2012. dec 01.

F1 Michael Schumacher utolsó három évének nagy pillanatai - 1.rész

írta: FormaNet
F1 Michael Schumacher utolsó három évének nagy pillanatai - 1.rész

Michael Schumacher visszavonulásával a Formula-1 egyik legnagyobb legendája fog hiányozni a jövő évi rajtrácsról. Bár 2010-es visszatérése és az azt követő két szezon koránt sem nevezhető sikeresnek, főleg a személye által támasztott elvárások tükrében. Néhány szép pillanatot és kiemelkedő eredményt azért láthattunk tőle mercedeses éveiben is, az F1 Fanatic pedig most összegyűjtött 10 olyan versenyt, ami miatt a német legenda utóbbi három éve is emlékezetes marad a rajongók számára.

schumacher - interlagos.jpg

 

Ha egy hétszeres világbajnok, Michael Schumacherről beszélünk, akkor az elmúlt három F1-es évet nehéz nem kudarcként jellemezni, hiszen a Ferrari hőse egy számára ismeretlen helyzetben találta magát 2010-es visszatérése után, olyannyira, hogy csapattársa, Nico Rosberg mind három szezonban megelőzte a bajnoki tabellán.

Utólag azonban nem nehéz rájönni arra sem, hogy igen magasan volt az a bizonyos léc, amit még ő maga tett fel, akár még 2006-ban is, amikor a vb címért harcolt Fernando Alonsóval, nem beszélve a zsinórban öt ferraris bajnoki trófeájával, számtalan rekordjával. Az elvárások tükrében nyilván nagyobbnak tűnik most a kudarc.

Mindemellett a hároméves szünetében az autók drámaian megváltoztak, a korlátlan tesztlehetőség és gumiháború helyébe most sztenderd abroncs és szimulátor lépett. De leginkább az nyilvánvaló, hogy a Mercedes nem tudott olyan autót összerakni, amivel Schumacher rendszeresen harcolhatott volna a győzelmekért.

A 43 esztendős bajnok kritikusai eddig is megtalálták a módját annak, hogyan törpítsék el rekorderedményeit, rajongói számára azonban (akárhogy is alakult visszatérése) nagyon sok örömet, és további emlékezetes pillanatokat adott. Az F1 Fanatic jóvoltából most ez utóbbi rétegnek kedveskedünk Schumacher elmúlt három F1-es évének nagy momentumaival.

2010- Bahreini Nagydíj

A debütálás nem éppen úgy alakult ahogy sokan azt előzetesen várták, hiszen a visszatérő Schumacher annak az autónak az utódját vezette, ami előzőleg még a Brawn GP égisze alatt bajnokságot nyert Jenson Buttonnal és Rubens Barrichellóval.  Ezek után természetesen valahol szíve mélyén mindenki győzelmet várt a nagy visszatérőtől. Bahreinben Nico az ötödik, Schumi a hetedik helyre kvalifikálta magát, végül az ötödik-hatodik helyen értek célba, ugyanebben a sorrendben. Akkor ez még csalódást keltő eredménynek tűnt, de utólag látható, hogy Schumacher akkor milyen jó munkát végzett, különösen, hogy az autók teljesen mások voltak, mint 2006-ban. És nem csak Schumacher végzett csapattársa mögött négy másodperces időkülönbséggel elmaradva, de a címvédő Jenson Button is jócskán lemaradt Lewis Hamiltontól, Mark Webber pedig Sebastian Vetteltől. Nem mellesleg mindketten Schumacher mögött értek célba.

000 facebook_banner.jpg

2010 - Spanyol Nagydíj

Az első négy versenyen világossá vált, a W01 nem lesz méltó utódja Ross Brawn „meseautójának”, és a német klasszis nem tud a nyolcadik vb címért harcolni. Ennek tükrében Schumacher minden bizonnyal Barcelonában a lehető legtöbbet hozta ki kocsijából. Első alkalommal legyőzte csapattársát az időmérőn, és egy szerény hatodik rajtkockát kaparintott meg, amit az első kerékcserékig meg is őrzött, majd a boxkiállásoknál helyet cserélt az addig előtte haladó Buttonnal, végül a másik McLaren kiesése a hajrában további egy pozíciót hozott számára, így a negyedik helyezéssel addigi legjobb mercedeses eredményét szállította.

2010 - Török Nagydíj

A barcelonai siker után az idény hetedik versenyhétvégéjén, Isztambulban addigi legjobb kvalifikáció eredményének örülhetett, hiszen a két Red Bull és a McLaren után a leggyorsabb kör volt az övé. A Q3-ban azonban a 8-as kanyarban megpördült, és szerencséje volt, hogy a sárga zászló megakadályozta riválisait abban, hogy megelőzzék. A versenyen kényelmesen tartotta ötödik helyét a két legjobb csapat mögött, majd a híres-hírhedt Webber-Vettel ütközéssel egy pozíciót nyert (Vettel kiesett), így három futamon belül immár másodjára végzett a 12 pontot érő negyedik helyen.

2011-Kanadai Nagydíj

A szezon közepére a Schumacher visszatérését körüllengő lelkesedést többeknél egyfajta közöny váltotta fel, hiszen a 91-szeres futamgyőztes addigra már túl volt néhány kiábrándító eredményen. Kanadában azonban a kaotikus, maratoni (4 óra 4 perc) futamon ismét megvillantotta régi önmagát. Bár csak a nyolcadik helyről kezdhette meg a Safety Car mögött, özönvízszerű esőben induló, majd később megszakított versenyt, de később a száradó pályán, slick gumikon fantasztikus vezetéssel egészen a második helyig menetelt. A hajrában azonban már semmit sem tudott tenni, hogy a sokkal gyorsabb Buttont és Webbetr a DRS zónában feltartóztassa, így a rég várt dobogó továbbra is csak álom maradt.

2011 Belga Nagydíj

Schumachert különleges kapcsolat fűzte a legendás belga pályához, hiszen királykategóriás pályafutása alatt összességében hatszor nyert Spa Francorchamps-ban, beleértve első F1-es diadalát. Mindemellett 2004-ben itt ünnepelhette hetedik, és egyben utolsó világbajnoki címét is. Bár ebben az esetben nem került közel a győzelemhez, ettől függetlenül ragyogó versenyt futott karrierének legkedvezőtlenebb rajthelyéről, a 24. helyről indulva. Az F1-es debütálása 20. évfordulóját ünneplő Michael ugyanis még a kvalifikáció első szakaszában autója meghibásodása miatt kicsúszott, így mért kör nélkül lett utolsó. A futamon egy jó stratégiával és egy kedvező biztonsági autós fázissal végül egészen az ötödik helyig kapaszkodott fel, így a szerencsétlenül induló jubileumi hétvégéjét méltó módon zárhatta.

Folyt. köv.

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

mercedes schumacher forma1 formula-1