2010. ápr 01.

Pilóták esélylatolgatása 3.rész

írta: FormaNet
Pilóták esélylatolgatása 3.rész

A Hispania Racing Team bízik abban, hogy Malajziában mindkét autóval célba érnek

 

 

A spanyol csapat, melyet csak februárban vett meg Jose Ramon Carabante (eredetileg Camposként nevezett a szériába), a Sepangi futamra azt tűzte ki megvalósítható célként, hogy sikerül teljesíteni mindkét autójukkal a teljes távot. A csapatfőnököt, dr. Colin Kollest nem kedvetlenítik el az eddigi kudarcok, mert mint mondta, a melbourni verseny csupán a második kísérlet volt. A kitűzött célt elérték, az egyik autójuk végig tudott menni a versenyen.  Karun Chandok számára legalább akkora öröm volt, hogy sikerült Ausztráliában teljesíteni a teljes távot, mint Jenson Buttonnak a győzelem. Az indiai pilóta az élen végző Buttontől 5 körrel, míg a másik újonc csapat, a Lotus pilótájától, Kovalainentől 3 körrel maradt le. Bruno Senna hidraulikai meghibásodás miatt már az 5. körben feladni kényszerült a versenyt.

A Hispania tulajdonosi viszonyai csak közvetlenül a bahreini futam előtt rendeződtek, így a többi csapattal ellentétben az istálló már nem tudott részt venni a kollektív teszteken. A pilóták eddig minimális távot futottak autóikkal. Karun Chandok mindössze 590 km-t, míg csapattársa Bruno Senna 615 km-t tudhat maga mögött a forma-1-es autóban.

 

Bruno Senna a Maláj Nagydíj előtt azt nyilatkozta, hogy már nagyon várja, hogy Formula-1-es pilótaként is vezethessen a pályán. A GP-2-ben már versenyzett itt, így ismeri sepangi pálya viszonyait. Senna optimista, és bízik az autó folyamatos javulásában.  

 

Karun Chandok  szintén nagyon várja harmadik Forma-1-es futamát. Számtalan alkalommal versenyzett már Sepangban a GP2 Ázsia szériában, és többször indulhatott első sorból, sőt a Formula V6 Ázsia Renault sorozatban egyszer nyerni is tudott maláj földön.

Számára a maláj pálya sokkal jobban fekszik, mint az ausztrál, vagy éppen a bahreini.  

Úgy véli a csapat egyik nagy tartaléka a fiatalos lendület, így a jövőt tekintve nem az eddigi kudarcokon kesereg, hanem bizakodó az indiai versenyző.

 

Az újonc csapatok fejlődése szempontjából egyébként az egyik legnagyobb hátráltató tényező a FIA teszt-tilalma, melynek értelmében, a szezonban csak a szabadedzések alkalmával próbálhatják ki élesben az autón elvégzett fejlesztéseket.

Így a már kezdetekkor is meglévő, és a versenyeken is jól érzékelhető lemaradásukat a többi csapathoz képest igen nehéz lesz ledolgozni, hiszen az újonnan érkezőknél még nem igazán lehet a többi alakulathoz hasonló fejlesztésekről beszélni. Inkább csak az autó szintre hozásáról, amit így csak a szabadedzéseken tudnak kontrolálni.


 

A Force India  csapata eddig 8 ponttal büszkélkedhet, amit Vitantonio Liuzzi szerzett a bahreini kilencedik-, illetve az ausztráliai nyolcadik helyével. A csapat további pontszerző eredményeket vár, mostmár Adrian Sutiltól is, akinek eddig igen szerencsétlenül alakult mindkét versenye.

 

Adrian Sutil


”Természetesen nem voltam valami boldog az Ausztrál Nagydíj után. Soha nem jó, ha ilyen korán kell kiállnod a versenyből. Mindössze kilenc kört tudtam megtenni a pályán. Az autó jól teljesített, de közbeszólt a motor.
Ez egy kicsit frusztráló számomra, mert jó helyzetben voltunk ahhoz, hogy jó eredményt zárjunk Melbourne-ben. Ettől független bizakodó vagyok mert az autó potenciálja egyértelműen mutatja, hogy van keresni valónk elől.
A maláj hétvége mindig kemény. Magas a levegő hőmérséklete és a páratartalom, így fizikailag is megerőltető futam előtt állunk. Ekkor négy kilogramm körül veszítünk a testsúlyunkból, ezért az erőnlét és a koncentráció nagyon fontos. Felkészültem a hétvégére, fizikailag erősnek érzem magam, nyugodt és magabiztos vagyok.”

 

Vitantonio Liuzzi  összességében elégedett az eddigi teljesítményével és malajziában újabb pontokat gyűjtene:

 

„Nagyon boldog vagyok, hogy Bahrein után ismét sikerült pontot szereznem. Az autó egyre jobb, és versenyről versenyre jobban teljesítünk. Voltak kisebb problémák, mint például az alulkormányozottság, ám ezeket sikerült áthidalnunk.

Az utolsó 15 kör nagyon nehéz volt, mert Rubens Barrichello ott volt a nyakamon, és rendkívül gyors volt, de végül sikerült magam mögött tartani. Most nagyon boldog vagyok, és remélem további pontokat szerzek a hétvégén. Ez a fő célunk Malajziában. A Red Bull, a Ferrari, a McLaren és a Mercedes is nagyon gyors, így egyelőre nehéz lenne őket megelőzni, de keményen dolgozunk az előrelépésen. Egyelőre a Renault a legfőbb riválisunk, és most nagy lépést tettek előre. Meg kell őket vernünk a bajnokságban, ami nem lesz könnyű, de a Force India egy remek csapat, és az autót folyamatosan fejlesztjük.”

 

Paul di Resta az Ausztrál hétvégéhez hasonlóan ismét lehetőséget kap, hogy a pénteki szabadedzéseken tesztelje a VJM03-ast.

 

„Nagyon boldog voltam Ausztráliában, hogy lehetőséget kaptam arra, hogy vezessek az első szabadedzésen. Különleges volt, és természetesen kicsit ideges is voltam, de körről körre nőt az önbizalmam. Alig várom már, hogy Malajziában ismét autóba üljek, és a lehető legtöbbet szeretném kihozni magamból. Ezúttal Vitantonio (Liuzzi) helyet fogok vezetni, így most elsődlegesen vele osztom majd meg a tapasztalataimat az autóról.”

 

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

 

 



 

 

Szólj hozzá

forma1 force india sepang adrian sutil bruno senna vitantonio liuzzi maláj gp karun chandok f1hispania rt