2010. ápr 05.

Rövid hírek: A Mercedes júniustól leállíthatja az idei fejlesztéseit?

írta: FormaNet
Rövid hírek: A Mercedes júniustól leállíthatja az idei fejlesztéseit?

- Az elmúlt hétvégén Sepangban a McLaren csapata, a Ferrarival karöltve kissé eltaktikázta a szombati kvalifikációt, aminek következtében Jenson Button csak a 17., Lewis Hamilton pedig a 20. helyről vághatott neki a vasárnapi versenynek.

Ennek ellenére a wokingi alakulat elégedetten távozott Malajziából, hiszen mindkét pilótájának sikerült pontszerző helyen célba érnie. (Hamilton:6., Button:8.)

A legendás alakulat a Malajziában gyűjtött 12 ponttal együtt jelenleg 66 pontjával, a második a konstruktőri tabellán. (tíz ponttal lemaradva az élen áll Ferrari mögött)

 

Mindemellett Sepangban az elmúlt három verseny kerékcseréinek rekordját is megdöntötték.

Lewis Hamilton 3.4 másodperces kiállása eddig a leggyorsabb az idei szezonban.

 

A téli tesztek alatt állítólag a Red Bull Racing 2 másodperces idő alatti kerékcserét is produkált, ám ezt eddig élesben még senkinek sem sikerült megközelítenie.

Az abszolút rekord egyébként 3.2 másodperc, amit még 1993-ban, Belgiumban a Benetton szerelői állítottak fel.

 

 

 

- A Mercedes GP Nico Rosbergnek köszönhetően -1955 után- Malajziában legelső dobogós helyét ünnepelhette.

Ennek ellenére a csapat nem lehet teljesen elégedett, hiszen másik pilótájuknak, Michael Schumachernek már a futam elején fel kellett adnia a küzdelmet egy igen bagatellnek tűnő meghibásodás miatt.

Sebastian Vettel Ausztráliában történt esetéhez hasonlóan, Schumacher autójáról is egy kerékanya távozott idő előtt.

Ross Brawn elmondta, hogy mindenképp ki kell vizsgálniuk, hogyan történhetett ez a hiba, mert eddig ezzel a problémával még nem találkoztak, ráadásul a versenyek előtt mindig ellenőrzik (duplán is) a kerekek rögzítését.

 

A  németek nemzeti csapata, a Mercedes GP Barcelonára készül átfogó fejlesztésekkel, amitől egyértelműen futamgyőzelmeket várnak.

A német Bild am Sonntag  egy csapathoz közelálló informátortól úgy értesült, hogy amennyiben június végéig sem jönnek a várt sikerek, úgy Ross Brawn csapatfőnök leállítja az idei fejlesztéseket, és a 2011-es autó fejlesztésére koncentrálnak.

Ez az eljárás nem áll messze a csapatfőnöktől.

Mint ismeretes 2008-ban a Hondánál állította le az éves fejlesztést, majd a japánok kivonulása után, a következő évben világbajnok lett csapatban és egyéniben is, az akkor még Brawn GP néven versenyző alakulat.   

 

 

 

 

- Bernie Ecclestone úgy véli a Forma-1 továbbra is unalmas, ezért további változtatásokat szorgalmaz, az előzések számának érdekében.

Az utóbbi két futamot ugyan még rosszindulattal sem lehet unalmasnak nevezni, de a fehér lovag szerint, az izgalmak nagy része az esőnek köszönhető.

Ezt alátámasztotta azzal a véleményével is, hogy kifejezetten örült a Maláj Nagydíj időmérőjén tapasztalt felhőszakadásnak.

A Formula-1 79 éves tejhatalmú ura, a Sepangi versenyhétvége után az első vezetőszárnyak rövidítésében, és a diffúzorok megszüntetésében látja annak lehetőségét, hogy gyakoribbá váljanak az előzések.

 

 

 

- Sepangban komoly fejlesztésekre tettek ígéretet a szervezők.

A pálya vezetője, Razlan Razali elismerte, hogy a megnyitás, 1999 óta nem történ lényeges fejlesztés, így már két éve is okkal mondhatta Bernie Ecclestone, hogy a Sepang Circuit igen elavult, és kopottas.

Az új pálya felújításának aktualitást ad az is, hogy a maláj kézben levő Lotus F1 Team, Sepangban szeretne hazai bázist létre hozni.

A beruházás költségét 60 millió dollárra becsülik, és szeretnék, a sanghaji, és a bahreini pályához hasonló színvonalra emelni a felújított létesítmény színvonalát.

Az ország elkötelezettségét a király- kategória irányában mi sem szemlélteti jobban, mint az ilyen fejlesztések, a Lotus csapat állami támogatása, vagy az, hogy a vasárnapi versenyen az első helyezett Vettelnek a díjat, az ország miniszterelnöke, Datuk Seri Najib Rarak adta át.

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 forma-1 fejlesztés mclaren ecclestone ross brawn mercedes gp