetjük a fejünket annak érdekében, hogy kihozzuk a maximumot az autóból” - árulta el az olasz szakember, aki a tavalyi izgalmas szezonhoz hasonló, kemény küzdelmekre számít 2011-ben is.
"A Red Bull mellett egy nagyon erős McLarenre számítok, hiszen ők mindig az élcsapatok között voltak, és Hamilton egy nagyon különleges versenyző. A Mercedes sem engedhet meg magának a tavalyihoz hasonló évet. A stratégia és a csapatmunka nagyon fontos lesz, hiszen egy pole pozíció már nem jelent feltétlenül győzelmet."
Hogy kit tart a Ferrari legnagyobb ellenfelének, Stefano Domenicali egyértelműen Sebastian Vettelt nevezte meg.
szöveg: FormaNet, Varga Viktória