Pilóták esélylatolgatása Sepang előtt 1.rész
A hűvös és esővel tarkított Ausztrál GP után a száguldó cirkusz következő állomása a trópusi éghajlatú Malajzia. Rövid esélylatolgatás a verseny előtt a pilóták és a csapatok szemszögéből.
Renault:
Az elmúlt hétvégén nagy meglepetésre Robert Kubica rendkívüli teljesítményével a dobogó második fokára állhatott Ausztráliában. A lengyel pilóta azonban óva int a túlzott elvárásoktól.
Robert Kubica:
"Az elmúlt években nem volt szerencsém Ausztráliában, noha többször is könnyen dobogós helyen végezhettem volna. Őszintén szólva, nem számítottunk rá, hogy dobogós helyen végezhetünk, ami a Renault-nak és nekem is különleges eredmény. Reálisnak kell maradnunk, normál körülmények között egyelőre nem vagyunk elég gyorsak, hogy a dobogón végezzünk. Továbbra is keményen kell dolgoznunk, de biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb ott lehetünk"
A soron következő Maláj Nagydíjjal kapcsolatban Kubica úgy véli, a sepangi pálya nem igazán ideális a Renault számára, bár azt is hozzá tette, hogy az ausztrál pályán azt tapasztalták, hogy az autójuknak a meleg mindenképpen segítségére van.
A változatos kanyarokkal és mindenképpen nehéz vonalvezetéssel rendelkező aszfaltcsík, azért pár helyen kiszélesedik annyira, hogy lehetőség kínálkozik a támadásokra és előzésekre is. Eddig a gyors kanyarok kedveztek számára, de a megnövekedett üzemanyag terhelés ezeken a szakaszokon, a gumik szempontjából mindenképpen komoly kihívást jelentenek majd a lengyel pilóta szerint. Továbbá esélyt lát arra is, hogy esős futam lesz, ami már annyiszor, most is felboríthatja a papírformát.
Kubica csapattársa, az orosz nemzetiségű Vitaly Petrov úgy gondolja, hogy bár a kocsi stabil a kanyarokban, a leszorító erő még nem megfelelő. Malajziába visznek némi aerodinamikai fejlesztést, amitől a pilóta az autó teljesítményének növelését várja. Petrovnak GP2-es versenyzőként már volt alkalma megismerkedni a sepangi pályával, így a szabadedzéseken elsősorban a beállításokra összpontosíthat. Legfőbb célja, hogy befejezze a futamot, ezzel minél jobban összeszokjon az autóval. Kubica Melbourne-ben nyújtott teljesítményéről úgy vélekedett az orosz pilóta, hogy az mindenképpen bíztató a Renault potenciálját illetően, és reméli, minél hamarabb neki is sikerül megszereznie első pontjait.
Sauber:
Az elmúlt két futamon a Sauber némi csalódást okozott, hiszen a kollektív tesztek alatt autóik igen reménykeltően futottak. Még a Brigestone is hangsúlyozta, hogy az alakulat versenygépei messze a legkíméletesebbek a gumikkal.
Céljuk egyenlőre nem lehet más, mint megszerezni az első pontokat Sepangban.
Pedro de la Rosa, a csapat egyik pilótája számára ez egyik kedvenc pálya Sepang. Úgy véli, a pálya nagy fizikai megterhelést jelent a versenyzők számára, a magas páratartalom és hőmérséklet miatt. Véleménye szerint a sorozat egyik legnehezebb pályájáról van szó, ahol a kanyarkombinációk miatt, az autókra is kemény erőpróba vár. Sepangot leginkább a barcelonai pályához hasonlítaná.
A Sauber japán versenyzőjének, Kamui Kobayashinak nagyon szép emlékei vannak a maláj pályáról, hiszen 2008-ban a GP-2 Ázsia sorozatában itt futamgyőzelmet szerzett.
Nem foglalkozik különösebben a nagy meleggel, hiszen úgy véli, az mindenki számára ugyan olyan meleg.
Reméli, idén a versenyt nem kell majd eső miatt félbeszakítani, mint a 2009-ben. Kedvenc pályaszakasza a célegyenes előtti utolsó kanyar, és a célegyenes. Bizakodik abban, hogy jelentős japán szurkoló is ellátogat a versenyre.
Rövidesen folytatjuk...
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória