2011. okt 11.

Domenicali aggódik, hogy a Mercedes túlköltekezik az új szakemberei miatt

írta: FormaNet
Domenicali aggódik, hogy a Mercedes túlköltekezik az új szakemberei miatt

A Koreai Nagydíj hétvégéjén nem csak a gumikról tárgyalnak a csapatok, miután a Ferrari kezdeményezi, hogy az istállók által kötött megállapodást (Resource Restriction Agreement), ami a költségek és források korlátozását írja elő, szintén beszéljék át. Maranellóban aggódnak, mert úgy vélik, néhány csapat az egyezmény ellenére is túlköltekezik.

A Red Bullt az első világbajnoki cím megszerzése óta szinte folyamatosan olyan vádak érik, hogy eltitkol bizonyos forrásokat, és többet költ, mint amennyit az RRA-ban rögzítettek. A Ferrari aggodalmát tovább növeli a Mercedes GP terjeszkedése, elsősorban azután, hogy Aldo Costa és Geoff Willis csatlakozott az istálló szakembergárdájához.
 
Stefano Domenicali abban bízik, hogy sikerül egy asztalhoz ültetni a csapatok vezetőit, és megtárgyalni a problémát, mert az olasz szakember attól tart, hogy ha nem sikerül az ügyet megbeszélni, és megfelelő javaslatokkal rendezni, úgy összeomolhat a megállapodás, ami komoly költségnövekedést indíthat el a Formula-1-ben. Az újabb költségháború pedig sokat árthat a sportnak, különösen a folytatódó gazdasági világválság tükrében.
 
Domenicali aggodalmáról beszélt az Autosportnak: "Úgy gondolom, ez egy nagyon érzékeny téma. Fontos az ügy mihamarabbi végleges tisztázása, mert az RRA az a megállapodás, ami a költségeket a lehető legalacsonyabb szinten tartja. A teljesítmények nem különbözhetnek attól, hogy valaki meg tudja fizetni, valaki pedig nem. Ebben a tekintetben egyelőre nem mondanék ennél többet. Tisztázni kell minél hamarabb. A dolog a csapatok közötti bizalmon alapul, és el kell oszlatni a kétségeket. Úgy vélem Koreában találkozni fogunk, és pontot kell tenni az ügyre, mert ez egy nagyon fontos tényező abban a tekintetben, hogy a csapatok együtt tudnak-e működni."
 
A Formula-1-es csapatok érdekvédelmi szövetsége (FOTA) várhatóan találkozóra hívja a tagokat ezen a hétvégén Koreában, és megpróbálnak előrelépni a közösen aláírt önszabályozó egyezmény (RRA) tisztázásával kapcsolatosan, miközben a Red Bull riválisai gőzerővel azon dolgoznak, hogy sikerüljön minél hamarabb megszüntetni a Milton Keynes-i alakulat, és Sebastian Vettel nyomasztó dominanciáját.
 
A Red Bull technikai igazgatója és főtervezője Adrian Newey nem azonosul a Ferrari aggodalmával, már ami a Mercedes GP személyi állományának bővülését illeti. A kiváló szakember igen egyszerűen, de logikusan fogalmazott.
"Hogy teljesen őszinte legyek, én azért fogok aggódni, hogy mi mit teszünk Milton Keynes-ben, nem pedig azért, hogy mi történik Brakley-ben."
 
Az ügy kapcsán a Sauber technikai igazgatója, James Key is megfogalmazott egy rövid véleményt:
”Mindig nehéz véleményt mondani arról, hogy más csapatok mit csinálnak, mert nem igazán tudjuk, milyen a felépítésük, és hogyan működnek. Mindenhol erős szakember gárda van, komoly tapasztalatokkal. Személy szerint én eddig még csak relatíve kis csapatnál dolgoztam, így egy kis alakulat szemszögéből csak azt mondhatom, hogy a hatékonyság bizonyára jobb ha kicsik vagyunk, mert a több ember, különösen, ha nagy tapasztalatokkal rendelkező szakemberekről van szó, több irányítást igényel, hogy biztosítsák azt, hogy mindenki jól megférjen a másikkal. De erről nem igazán nekem kellene beszélnem.”
 
Annak ellenére, hogy az RRA miatt (amely megállapodás 2009-től van érvényben, és tavaly a Szingapúri Nagydíjon történt az első felülvizsgálata) van némi nyugtalanság és aggodalom a csapatok között, a FOTA elnöke, Martin Whitmarsh úgy véli, sikerül mindenki számára megnyugtató kompromisszumokban megegyezni.
 
A FOTA elnöke erről még Japánban beszélt:
”Szerencsére az RRA nem korlátozza a technikai igazgatók számát, így lehet akár húsz is egy helyen, ha úgy tetszik. Van egy csomó versenyképes ember, és mindig lesznek olyanok, aki valamely kérdésben spekulálni szeretnének, de azért összességében jól együtt tudunk dolgozni.”
 
 
Hogy a Ferrari és csapatvezetője, Stefano Domenicali aggodalma mennyire reális, talán a hétvégén kiderülhet, mint ahogy az is, lesznek-e további istállók, akik a maranellóiakhoz hasonlóan aggódnak amiatt, hogy elszabadulhatnak a költségek a már említett okok miatt.
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

 

 

 

Szólj hozzá

mercedes ferrari f1 forma1 red bull költségcsökkentés stefano domenicali f1 rra