2010. már 30.

Pilóták esélylatolgatása Sepang előtt 1.rész

írta: FormaNet
Pilóták esélylatolgatása Sepang előtt 1.rész

A hűvös és esővel tarkított Ausztrál GP után a száguldó cirkusz következő állomása a trópusi éghajlatú Malajzia. Rövid esélylatolgatás a verseny előtt a pilóták és a csapatok szemszögéből.

 

Renault:

Az elmúlt hétvégén nagy meglepetésre Robert Kubica rendkívüli teljesítményével a dobogó második fokára állhatott Ausztráliában. A lengyel pilóta azonban óva int a túlzott elvárásoktól.

 

Robert Kubica:

 

"Az elmúlt években nem volt szerencsém Ausztráliában, noha többször is könnyen dobogós helyen végezhettem volna. Őszintén szólva, nem számítottunk rá, hogy dobogós helyen végezhetünk, ami a Renault-nak és nekem is különleges eredmény. Reálisnak kell maradnunk, normál körülmények között egyelőre nem vagyunk elég gyorsak, hogy a dobogón végezzünk. Továbbra is keményen kell dolgoznunk, de biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb ott lehetünk"

 

A soron következő Maláj Nagydíjjal kapcsolatban Kubica úgy véli, a sepangi pálya nem igazán ideális a Renault számára, bár azt is hozzá tette, hogy az ausztrál pályán azt tapasztalták, hogy az autójuknak a meleg mindenképpen segítségére van.

A változatos kanyarokkal és mindenképpen nehéz vonalvezetéssel rendelkező aszfaltcsík, azért pár helyen kiszélesedik annyira, hogy lehetőség kínálkozik a támadásokra és előzésekre is. Eddig a gyors kanyarok kedveztek számára, de a megnövekedett üzemanyag terhelés ezeken a szakaszokon, a gumik szempontjából mindenképpen komoly kihívást jelentenek majd a lengyel pilóta szerint. Továbbá esélyt lát arra is, hogy esős futam lesz, ami már annyiszor, most is felboríthatja a papírformát.

 

Kubica csapattársa, az orosz nemzetiségű Vitaly Petrov úgy gondolja, hogy bár a kocsi stabil a kanyarokban, a leszorító erő még nem megfelelő. Malajziába visznek némi aerodinamikai fejlesztést, amitől a pilóta az autó teljesítményének növelését várja. Petrovnak GP2-es versenyzőként már volt alkalma megismerkedni a sepangi pályával, így a szabadedzéseken elsősorban a beállításokra összpontosíthat. Legfőbb célja, hogy befejezze a futamot, ezzel minél jobban összeszokjon az autóval. Kubica Melbourne-ben nyújtott teljesítményéről úgy vélekedett az orosz pilóta, hogy az mindenképpen bíztató a Renault potenciálját illetően, és reméli, minél hamarabb neki is sikerül megszereznie első pontjait.

 

Sauber:

 

Az elmúlt két futamon a Sauber némi csalódást okozott, hiszen a kollektív tesztek alatt autóik igen reménykeltően futottak. Még a Brigestone is hangsúlyozta, hogy az alakulat versenygépei messze a legkíméletesebbek a gumikkal.

Mára azonban Willi Rampf technikai igazgató is elismeri, hogy bizony a sebességük hiányzik ahhoz, hogy az élmezőnyben küzdejenek. Jelentős fejlesztések azonban majd csak az első európai hétvégére, Barcelónára kerülnek csak fel az autókra.

Céljuk egyenlőre nem lehet más, mint megszerezni az első pontokat Sepangban.

 

Pedro de la Rosa, a csapat egyik pilótája számára ez egyik kedvenc pálya Sepang. Úgy véli, a pálya nagy fizikai megterhelést jelent a versenyzők számára, a magas páratartalom és hőmérséklet miatt. Véleménye szerint a sorozat egyik legnehezebb pályájáról van szó, ahol a kanyarkombinációk miatt, az autókra is kemény erőpróba vár.  Sepangot leginkább a barcelonai pályához hasonlítaná.

 

A Sauber japán versenyzőjének, Kamui Kobayashinak nagyon szép emlékei vannak a maláj pályáról, hiszen 2008-ban a GP-2 Ázsia sorozatában itt futamgyőzelmet szerzett.

Nem foglalkozik különösebben a nagy meleggel, hiszen úgy véli, az mindenki számára ugyan olyan meleg.

Reméli, idén a versenyt nem kell majd eső miatt félbeszakítani, mint a 2009-ben. Kedvenc pályaszakasza a célegyenes előtti utolsó kanyar, és a célegyenes. Bizakodik abban, hogy jelentős japán szurkoló is ellátogat a versenyre.

Rövidesen folytatjuk...

 

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá

kubica renault esélyek sauber sepang petrov kobayasi de la rosa