2010. ápr 01.

Pilóták esélylatolgatása 5.rész

írta: FormaNet
Pilóták esélylatolgatása 5.rész

A Williams csapat technikai igazgatója, Sam Michael célul tűzte ki, hogy mindkét pilóta eljusson a kvalifikáció harmadik fordulójáig, és ott lehetőleg minél előrébb végezzenek.

A szakember, több kollégájához hasonlóan úgy véli, hogy a maláj pálya egészen más, mint az előzőek. Egyrészt a gyors kanyarok, másrészt a klíma nehezíti a csapatok és a versenyzők dolgát.

Reméli, hogy javulhat az FW32.es autók teljesítménye, az új aerodinamikai frissítéseknek köszönhetően.

 

Rubens Barichello  már rutinos a sepangi pályát illetően, hiszen eddig tíz alkalommal, vagyis minden ott megrendezett Formula-1-es versenyen részt vett.

A pilóta szerint a versenyszezon egyik legkíméletlenebb pályája, mind az autók, mind a gumik, mind pedig a pilóták tekintetében. A brazil fontosnak tartja a fizikai és szellemi felkészülést a futamra, és a megfelelő összpontosítást. Elmondta, hogy számára kifejezetten kedvező a pálya fekvése és vonalvezetése, mert szereti a különböző sebességű kanyarkombinációkat.

Kulcsfontosságúnak véli, hogy az időmérőn minél előrébb kerüljön a másnapi rajtrácson.

A klíma kapcsán a veterán pilóta elmondta, hogy a 2009-es évben 1,3 kg-ot fogyott a futam alatt, ami a többi pilótával összehasonlítva nem is tűnik soknak, hiszen a legtöbben 3 kilónyi fogyásról beszéltek.

 

A brazil pilóta tavaly a kvalifikáción a 8. helyet szerezte meg, végül pedig az 5. helyet érte el az eső miatt ideje korán leintett futamon. 2001-ben és 2003-ban sikerült a legjobb helyezést elérnie a Maláj GP-n, mindkét évben második lett.

 

Niko Hülkenberg  jóval kevesebb tapasztalattal rendelkezik a pályát illetően csapattársánál. Az A1 GP futamán ugyan már versenyzett Sepangban, de úgy véli ennál sokkal jobban meg kell ismerkednie az aszfaltcsíkkal.

A Melbournben történt balesete után nagyon csalódott volt, de annak azért örül, hogy nagyobb baja senkinek sem esett. Az autóját hamar rendbe hozták, és mindent meg tesz a minél előkelőbb eredményért.

A német pilóta elmondta, hogy Sepang nem tartozik ugyan a kedvenc pályái közé, az azonban biztos, hogy itt a kedvenc szakasza az ötös és hatos kanyar lesz, ahol 250 km/h sebességgel száguld a mezőny. Januárban néhány hetet az országban töltött, így a meleg nem lesz teljesen szokatlan számára. Nagyon várja a futamot, és reméli, hogy egy jó versenyt tud majd futni.

 

 

Virgin Racing

 

A Virgin az egyetlen a mezőnyben, akinek egyetlen autója sem tudta teljesíteni sem a bahreini, sem pedig az ausztráliai versenytávot.

(Bahreinben a 17., Melbourne-ben pedig a 42. körre már mindkét autójuk kiesett.)

Az újonc alakulat folyamatos megbízhatósági problémákkal küzd.

Ausztráliában úgy döntöttek, hogy hozzányúlnak az autó felfüggesztéséhez, -valamint Timo Glock autójában a váltót is kicserélték- így mindkét versenyző csak a bokszból rajtolhatott.

 

Ennél még nagyobb probléma is adódott az istálló háza táján.

A Formula-1 történetének első tisztán számítógépes technológiával (CFD) fejlesztett autójáról ugyanis nemrégiben kiderült, hogy a benzintank kicsit alulméretezett, ezért (is) nem tudják befejezni a versenyeket. Nick Wirth technikai igazgató ugyan elmondta, hogy takarékosabb üzemmódban jó eséllyel ki tudnák húzni az egész versenytávot, de a céljuk nem ez, hiszen versenyezni akarnak, nem csupán autókázni.

A csapat új autója – a nagyobb tankkal- azonban csak az első európai helyszínre készül el, vagyis Malajziában és Kínában még ezzel az „apró” problémával kell túlélniük valahogy a hétvégét.

A két versenyzőnek, Lucas di Grassinak és Timo Glocknak valószínűleg enyhe vigasz, hogy a kasztni beszállító, a Wirth Research állja a VR-01-es átépítésének költségeit, hiszen Nick Wirth cége hibázott, így vállalták érte a felelősséget.

Az átalakítás Wirth cégének állítólag 1.1 millió dollárjába kerül.

Két verseny után a két pilóta még egyelőre optimista, hiszen ha a nyers tempót nézzük, és nem a helyezéseket, akkor az újoncok között egész jól muzsikálnak a VR-01-es kódjelű autók.

 

Timo Glock

"Nagy kár, hogy nem tudtuk befejezni a (ausztráliai) futamot. Kihajtottam a bokszba, mert éreztem, hogy probléma van, és most már tudjuk, hogy a bal hátsó felfüggesztés ment tönkre. E nélkül jó esélyünk lett volna arra, hogy először célba érjünk. A pozitívumokat kell magunkkal vinnünk, hiszen látjuk, hogy fejlődünk, jóllehet, még rengeteg munka vár ránk.

Malájzia olykor nyomasztó tud lenni a fekete felhők, a magas páratartalom és az eső miatt, de a nehéz körülmények ellenére szeretem a pályát. Nagy kihívás, hiszen állóképességet és koncentrációt igényel. Sok folyadékot kell innod, mert hamar kiszáradsz, ami veszélyes. Jobb hétvégére számítok, mint Bahreinben és Ausztráliában. Minden tőlünk telhetőt megteszünk, elsősorban a megbízhatóságra kell egyenlőre koncentrálnunk."

 

Lucas di Grassi


"A verseny eleje jól alakult, ekkor az autó is jól szuperált. Nagy kár, hogy hidraulikus probléma miatt 26 kör után ki kellett állnom. Biztos vagyok benne, hogy megoldjuk a problémát és a következő versenyre már jobbak leszünk. Apró lépések ezek, amiket talán mások nem is értékelnek, de nekünk fontosak. Keményen dolgozunk, hogy fejlődjünk, optimista vagyok."

 

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá

barichello sepang malájgp timo glock lucas di grassi hülkemberg virgin rt williams f1 team