2012. sze 07.

F1 Hamilton volt a pénteki nap leggyorsabb pilótája Monzában

írta: FormaNet
F1 Hamilton volt a pénteki nap leggyorsabb pilótája Monzában

Az Olasz Nagydíj második szabadedzésén Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak, négy századdal megelőzve csapattársát, Jenson Buttont. A két McLarent a két Ferrari követte, Alonso Massa sorrendben. A Red Bullok egyelőre nem mutattak nagy tempót, egyik edzésen sem, és a Lotusok sem mutatták meg még, mit tudnak a gyors, és forró monzai aszfalton.

lewis hamilton hungaroring.JPG

Kellemes, 26 fokos hőmérsékletben kezdődött meg délután az Olasz Nagydíj második szabadedzése. A pálya hőmérséklete sokat melegedett a reggeli futás óta, a Pirelli abroncsai a 40 Celsius fokos aszfalton kellett, hogy helytálljanak, a délutáni gyakorláson.

Az installációs körök után viszonylag hamar munkához látott a mezőny, az első mért kör öt percen belül megszületett, Kimi Raikkönen 1.25 944 kezdte a második gyakorlást.

A többiekre sem kellett sokat várni, negyed óra elteltével Alonso és de la Rosa kivételével
mindenki neve mellett szerepelt mért kör.

A spanyol világbajnokra sem kellett sokáig várnia a Tifosinak, a 16. percben 1.25.713-es idővel megérkezett az élbolyba, Rosberg és Massa után. Őt követte ekkor Button, Hamilton és Räikkönen.

A Ferrari párosa a 20 perc körül kemény gumikon folytatta a gyakorlást, míg sok pilóta az a futás során szerzett adatok vizsgálata, és a beállítások változtatása miatt a boxban várakozott.

A huszadik perc után Alonso megfutotta az eddigi legjobb időt, ezzel az élre állt, 1.25,350-es köridővel.

Az első pilóta, aki feltetette a közepes Pirelli keveréket, a Caterham finn versenyzője, Heikki Kovalainen volt.

A délelőtti edzés leggyorsabb pilótája, Michael Schumacher DRS gondokkal küzdött, ennek ellenére 28 perccel a start után a hetedik leggyorsabb időt futotta, ami igen figyelemre méltó, hiszen a Monzai pályán az állítható hátsószárny jelentős tempóelőnyt jelent.

Petrov csapattársához hasonlóan, másodikként közepes gumikra váltott, az első félórát követően. Eközben Räikkönen meglátogatta a kavicságyat az Ascarinál.

Rosberg is panaszkodott a hátsó szárnyra, nála elsősorban a szárny lassú reagálása volt a probléma. A Mercedes egyik jelentős, megoldandó problémája a mai napon a DRS rendszer, amely jelentős tempóelőnytől fosztotta meg eddig a pilótákat,

Az első félóra elteltével nem volt változás az élen, a top pilóták továbbra is a kemény keverékű abroncsokon futották köreiket.

Az edzés negyvenedik percében Alonso is a lágyabb gumira váltott, első köre azonban elmaradt, a kemény abroncsokon futott legjobbtól. Schumacher közben felhívta a versenyigazgató, Charlie Whiting figyelmét arra, hogy a Roggiánál a DRS használata némi veszélyt rejt magában.

Az edzés felénél egyre többen tetették fel a közepes gumikat.

A 45 percben a két Ferrari állt az élen, Alonso, Massa sorrendben, őket követte Rosberg, Räikkönen Button, és Hamilton. A Red Bullok továbbra sem diktáltak nagy tempót, Vettek a 10., míg Webber a 15. helyen állt az edzés félidejénél.

Button az ötvenedik percben mutatott valamit a McLaren teljesítményéből, és 1.25,328-as idővel átvette Alonsótól a vezetést. A Lotusok ekkor az ötödik és tizedik helyen álltak, Kimi Räikkönen, Jeromne d'Amrosio sorrendben.

Pár perccel később Hamilton is bizonyította az MP4-27 erejét, miután három századot adva Buttannak, átvette a vezetést.

Alonso autóján újabb probléma jelentkezett, fél órával az edzés leintése előtt, a kettes sebességfokozattal küzdött a spanyol pilóta. Visszahajtott a boxba, és a szerelők neki is estek az F2012-nek. Úgy tűnt a probléma elég nagy.

A hetvenedik perc környékén a körídők nem javultak, a mezőny nagy része már verseny szimulációt gyakorolt, így csak a pálya kijelölt részen aktiválták a DRS-t.

Miközben Alonso autóján nagy erőkkel dolgozott a csapat, addig Massának lerepül a védőplexí a sisakjáról. Negyed órával az edzés vége előtt olyan hírek láttak napvilágot, hogy nem kizárt a váltócsere Alonso autóján. Ez azonban nem jelent egyértelműen büntetést, mivel edzésen történt, befejezett futamot követően. Massa a hiányos sisakban is folytatta a gyakorlást, hiszen a csapatnak szüksége van további adatokra is.

000 facebook_banner.jpg

Button a lágy gumikon a fékezéseknél rezonanciára panaszkodott. Eközben Schumacher és Vettel is hosszú etapot futnak, A hétszeres világbajnok elégedett volt a köridőkkel. Vettel 12 kört, míg Schumacher 14 kört teljesített folyamatosan. Button a problémát követően vissza váltott a kemény keverékre, és az utolsó percekre még pályára hajtott.

Az edzés végéig Hamilton idejét már senkinek sem sikerült túlszárnyalnia.

A második szabadedzés eredményei

monza 2. edzés.JPG

Szöveg: FormaNet

001_fórum logo.png

hotel-gif.gif

Szólj hozzá

mclaren forma1 lewis hamilton formula1 monza olasz nagydíj